04 października 2018

Jak się kupuje w polskich sklepach internetowych? Raport „Koszyk Roku 2018”

EDISONDA i Twisto wspólnymi siłami przeprowadziły badanie konsumenckie na temat atrakcyjności sklepów internetowych i odczuć klientów. Wyniki raport „Koszyk Roku 2018” jasno pokazują, w jakich aspektach branża e-commerce musi się poprawić.

Jak wyglądają polskie sklepy internetowe?

Badanie pokazuje wyraźnie, że sklepy internetowe w naszym kraju dość mocno się od siebie różnią. Jedyny wspólny, niemal dla wszystkich, aspekt, to umieszczenie koszyka zakupowego na stronie. Aż w 99% sklepów znajduje się on w prawym górnym rogu. Jednak w przypadku pozostałych analizowanych cech, ogólny procent jest zdecydowanie niższy. 17% witryn używa geolokalizacji, zaś niewiele więcej, tylko 29%, nie wymaga zarejestrowania się klienta, by ten mógł dokonać zakupu. Zawodzi również komunikacja na linii klient-sprzedawca. 51% sklepów nie odpowiada na wysłane e-maile w ciągu godziny.

Należy jednak pochwalić sklepy za dużą ilość możliwości zapłacenia za zakupy. Średnio jest to 5,77 metod płatności, z których najpopularniejsze to: Pay-by-link, karta debetowa lub kredytowa, BLIK, Masterpass, Visa Checkout, zwykły przelew lub gotówka za pobraniem.

Czego chcą użytkownicy?

W raporcie zawarto również informacje na temat tego, jakie oczekiwania mają względem sklepów internetowych ich klienci. Przede wszystkim domagają się oni kontroli nad swoimi danymi i pełnej przejrzystości w korzystaniu z nich przez sklep. Ankietowani wskazali, że cenią sobie możliwość różnorodnych metod dostawy, jednak irytuje ich ograniczenie form płatności w zależności od wybranej opcji dostawy.

– Z badania “Koszyk roku 2018“ wynika, że wybór metod płatności i kanałów dostawy, jakie oferują sklepy wpływa bardzo mocno na zadowolenie kupujących. Każdy z nich ma swoje preferencje i dobre sklepy internetowe nie mogą sobie pozwolić na ich ignorowanie – powiedział Krzysztof Blinowski z Twisto.

Kto wygrał?

W raporcie oceniono 100 największych sklepów internetowych obecnych na polskim rynku, z których najlepsza okazała się firma z Białegostoku. Taniaksiazka.pl wyprzedziła m.in. takie marki jak Adidas, Castorama, Douglas, Empik czy IKEA.

Oto TOP5 sklepów internetowych w Polsce:

Szczegóły raportu oraz oceny konsumentów na temat każdego ze sklepów znajdziecie pod tym linkiem.

Źródło: koszykroku.pl/fakt.pl

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

Powiązane wpisy

Komentarze

  • arseosystem napisał:

    05 października 2018

    Ciekawe zestawienie z którego wynika, że nie zawsze warto wzorować się na największych markach, a przynajmniej nie we wszystkich kwestiach

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij