18 grudnia 2018
Lightspeed Research na zlecenie firmy FedEx przeprowadził badanie dotyczące preferencji zakupowych Polaków, Węgrów i Czechów. Wynika z niego, że 79% z nas w tym roku prezenty świąteczne kupi za pośrednictwem internetu.
Polacy z każdym rokiem coraz bardziej przekonują się do zakupów w sieci. Wpływ na to ma wiele czynników: niższa cena, możliwość porównania wielu produktów jednocześnie oraz lepsza ochrona prawna konsumenta.
O tym, że pokochaliśmy zakupy w sklepach internetowych najlepiej świadczą liczby. Według badania przeprowadzonego przez Lightspeed Research na zlecenie FedEx 79% Polaków, 82% Czechów i 72% Węgrów tegoroczne prezenty świąteczne kupi właśnie w ten sposób.
– Wśród naszych czeskich sąsiadów najmłodsza badana grupa faktycznie okazała się najbardziej zaznajomiona z tematem zakupów online. W grupie wiekowej 18-24 aż 89% badanych planuje świąteczne zakupy w sieci. W Polsce dominują nieco starsi internauci (25-34 z wynikiem 89%), a na Węgrzech największe zainteresowanie wykazują badani w grupie 35-44 lata (78%) – powiedział dyrektor zarządzający FedEx Express w Polsce Łukasz Wróbel.
Jednak seniorzy również nie zostają w tyle. Aż 65% Polaków w wieku 65+ ma zamiar kupić prezenty w sieci. Podobnie planuje zrobić 72% Węgrów i 76% Czechów.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie FedEx Express przez Lightspeed Research (Grupa Kantar) w drugiej połowie listopada wśród konsumentów z Polski, Czech i Węgier. W każdym z krajów w badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 osób w wieku 18-89 lat. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI.
Źródło: money.pl/wirtualnemedia.pl
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Jakub napisał:
11 stycznia 2019
Takie czasy, ja sam wole robić zakupy nie wychodząc z domu. Usługi kurierskie też zyskują na jakości. 🙂 Nic tylko korzystać!
Afterweb napisał:
17 stycznia 2019
Nie ma się co dziwić, że tyle osób robi zakupy przez internet : ) tym bardziej przed samymi świętami, gdy mnóstwo ludzi chodzi po galeriach. Dodatkowo w internecie promocje nieraz są o wiele bardziej opłacalne niż w stacjonarnych sklepach. Jedynie wynik osób 65+ jest dla mnie ciekawy 🙂
Karol napisał:
24 stycznia 2019
Świąteczne zakupy w e-commerce są coraz bardziej popularne, gdyż wszystko zakupić można mega szybko, a nie trzeba tułać się po galerii i przez godzinę szukać miejsca parkingowego jak to bywa już pewien czas przed świętami 😉 Myślę, że przyszłość będzie właśnie w kierunku sklepów internetowych zamiast stacjonarnych 😉
sunspot napisał:
30 stycznia 2019
Ciekawe czy na kolejne święta tez będzie taki odsetek. Obecne pokazały, że branża ecommerce średnio sobie proadziła z realizacją tak dużej ilości zamówień. Brak logistyki, nieprzygotowanie do takiego wzrostu zamówień.
Radek napisał:
27 lutego 2019
Internet ma obecnie bardzo wysoki potencjał i warto z niego korzystać jeśli mamy własny biznes, gdyż tam jest największe skupisko klientów. Można również reklamować się za pomocą tradycyjnych form reklamy, takich jak np. koszule reklamowe, ale myślę, że warto połączyć te formy reklamy w całość 😉
Filip napisał:
15 stycznia 2021
Dokładnie! E-commerce coraz bardziej zyskuje na popularności. Ci co do tej pory nie mieli swoich sklepów internetowych muszą to jak najszybciej nadrobić, żeby odrobić straty.