14 czerwca 2019

Instagram ułatwia pracę reklamodawcom. Serwis dokonał istotnej zmiany

Instagram już dawno przestał być tylko i wyłącznie miejscem do dzielenia się swoimi zdjęciami. Od dłuższego czasu serwis aktywnie wspiera reklamodawców, oferując im nowe narzędzia i możliwości. Nie inaczej jest teraz.

Po co komu Instagram?

Założeniem Instagrama była możliwość dzielenia się z całym światem swoimi zdjęciami. Jednak dość szybko marki i firmy „odkryły” w nim reklamowy potencjał i z pełną premedytacją go wykorzystały. Instagram, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników, zaczął wprowadzać nowe możliwości reklamowania swoich produktów.

Firmy mogą m.in oznaczać posty wideo produktami, które działa w identyczny sposób, jak tagowanie postów fotograficznych. Ostatnio zaś serwis ogłosił wprowadzenie możliwości zakupów bezpośrednio w poście (funkcjonalność w fazie testów).

Posty organiczne jako reklama

Co więc wprowadza Instagram? Od teraz wszyscy reklamodawcy mogą promować posty organiczne jako reklamy pojawiające się w kanałach innych użytkowników. Ułatwienie to przeznaczone jest dla postów publikowanych jako „post sponsorowany”.

– Od dawna widzieliśmy, że klienci chcą odkrywać modę za pośrednictwem zaufanych źródeł, którzy mają wiarygodność, ale organiczny zasięg tych treści staje się coraz bardziej ograniczony. Dlatego konsekwentnie poszukujemy bardziej wyrafinowanych sposobów, aby wyświetlać treści partnerskie właściwym kupującym, zamiast wrzucać je do eteru społecznego. Promowanie treści bezpośrednio przez influencera daje postowi większą autentyczność. Zauważamy znacznie wyższe wskaźniki zaangażowania dzięki tej strategii – wyjaśnia Liat Weingarten z działu prasowego Instagrama.

Jak to działa?

Przykładowo – marka obuwnicza może zapłacić twórcy (influencerrowi) za stworzenie posta o swoich najnowszych butach. Marka mogłaby pójść o krok dalej i zamienić organiczny post influencera w reklamę.

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że reklamy z treściami od marek pojawią się w kanałach użytkowników Instagrama, niezależnie od tego, czy śledzą oni profile, które pierwotnie opublikowały treści.

Reklamodawcy mogą samemu ustawiać swoje grupy docelowe w ten sposób, aby reklamy nadal docierały do osób, które mogą być zainteresowane ich produktem. Instrukcje, w jaki sposób tworzyć reklamy na Instagramie znajdują się pod tym linkiem.

Niemal 6,5 mln kont

Według najświeższych danych (maj 2019), polski Instagram to niemal 6,5 mln użytkowników. Choć na tle takich krajów jak Niemcy (19 mln), Francja (15,9 mln) czy Rosja (40 mln) jesteśmy dość mocno w tyle, to jedno jest pewne – dziś każda marka powinna zadbać o to, by mieć konto na Instagramie.

Źródło: business.instagram.com

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij