Raport: Prawie 80% Polaków świąteczne zakupy robi przez internet
04 października 2018
EDISONDA i Twisto wspólnymi siłami przeprowadziły badanie konsumenckie na temat atrakcyjności sklepów internetowych i odczuć klientów. Wyniki raport „Koszyk Roku 2018” jasno pokazują, w jakich aspektach branża e-commerce musi się poprawić.
Badanie pokazuje wyraźnie, że sklepy internetowe w naszym kraju dość mocno się od siebie różnią. Jedyny wspólny, niemal dla wszystkich, aspekt, to umieszczenie koszyka zakupowego na stronie. Aż w 99% sklepów znajduje się on w prawym górnym rogu. Jednak w przypadku pozostałych analizowanych cech, ogólny procent jest zdecydowanie niższy. 17% witryn używa geolokalizacji, zaś niewiele więcej, tylko 29%, nie wymaga zarejestrowania się klienta, by ten mógł dokonać zakupu. Zawodzi również komunikacja na linii klient-sprzedawca. 51% sklepów nie odpowiada na wysłane e-maile w ciągu godziny.
Należy jednak pochwalić sklepy za dużą ilość możliwości zapłacenia za zakupy. Średnio jest to 5,77 metod płatności, z których najpopularniejsze to: Pay-by-link, karta debetowa lub kredytowa, BLIK, Masterpass, Visa Checkout, zwykły przelew lub gotówka za pobraniem.
W raporcie zawarto również informacje na temat tego, jakie oczekiwania mają względem sklepów internetowych ich klienci. Przede wszystkim domagają się oni kontroli nad swoimi danymi i pełnej przejrzystości w korzystaniu z nich przez sklep. Ankietowani wskazali, że cenią sobie możliwość różnorodnych metod dostawy, jednak irytuje ich ograniczenie form płatności w zależności od wybranej opcji dostawy.
– Z badania “Koszyk roku 2018“ wynika, że wybór metod płatności i kanałów dostawy, jakie oferują sklepy wpływa bardzo mocno na zadowolenie kupujących. Każdy z nich ma swoje preferencje i dobre sklepy internetowe nie mogą sobie pozwolić na ich ignorowanie – powiedział Krzysztof Blinowski z Twisto.
W raporcie oceniono 100 największych sklepów internetowych obecnych na polskim rynku, z których najlepsza okazała się firma z Białegostoku. Taniaksiazka.pl wyprzedziła m.in. takie marki jak Adidas, Castorama, Douglas, Empik czy IKEA.
Oto TOP5 sklepów internetowych w Polsce:
Szczegóły raportu oraz oceny konsumentów na temat każdego ze sklepów znajdziecie pod tym linkiem.
Źródło: koszykroku.pl/fakt.pl
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
arseosystem napisał:
05 października 2018
Ciekawe zestawienie z którego wynika, że nie zawsze warto wzorować się na największych markach, a przynajmniej nie we wszystkich kwestiach