15 stycznia 2024
Kalendarz to najważniejsze narzędzie, jakim posługuje się właściciel biznesu e-commerce. Bez niego mógłby przegapić świetne okazje, aby zwiększyć obroty. Mowa tu chociażby o Walentynkach, a do tych pozostał niecały miesiąc. Najwyższa pora rozpocząć przygotowania. Oto kilka wskazówek od nas.
Spis treści:
Sukces w sprzedaży internetowej w dużej mierze opiera się na dobrze dobranych słowach kluczowych. Dopasuj je więc do okazji, a także do swojej oferty i postaraj się dobrze nimi zagrać. Powinny znaleźć się w metadanych (Title i Description), a także zostać wplecione w treść znajdującą się na odpowiednich podstronach. Celuj we frazy z intencją zakupową, które wskazują na chęć obdarowania bliskiej osoby.
O zbliżających się Walentynkach, przypomnij swoim klientom już na stronie głównej. Możesz to zrobić np. poprzez pop-up lub baner, który zachęca, aby zajrzeć do odpowiedniej kategorii, zobaczyć nowości czy skorzystać z promocji. Dzięki temu pokażesz, że jesteś przygotowany na nadchodzące święto.
Koniecznie zadbaj o stronę, na którą trafi klient tuż po tym, jak zechce sprawdzić Twoją ofertę walentynkową. Pamiętaj o urozmaiceniu materiałami wizualnymi i dobrej jakości zdjęciami produktowymi oraz dostosowaniu treści do okazji. Możesz też wykorzystać storytelling, aby zobrazować klientowi, jak miło może przebiec romantyczny wieczór, dzięki Twoim produktom.
Nie zapomnij przygotować wpisów blogowych z inspiracjami prezentowymi na Walentynki lub propozycjami spędzenia czasu. To bardzo dobre miejsce, aby pokazać co ciekawsze pozycje ze swojego asortymentu i poruszyć kwestię tegorocznych trendów związanych ze świętem zakochanych.
Nie tylko pozyskiwanie linków zewnętrznych jest istotne, ale również umieszczanie ich w strukturze własnej strony. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu, możesz oprowadzić bota Google po swojej domenie i przy okazji nakierować też użytkowników na podstrony z ofertą, które chcesz, aby zobaczyli.
Trudno wybić się w social mediach w Walentynki, ale nie oznacza to, że można pozwolić sobie na to, żeby się tam nie pojawić. Informuj o swojej sezonowej ofercie, przyciągnij zdjęciami i ciekawymi promocjami.
Zakupy przez telefon nikogo już dzisiaj nie dziwią. Coraz więcej osób wybiera ten sposób, aby przeglądać oferty i zamawiać prezenty dla bliskich osób. Twoja strona musi dobrze się prezentować nie tylko na desktopie, ale przede wszystkim na urządzeniach mobilnych.
Ktoś ogląda produkt z oferty walentynkowej? Spraw, żeby miał widok również na inne pozycje z tej kategorii, które oglądali przed nim klienci. A jeszcze lepiej, proponuj od razu rzeczy, które można dokupić w zestawie. Być może ktoś skusi się także na opakowanie prezentowe za dopłatą.
Jeżeli chcesz sprzedawać w Walentynki, zadbaj o romantyczny klimat na swojej stronie. Najważniejsze, o czym musisz pamiętać to:
Pamiętaj też, że czas goni. Wdrażaj te rozwiązania już teraz.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.