27 listopada 2018

Raport: W Rosji rośnie handel w sieci. Szansa dla polskich przedsiębiorców

Pod koniec października ukazał się raport, który podsumowywał rynek e-commerce w Rosji. Wyniki, jakie płyną z badania powinny szczególnie zainteresować polskich przedsiębiorców.

Rosyjski rynek – uśpiony potencjał

Gdyby wziąć pod uwagę wielkość rynku e-commerce i na jego podstawie wyznaczać siłę państwa, Rosjanie z pewnością nie byliby uznawani za potęgę. Według „Ecommerce Report Russia 2018” rynek e-commerce u naszego wschodniego sąsiada wart jest jedynie skromne 14 miliardów euro. Tymczasem w Polsce jego wartość wynosi nieco ponad 11,5 miliarda euro. Należy przy tym pamiętać, że nad Wisłą mieszka 38 milionów ludzi, zaś ma aż 144 miliony obywateli.

Jednak w najbliższych latach sytuacja może się drastycznie zmienić. Choć poziom penetracji internetu w Rosji wynosi 73%, to cała nadzieja tamtejszego e-commerce w rękach młodych. Okazuje się, że niemal połowę (47%) wszystkich kupujących w sieci stanowią osoby w wieku 0-14 lat. Tendencja ta jest wzrostowa i w ciągu trzech lat udział najmłodszych kupujących zwiększył się o 10 punktów procentowych.

Gdzie kupuje Rosjanin?

Okazuje się jednak, że Rosjanie nie zbyt chętnie robią zakupy w rodzimych sklepach. Aż 56% z nich kupuje za granicą, zaś aż 14% wybiera tylko i wyłącznie sklepy zagraniczne. Widać tutaj wyraźnie, że mieszkańcy Rosji cierpią na deficyt sklepów internetowych i szukają towarów poza swoim krajem.

Najbardziej na tym korzystają Chińczycy. Serwis AliBaba każdego miesiąca odnotowuje ponad 18 milionów unikalnych użytkowników z Rosji.

Szansa dla polskich sklepów

Słabo rozwinięty rynek e-commerce w Rosji jest szansą dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wykorzystać obecną sytuację do powiększenia zysków. Według raportu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy 65% polskich firm z branży e-commerce działa już na zagranicznych rynkach. Jednak tylko co czwarta z nich decyduje się obrać kierunek wschodni.

Raport o stanie rosyjskiego rynku e-commerce, dostępny tutaj, może być impulsem, by te liczby jeszcze się zwiększyły.

Źródło: ecommercewiki.org

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

Powiązane wpisy

Komentarze

  • Paweł napisał:

    20 grudnia 2018

    Ciekawe dane, można by dorzucić coś jeszcze, bo teraz muszę szperać gdzie indziej za kontynuacją

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij