08 czerwca 2019

Przyszłość należy do Instagrama. Korzystamy z niego częściej niż z Facebooka

Choć to właśnie Facebook jest najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie, więcej czasu spędzamy na Instagramie. Właśnie takie wnioski można wysnuć z najnowszego badania serwisu eMarketer.com.

Facebook hegemonem

Według najnowszych danych (styczeń 2019), Facebook to absolutny lider jeżeli bierzemy pod uwagę liczbę użytkowników. Z portalu Marka Zuckerberga korzysta ponad 2,27 miliarda osób na świecie! Liczba ta tym bardziej budzi respekt, zwłaszcza, gdy spojrzymy na obecne zaludnienie Ziemi. Wynosi ono około 7,7 mld ludzi.

Na drugim stopniu podium znalazł się serwis YouTube (1,9 mld użytkowników). Tuż za nim plasuje się Instagram (równym miliard). Wszystkie te trzy portale zostawiły daleko w tyle m.in. Twitter (326 mln), Skype (300 mln) oraz Snapchat (287 mln).

Amerykanie wolą Instagram

Liczba użytkowników Facebooka robi wrażenie, jednak zaczyna on nieco tracić w innej kategorii – czasie spędzanym na stronie. Według raportu serwisu eMarketer.com, dorośli (powyżej 18 r. ż.) Amerykanie z każdym rokiem odwracają się od tego popularnego medium.

Tam, gdzie traci Facebook, zyskuje Instagram. Jeszcze w 2016 roku przeciętny Amerykanin spędzał na Instagramie ledwie 22 minuty w ciągu dnia. Dziś jest to 27 minut, zaś w najbliższych latach utrzyma on tendencję wzrostową.

Skąd zmiany?

Do ciekawych wniosków dochodzi główny analityk eMarketer.com Debra Aho Williamson. Jej zdaniem, Facebook jest ofiarą swojej własnej polityki, która ma promować treści wysokiej jakości.

– Odwrót od Facebooka młodych dorosłych oraz skupienie się przez portal na zmniejszeniu clickbaitów, na korzyść tych, które zawierają treści wyższej jakości, sprawiło, że średni dzienny czas spędzony na Facebooku zmniejszył się bardziej, niż się spodziewaliśmy – mówi Williamson.

Ekspertka wyjaśnia również, dlaczego Instagram z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością.

– Funkcje takie jak Stories oraz treści i wideo od influencerów przyczyniają się do większego zaangażowania i powolnego, ale stałego wzrostu czasu spędzonego na Instagramie – dodaje.

Źródło: emarketer.com

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Cezary Bronszkowski

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij