22 stycznia 2024

Tłusty Czwartek,  Walentynki i inne święta w lutym – inspiracje dla e-commerce

Mamy już prawie końcówkę stycznia. Jeśli jednak działasz w e-commerce, myślami z pewnością jesteś już w lutym. To ostatni dzwonek, aby w swoich działaniach SEO oraz marketingowych wykorzystać zbliżające się okazje do zwiększenia zysków. Dowiedz się, jak najlepiej wycisnąć potencjał z najkrótszego miesiąca roku i sprawdź nietypowe święta w lutym. 

Spis treści:

  1. Luty –  nietypowe święta i ważne okazje, które warto wykorzystać
  2. E-commerce a święta w lutym – wybierz, które chcesz obchodzić
  3. Tłusty Czwartek – kto na tym skorzysta?
  4. Walentynki – nieskończone prezentowe okazje
  5. Ferie zimowe – co się sprzedaje?
  6. Podsumowanie

Luty –  nietypowe święta i ważne okazje, które warto wykorzystać

W lutym nie brakuje nietypowych świąt, jednak przede wszystkim należałoby wyróżnić dwa najchętniej obchodzone: 

  • Tłusty Czwartek – 8 lutego 
  • Walentynki – 14 lutego 

Co z pozostałymi okazjami? Posiadając dobry kalendarz, codziennie można byłoby celebrować coś innego i to aż do grudnia. Warto jednak wyróżnić te dni, które mają największy potencjał. 

Nietypowe święta w lutym: 

  • Dzień Ubezpieczenia Samochodu – 1 lutego 
  • Dzień Pozytywnego Myślenia – 2 lutego 
  • Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem – 4 lutego 
  • Międzynarodowy Dzień Pizzy – 9 lutego (w niektórych krajach przypada 17 stycznia) 
  • Dzień Singla – 15 lutego 
  • Dzień Kota – 17 lutego
  • Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego – 21 lutego 
  • Międzynarodowy Dzień Pomocy Potrzebującym – 23 lutego 
  • Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją – 23 lutego 
  • Dzień Pozdrawiania Blondynek – 26 lutego 

E-commerce a święta w lutym – wybierz, które chcesz obchodzić

Praktycznie każdy dzień lutego zagospodarowany jest przez nietypowe święta, jednak pamiętaj, że nic nie zobowiązuje Cię, aby obchodzić je wszystkie i na każde przygotowywać promocję w swoim sklepie internetowym. Wręcz przeciwnie, selekcja jest tutaj jak najbardziej wskazana. 

Przede wszystkim zastanów się, do kogo kierujesz swoją ofertę i jakie święta dotyczą osób z Twojej grupy docelowej. Sprzedając książki, w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, daj znać jakich polskich autorów polecasz w swojej ofercie lub przeceń słowniki. Dzień Kota to okazja dla sklepów zoologicznych online, ale również dla marek, które posiadają ubrania i gadżety ze stosownym do okazji wzornictwem. 

Myśl też o tym, w jaki sposób chcesz budować wizerunek swojej marki. Jeśli dążysz do tego, by kojarzyła się z radością i dobrymi emocjami, pamiętaj o Dniu Pozytywnego Myślenia. Marka zaangażowana społecznie? Przypomnij o sobie w Dzień Walki z Depresją. 

O sezonowych okazjach zakupowych informuj klientów z wyprzedzeniem. W tym celu użyj: 

  • e-mail marketingu, 
  • mediów społecznościowych, 
  • bloga firmowego, 
  • przestrzeni na stronie głównej. 

Tłusty Czwartek – kto na tym skorzysta?

W Tłusty Czwartek wielu przedsiębiorców zaczyna żałować, że nie otworzyło stacjonarnej cukierni. Jednak nie tylko oni mogą skorzystać w święto wszystkich łasuchów. To świetna okazja, żeby np. pokazać, które gadżety kuchenne z Twojej kolekcji sprawdzą się przy przygotowywaniu domowych pączków. 

Staraj się też myśleć w nieszablonowy sposób i nie bój się proponować alternatywnych sposobów świętowania. Akcesoria sportowe mogą sprzedawać się równie dobrze, jak słodycze, jeśli przypomnisz klientom, że po dobrym deserze warto się trochę poruszać. 

Walentynki – nieskończone prezentowe okazje

O tym, jak przygotować sklep na Walentynki pisaliśmy już wcześniej. Od lat przedsiębiorcy prześcigają się w tym, jak marketingowo powiązać swoją ofertę ze świętem zakochanych z mniejszym lub większym skutkiem. Konkurencja jest naprawdę duża, więc jeśli zamierzasz startować w wyścigu po klienta, zastanów się, czy faktycznie oferujesz coś, co sprzeda się w tym okresie. Jeśli Twoje produkty nadają się na piękny prezent lub mogą uprzyjemnić spotkanie we dwoje – działaj koniecznie. Jeśli nie, to zachowaj siły np. na Dzień Singla i wówczas przypomnij o swojej ofercie. 

Ferie zimowe – co się sprzedaje?

Luty jest również okresem, w którym dzieci mają dużo czasu wolnego ze względu na ferie zimowe. Jak można kreatywnie zagospodarować im te dni? Jak przygotować rodzinę na zimowy wyjazd z pociechami? Jeśli odpowiedzi znajdują się wśród dostępnych u Ciebie produktów lub usług, sygnalizuj to koniecznie. 

Co możesz polecić klientom zanim zaczną się ferie? 

  • Ubrania zimowe, 
  • Kreatywne zabawki, 
  • Akcesoria do sportów zimowych, sanki itd., 
  • Suplementy na odporność, 
  • Książki, 
  • Audiobooki, 
  • Korepetycje online, 
  • Naukę języka dla dzieci, 
  • Materiały edukacyjne i artystyczne. 

Podsumowanie

Strategię marketingową musisz planować z wyprzedzeniem. Pamiętaj więc, że w e-commerce kalendarz jest Twoim sprzymierzeńcem. Także w lutym możesz wykorzystać go, żeby razem ze swoimi klientami celebrować mniej lub bardziej znane święta. 

O czym pamiętać w lutym? 

  • Tłusty Czwartek i Walentynki to najbardziej popularne święta. 
  • Przypominaj swoim klientom o tych świętach, które ich dotyczą i daj im powód do zrobienia u Ciebie zakupów. 
  • Twoja komunikacja marketingowa musi być dopasowana do wizerunku, który budujesz. To jakie święta obchodzisz i w jaki sposób o nich mówisz, wpływa na to, jak postrzega Cię klient i czy chce u Ciebie kupić. 
  • Najważniejsze narzędzia, które pomogą Ci sprzedawać w okresie lutowych świąt to: e-mail marketing, media społecznościowe, Twoja przestrzeń na stronie internetowej i na blogu. 
  • Pamiętaj też, że wielu Twoich klientów może myśleć o tym, jak zorganizować czas swoim dzieciom w czasie ferii. Pomóż im dzięki swoim produktom lub usługom. 

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij