25 kwietnia 2024

Jak poprawić konwersję na stronie usługowej?

Biznes oparty na świadczeniu usług, bez względu na to, czy wykonuje się zabiegi medycyny estetycznej czy zajmuje obróbką CNC, potrzebuje strony internetowej. Co więcej, to że nie działasz w internecie, nie oznacza wcale, że Twoja domena będzie pełnić funkcję czysto reprezentacyjną. Może ona generować dla Ciebie konwersję i dzięki temu przynosić zyski. Sprawdź, czym konwersja na stronie usługowej, różni się od tej w sklepie internetowym i jakimi metodami można ją poprawić. 

Spis treści:

  1. Czym jest konwersja na stronie usługowej?
  2. Jak się liczy konwersję na stronie usługowej?
  3. Co to jest optymalizacja konwersji?
  4. Jak zwiększyć konwersję na stronie usługowej?
  5. Poprawa konwersji na stronie usługowej – do zapamiętania

Czym jest konwersja na stronie usługowej?

W sklepie internetowym dosyć prosto mierzy się konwersję, gdyż na ogół jest nią po prostu opłacone zamówienie. Na stronach usługowych taki proces może jednak mieć bardziej złożony charakter. Konwersją są wszystkie zachowania, do których starasz się nakłonić użytkownika odwiedzającego Twoją stronę. Może to być więc: 

  • dokonanie zakupu, 
  • wypełnienie formularza kontaktowego, 
  • skorzystanie z opcji umówienia wizyty online, 
  • kliknięcie w opcję “zadzwoń”,
  • zapisanie się do newslettera, 
  • pobranie katalogu produktów/usług, 
  • spędzenie na stronie określonej ilości czasu. 

Poza pierwszym punktem, który dotyczy zwykle sklepów online, wszystkie te rodzaje konwersji, mogą prowadzić do zwiększenia zysków na stronie usługowej. 

Jak się liczy konwersję na stronie usługowej?

Jeśli chcesz wiedzieć, jak Twoja strona internetowa wypada pod kątem konwersji, wykorzystaj w tym celu odpowiednie narzędzia. Najlepszą opcją będzie tutaj Google Analytics 4. Wystarczy kliknąć w Raportowanie>Konwersje>Cele. Można dzięki temu sprawdzać różne rodzaje konwersji, od wypełnionych formularzy i telefonów, po czas spędzony na przeglądaniu stron. 

Co to jest optymalizacja konwersji?

W przypadku strony usługowej, optymalizacją konwersji będą działania, które prowadzą do pozyskania większej ilości leadów, otrzymania kolejnych zleceń czy umówienia większej ilości klientów na wizytę.O ile to możliwe, mniejszym kosztem.  Innymi słowy, wszystko to, co jest przepustką do zwiększenia zysków z prowadzonej działalności. Przede wszystkim będą to czynności, które wykonasz w obrębie swojej strony, ale również takie, które mają na celu jej promocję. 

Jak zwiększyć konwersję na stronie usługowej?

Na stronie firmy, która prowadzi usługi, można zwiększyć konwersję na kilkanaście sposobów. Przedstawiamy kilka propozycji działań, które okażą się tutaj pomocne. Wybierz zarówno te uniwersalne, jak i takie, które będą dopasowane do Twojej działalności i zastosuj, szczególnie jeśli zauważysz braki w wymienionych obszarach. 

Przeczytaj też: Co to jest lejek sprzedażowy i jak go wykorzystać w SEO?

Optymalizacja techniczna

Niedopracowana technicznie strona przekreśli Twoje szanse na konwersję. Zanim jednak zaczniesz dodawać wtyczki i widgety, które mają sprawić, że Twoja domena stanie się nowoczesna i atrakcyjna wizualnie, opanuj podstawy. Najważniejsze aspekty technicznego SEO to: 

  • płynne ładowanie się strony, 
  • szybki czas reakcji na kliknięcie, 
  • czytelność, 
  • łatwa nawigacja w obrębie strony, 
  • wyświetlanie na urządzeniach mobilnych. 

Jeśli nie zadbasz o te kwestie, użytkownicy szybko zrezygnują z przeglądania kolejnych podstron, a Google uzna, że nie warto polecać Twojej witryny. 

Prezentacja oferty

Cennik to nie wszystko, chociaż dla wielu również będzie istotnym czynnikiem. Twoje usługi powinny być dobrze zaprezentowane. Upewnij się, że oferta na Twojej stronie jest przejrzysta, usługi są odpowiednio opisane i wykorzystałeś język korzyści, aby zachęcić do wybrania właśnie Twojej firmy. Nie wahaj się też korzystać ze zdjęć czy filmów. Jeśli np. prowadzisz eventy, wykonujesz zabiegi beauty czy zajmujesz się właśnie fotografią, może to być szczególnie zachęcające. 

Case Study

W jaki sposób Twoja działalność pomaga klientom? Pokaż w jaki sposób sprawiłeś, że czyjeś życie stało się lepsze albo że jakaś firma zaczęła dzięki Tobie lepiej prosperować. Pomoże Ci w tym case study, w którym podzielisz się odrobiną swojego know how i pokażesz, jakie realne korzyści już przyniosła Twoja działalność. 

Opinie klientów

Pozytywne opinie świetnie napędzają biznes usługowy. Staraj się je więc aktywnie pozyskiwać, a kiedy już wpadną, pochwal się na swojej stronie. Szczególnie dbaj o jakość obsługi klienta. To właśnie ten czynnik jest decydujący przy pisaniu opinii. Kiepskie wrażenia z wizyty w Twojej firmie nie zostaną łatwo wybaczone, ale jeśli się postarasz, zadowolony klient zrobi Ci doskonałą, i do tego darmową, reklamę. 

Autorytet i edukacja dla klienta

Firma, która jest autorytetem w branży, zwykle nie narzeka na brak konwersji. Jak go jednak zbudować? Opinie oraz case study to część procesu budowania wiarygodności. Warto jednak również przygotować bazę wiedzy dla swoich klientów, na przykład w postaci bloga. Wpisy, które przekazują wartościową wiedzę i odpowiadają na pytania użytkowników sprawią, że zaistniejesz w świadomości konsumenckiej jako marka godna zaufania. 

CTA

Bez dobrego Call To Action, trudno liczyć na konwersję. Dzięki zawołaniu do działania, przyspieszysz podjęcie decyzji o wysłaniu formularza kontaktowego, wykręceniu numeru lub dodaniu adresu mailowego do Twojej bazy. Jakie CTA sprawdzi się najlepiej dla Twojej grupy docelowej? Tego nie dowiesz się, dopóki nie przetestujesz kilku opcji. Sprawdzaj, monitoruj efekty i pozostań z rozwiązaniem, które daje najlepsze efekty. 

Przyjazny formularz kontaktowy

Idealny formularz kontaktowy nie powinien być przekombinowany. Najbardziej skuteczna zwykle okazuje się prostota. Nie proś o zbyt wiele danych, bo możesz zniechęcić potencjalnego klienta. Zamiast tego, zachęć do wypełnienia chwytliwym CTA. Pamiętaj też o odpowiednich zgodach na przetwarzanie danych. 

Kontakt z klientem na kliknięcie

Nie utrudniaj klientom kontaktu. Zrób wszystko, aby mogli w dowolnym momencie zadać Ci pytanie czy umówić się na wizytę. Pomoże tutaj nie tylko formularz kontaktowy, ale również rozwiązania takie jak dedykowana infolinia, chat z konsultantem czy wirtualny kalendarz, w którym można zarezerwować wizytę/konsultację online. 

Lead Magnet

Jak najlepiej zdobyć leady? Oferując coś w zamian. Zaproponuj darmową konsultację, e-booka do pobrania lub zniżkę, a jako podziękowanie poproś o dane kontaktowe i zgodę na ich wykorzystanie w swoich działaniach marketingowych. Klient dostaje prezent, a Ty masz przepustkę, aby wysłać mu ofertę. 

Media społecznościowe

Bądź obecny tam, gdzie Twoi potencjalni klienci. Media społecznościowe to miejsca, w których mogą oni się kryć, więc pokaż im się ze swoją ofertą. Wybierz platformę, która jest popularna w Twojej grupie docelowej i tam rozpocznij kampanię oraz prowadź konto. Możesz dzięki temu np. prezentować efekty swoich prac. Często robią to salony fryzjerskie czy tatuażu. 

Linki z portali branżowych

Swoją stronę usługową warto wspierać linkowaniem, jednak nie bez znaczenia są tutaj źródła odnośników. Portale branżowe, które publikują treści w Twojej dziedzinie, sprawdzą się tutaj najlepiej. Dzięki nim wzrośnie ruch, co ma szansę zwiększyć też konwersję, a przy tym zareklamuje Cię u odpowiedniej publiki. 

Dowiedz się więcej o tym, jak wygląda skuteczna strona internetowa.

SEO lokalne

Jeżeli świadczysz swoje usługi stacjonarnie, SEO lokalne będzie Twoim sprzymierzeńcem. Dbaj więc o swój Profil Firmy w Google, dodawaj tzw. NAPy (numer, adres, telefon) do katalogów firm i nasyć treści lokalnymi wstawkami. To z pewnością pomoże trafić do Ciebie klientom, którzy są w pobliżu i dzięki temu wzrośnie też konwersja. 

Poprawa konwersji na stronie usługowej – do zapamiętania

W przeciwieństwie do sklepów internetowych, strony usługowe generują konwersję nie przez sprzedaż, a na ogół przez nakłonienie użytkownika do kontaktu. Taka konwersja może mieć formę wypełnionego formularza, wykonanego połączenia czy pozostawienia danych kontaktowych. Można poprawić ją na różne sposoby. Warto w szczególności popracować nad: 

  • technicznymi aspektami strony, 
  • prezentacją oferty, 
  • pokazaniem case study, 
  • opiniami klientów, 
  • budowaniem autorytetu, 
  • testowaniem CTA, 
  • uproszczeniem formularza kontaktowego, 
  • ułatwieniem kontaktu z klientem, 
  • lead magnetem, 
  • obecnością w social mediach, 
  • linkowaniem, 
  • SEO lokalnym.  

Zatroszcz się o te obszary, a wkrótce przekonasz się, że użytkownicy to docenią i o wiele chętniej będą wybierać Cię jako swojego usługodawcę. 

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij