24 maja 2019

Google odświeża wyszukiwarkę. Drobna, ale istotna zmiana

Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do zmian algorytmu Google. Jednak jakiekolwiek ingerencje w flagowy produkt Google – jego wyszukiwarkę, są dość rzadkie. Tym razem koncern z USA nieco nas zaskoczył i wprowadził odmienioną szatę graficzną.

Tylko strona główna

Google bardzo często wita nas nową, inną stroną główną. W zależności od tego, jakie aktualnie przypada święto lub wyjątkowy dzień (Boże Narodzenie, Święto Niepodległości, wybory, Dzień Matki, itp.). Jednak zmiany „wewnątrz” wyszukiwarki nie zdarzają się zbyt często. Ta, o której mowa, dotyczy zaś wyłącznie urządzeń mobilnych i na całym świecie pojawi się w ciągu najbliższych kilku dni.

Favicony wchodzą na salony

Omawianą nowością są favikony, czyli małe ikonki widoczne przed adresem strony internetowej. Od teraz, o ile właściciel domeny doda favikonę, będą one widoczne w wynikach wyszukiwania.

Google zmieniło również kolorystykę linków. Starą, poczciwą zieleń zastąpi czerń, z kolei adres strony, wraz z faviconem, zostały przeniesione ponad tytuł.

– Ten nowy design pomoże lepiej zrozumieć, skąd pochodzą informacje i jakie strony mają to, czego szukasz – tłumaczy Google.

Koncern wyjaśnia również motywy, jakimi kierował się wprowadzając zmianę.

– Kontynuujemy udostępnianie nowych formatów oraz przydatnych opcji – od kupowania biletów do kina po odtwarzanie podcastów – ta nowa funkcjonalność pozwala nam dodać więcej przycisków akcji oraz podglądów pomocnych przy wyszukiwaniu kart z wynikami. Jednocześnie zapewnia użytkownikom pełną transparentność, co do zawartości strony – czytamy w oświadczeniu Google.

Favicony – zrób to sam

Faviconem najczęściej będzie logo naszej firmy, które pomoże w lepszym identyfikowaniu marki ze znakiem graficznym. Dlatego tak istotnym jest to, by zadbać o jak najszybsze włączenie Favicony.

Na szczęście można to zrobić samemu bez szczególnej wiedzy na temat budowania stron internetowych. Wystarczy do nagłówka naszej strony internetowej wkleić poniższy fragment kodu: <link rel=”shortcut icon” href=”/ścieżka/do_pliku/favikona.ico”>.

Jednak nie mamy 100% pewności, że nasza favicona zostanie dodana. Musi ona spełniać wyznaczone przez Google standardy:

  • Zarówno plik favikony, jak i strona główna muszą być możliwe do zindeksowania przez Google (tzn. nie mogą być zablokowane dla Googlebota).
  • Favikona powinna być graficzną reprezentacją marki Twojej witryny, by ułatwić użytkownikom jej szybkie rozpoznawanie podczas przeglądania wyników wyszukiwania.
  • Favikona powinna być wielokrotnością kwadratu o boku 48 pikseli, na przykład 48 x 48 pikseli, 96 x 96 pikseli, 144 x 144 pikseli i tak dalej. Pliki SVG nie mają oczywiście określonego rozmiaru. Obsługiwane są wszystkie poprawne formaty favikony. Google przeskaluje obraz do rozmiaru 16 x 16 pikseli, by można było go użyć w wynikach wyszukiwania, więc upewnij się, że wygląda dobrze w tej rozdzielczości. Uwaga: nie udostępniaj favikony o rozmiarze 16 x 16 pikseli.
  • Favikona powinna mieć stały URL (nie zmieniaj go zbyt często).
  • Google nie będzie pokazywać żadnych favikon, które uzna za nieodpowiednie, w tym zawierających pornografię lub symbole nienawiści (na przykład swastykę). Jeśli tego typu obrazy zostaną wykryte w favikonie, Google zastąpi ją ikoną domyślną.

Więcej na temat favikon w oficjalnym poradniku Google.

Źródło: searchenginejournal.com/Google

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij