06 czerwca 2019

Kto zyskał a kto stracił na June 2019 Core Update? Są pierwsze dane

Każda aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google przynosi wahania pozycji. Nie inaczej jest w przypadku „June 2019 Core Update”. Które branże i witryny zyskały, które zaś straciły na zmianach? Poniżej prezentujemy pierwsze dane.

Są pierwsze wrażenia

O nowej aktualizacji wyszukiwarki Google poinformował w niedzielę. Choć „June 2019 Core Update” obowiązuje dopiero kilka dni, webmasterzy, wydawcy, właściciele witryn oraz branża SEO już zaczyna odczuwać jej wpływ. Oczywiście za wcześnie jest, by mówić o prawdziwym wpływie tej aktualizacji, to zebrane poniżej dane z pewnością dają do myślenia.

Kto zyskał, kto stracił?

Dzięki m.in. Sistrix oraz RankRanger, którzy udostępnili część swoich ogromnych zbiorów danych na temat rankingów Google, możemy zobaczyć, w którą stronę powędrowały pozycje stron z poszczególnych branż.

Na swoim blogu firma Sistrix zamieściła post, który pokazuje wpływ „June 2019 Core Update”. W dziennym indeksie widoczności Toolbox można zobaczyć zmiany, jakie zaszły od początku tego miesiąca. Zdaniem Sistrix „dzisiejsze dane wyraźnie pokazują wpływ podstawowej aktualizacji”.

Poniższe dane pochodzą z indeksu Google w Wielkiej Brytanii. Oto wizualna reprezentacja tej zmiany dla przykładowej witryny:

Sistrix opublikowała również listę największych wygranych aktualizacji:

Oraz przegranych:

– Ilość branż dotkniętych zmianami, jakie wprowadziła ta aktualizacja, wydaje się być szersza, niż w przypadku poprzednich modyfikacji algorytmu – powiedział Johannes Beus z Sistrix.

Z kolei RankRanger wziął pod lupę rynek amerykański. Pod uwagę wzięto następujące branże: podróżniczą, handlową, zdrowotną, finansową oraz hazardową.

– Aktualizacja mocno uderzyła w branżę hazardową, podobnie jak w te związane ze zdrowiem i finansami – zwraca uwagę Mordy Oberstein z RankRanger.

Co dalej?

Choć aktualizacja obowiązuje dopiero od kilku dni, już widać, że porządnie wstrząsnęła pozycjami. Najbardziej rozsądną opcją wydaje się być czekanie na kolejne fluktuacje pozycji i obserwowanie, czy naszą branżę „June 2019 Core Update” ominie, czy też spowoduje prawdziwe trzęsienie ziemi w rankingach.

Źródło: searchengineland.com

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Komentarze

  • Zgred napisał:

    06 czerwca 2019

    A analiza w Polsce? Sistrix analizuje tylko DE i ma tam najlepszą bazę. Szkoda się podniecać i robić klikbajt.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij