22 stycznia 2024
Mamy już prawie końcówkę stycznia. Jeśli jednak działasz w e-commerce, myślami z pewnością jesteś już w lutym. To ostatni dzwonek, aby w swoich działaniach SEO oraz marketingowych wykorzystać zbliżające się okazje do zwiększenia zysków. Dowiedz się, jak najlepiej wycisnąć potencjał z najkrótszego miesiąca roku i sprawdź nietypowe święta w lutym.
Spis treści:
W lutym nie brakuje nietypowych świąt, jednak przede wszystkim należałoby wyróżnić dwa najchętniej obchodzone:
Co z pozostałymi okazjami? Posiadając dobry kalendarz, codziennie można byłoby celebrować coś innego i to aż do grudnia. Warto jednak wyróżnić te dni, które mają największy potencjał.
Nietypowe święta w lutym:
Praktycznie każdy dzień lutego zagospodarowany jest przez nietypowe święta, jednak pamiętaj, że nic nie zobowiązuje Cię, aby obchodzić je wszystkie i na każde przygotowywać promocję w swoim sklepie internetowym. Wręcz przeciwnie, selekcja jest tutaj jak najbardziej wskazana.
Przede wszystkim zastanów się, do kogo kierujesz swoją ofertę i jakie święta dotyczą osób z Twojej grupy docelowej. Sprzedając książki, w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, daj znać jakich polskich autorów polecasz w swojej ofercie lub przeceń słowniki. Dzień Kota to okazja dla sklepów zoologicznych online, ale również dla marek, które posiadają ubrania i gadżety ze stosownym do okazji wzornictwem.
Myśl też o tym, w jaki sposób chcesz budować wizerunek swojej marki. Jeśli dążysz do tego, by kojarzyła się z radością i dobrymi emocjami, pamiętaj o Dniu Pozytywnego Myślenia. Marka zaangażowana społecznie? Przypomnij o sobie w Dzień Walki z Depresją.
O sezonowych okazjach zakupowych informuj klientów z wyprzedzeniem. W tym celu użyj:
W Tłusty Czwartek wielu przedsiębiorców zaczyna żałować, że nie otworzyło stacjonarnej cukierni. Jednak nie tylko oni mogą skorzystać w święto wszystkich łasuchów. To świetna okazja, żeby np. pokazać, które gadżety kuchenne z Twojej kolekcji sprawdzą się przy przygotowywaniu domowych pączków.
Staraj się też myśleć w nieszablonowy sposób i nie bój się proponować alternatywnych sposobów świętowania. Akcesoria sportowe mogą sprzedawać się równie dobrze, jak słodycze, jeśli przypomnisz klientom, że po dobrym deserze warto się trochę poruszać.
O tym, jak przygotować sklep na Walentynki pisaliśmy już wcześniej. Od lat przedsiębiorcy prześcigają się w tym, jak marketingowo powiązać swoją ofertę ze świętem zakochanych z mniejszym lub większym skutkiem. Konkurencja jest naprawdę duża, więc jeśli zamierzasz startować w wyścigu po klienta, zastanów się, czy faktycznie oferujesz coś, co sprzeda się w tym okresie. Jeśli Twoje produkty nadają się na piękny prezent lub mogą uprzyjemnić spotkanie we dwoje – działaj koniecznie. Jeśli nie, to zachowaj siły np. na Dzień Singla i wówczas przypomnij o swojej ofercie.
Luty jest również okresem, w którym dzieci mają dużo czasu wolnego ze względu na ferie zimowe. Jak można kreatywnie zagospodarować im te dni? Jak przygotować rodzinę na zimowy wyjazd z pociechami? Jeśli odpowiedzi znajdują się wśród dostępnych u Ciebie produktów lub usług, sygnalizuj to koniecznie.
Co możesz polecić klientom zanim zaczną się ferie?
Strategię marketingową musisz planować z wyprzedzeniem. Pamiętaj więc, że w e-commerce kalendarz jest Twoim sprzymierzeńcem. Także w lutym możesz wykorzystać go, żeby razem ze swoimi klientami celebrować mniej lub bardziej znane święta.
O czym pamiętać w lutym?
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.