27 marca 2024

Blog firmowy niepotrzebny? Google odpowiada

Patrząc na to, co ostatnio mówią nam eksperci z Google, może się za chwile okazać, że strona internetowa nie wymaga wiele pracy. Jakiś czas temu profil Twitterowy Google SearchLiaison skrytykował artykuł, który sugerował, że referencje autora są potrzebne. Całkiem niedawno John Mueller uznał, że zakładki takie jak Kontakt czy O nas, w zasadzie nie są potrzebne. Padło też pytanie o zasadność pisania bloga na stronie firmowej. Czy ten koncept też wkrótce odejdzie do lamusa?

Czy biznes potrzebuje bloga? 

W stronę twitterowego łącznika Google padło pytanie: 

“Bardzo chciałbym uzyskać odpowiedź na takie pytanie – Przez lata twierdziłem, że lokalne biznesy usługowe nie POTRZEBUJĄ bloga, by się pozycjonować, ale taka myśl jest mocno obecna w obszarze agencyjnym. Co myślisz?” 

Oto odpowiedź, której udzielił Google SearchLiaison (w tej roli Danny Sullivan): 

“Widywałem – i osobiście odwiedzałem – biznesy, które nia posiadały strony, – a co dopiero bloga – które pozycjonowały się w Google. Wciąż rekomendowałbym, żeby biznes miał przynajmniej podstawową stronę, bo, no cóż, mamy 2024 rok i strony internetowe są typowym wymogiem. Blogowanie? Jeśli masz coś unikalnego i interesującego do powiedzenia oraz myślisz, że Twoi obecni klienci uznają to za użyteczne, że to ma sens i masz czas na inne rzeczy, które firma normalnie robi – jasne, dobrze jest to robić.” 

Blogi są niepotrzebne – co na to agencja SEO? 

Z odpowiedzi przedstawiciela Google wynika, że dla stacjonarnego biznesu, blog niekoniecznie musi być priorytetem. Tymczasem stanowisko większości agencji SEO, w założeniu pytającego, jest takie, że blogowanie jest koniecznością dla każdej firmy obecnej w sieci, stacjonarnej czy nie. 

Cóż za przypadek, że przedsiębiorstwo, które sprzedaje jakąś usługę, uważa ją za niezbędną – tak mógłby ktoś pomyśleć. Tymczasem w profesjonalnej agencji SEO, nikt nie będzie proponował Ci czegoś, czego nie potrzebujesz. Odpowiadając z perspektywy agencji SEO, potrzeba posiadania bloga nie zależy od tego, czy masz firmę lokalną, czy działasz w e-commerce. Może ona wynikać z tego, jakie cele biznesowe chcesz realizować. Prowadzenie bloga pomoże Ci: 

  • budować markę dbając o jej ekspercki wizerunek, 
  • zwiększyć zainteresowanie klientów na górnym poziomie lejka sprzedażowego, 
  • opowiedzieć szerzej o swoich usługach, 
  • chwalić się sukcesami firmy, 
  • odpowiadać na częste pytania i wątpliwości klientów, 
  • wesprzeć podstrony usługowe linkowaniem wewnętrznym. 

Chcesz pracować nad tymi obszarami? W takim razie rozważ prowadzenie bloga. Przeczytaj też nasze porady, o tym jak prowadzić bloga firmowego. Im więcej masz informacji i im lepiej zdefiniujesz cele, tym bardziej trafną decyzję podejmiesz.

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij