22 marca 2019

Florida 2/March 2019 Core Update – Google nareszcie potwierdziło aktualizację algorytmu

Od dłuższego czasu w środowisku seowców pojawiały się niepotwierdzone plotki o zmianach w algorytmach. Niespodziewane spadki pozycji stron pozycjonowanych nawet zgodnie z najlepszymi standardami dawały do myślenia, budząc żywe dyskusje na branżowych grupach. Do tej pory jednak odpowiedź Google była raczej standardowa: “cały czas trwają prace nad algorytmami, nie dzieje się nic szczególnego”. Przełom nastąpił 12 marca, po tweecie z konta Google Search Laison.

Update został oficjalnie potwierdzony, nadana została mu też nazwa — March 209 Core Update. Jest to więc aktualizacja podstawowego algorytmu wyszukiwarki. Niestety, ku frustracji środowiska, to jedyne sprawdzone wiadomości. Według Google, spadki pozycji wiążą się nie tyle z negatywną ich oceną po zmianach, ile docenieniem stron, które do tej pory zajmowały niższe miejsca w rankingu.

“Porady” dla właścicieli poszkodowanych stron od Google

Co konkretnie mogą zrobić właściciele stron, które ucierpiały w wyniku Florida 2? Nic. Brzmi to jak żart, jednak tak brzmi stanowisko Google. Spadki nie są karą za żadne działania, nie wiążą się z żadnymi niepożądanymi praktykami webmasterów. Podobno prace trwają nadal i za jakiś czas wszystko powinno się ustabilizować.

Niepotwierdzone doniesienia wiążą March 2019 Core Update z wakacyjnymi Medic Updatami (nazwanymi tak z powodu głównych poszkodowanych, stron z branży medycznej). Na razie za wcześnie jest, by przesądzać o czymkolwiek.

W przypadku zeszłorocznego Medic Update metodą na poradzenie sobie ze spadkami było poprawienie czynników E-A-T (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness), które wiążą się z szeroko pojętą wiarygodnością. Pomimo że EAT nie jest obecnie złotą receptą na spadki pozycji, optymalizacja elementów powiązanych ze stopniem zaufania do witryny zawsze jest dobrym pomysłem. Poprawa ich może przełożyć się także na lepszą konwersję. Strona może być udoskonalona zgodnie z EAT na różne sposoby:

  • dodanie artykułów z wiedzą specjalistyczną, w której autor buduje pozycję eksperta
  • transparentność w zakresie pokazywania kompetencji, umieszczanie uznanych certyfikatów, dyplomów, nagród
  • budowanie autorytetu podczas dyskusji pod artykułami
  • dodanie rekomendacji
  • obecność w oficjalnych rejestrach i katalogach (np. CEIDG, KRS)
  • polepszenie technicznych aspektów zwiększających bezpieczeństwo użytkownika, jak SSL

Na pewno będziemy na bieżąco relacjonować wszystkie zmiany związane z aktualizacjami algorytmów.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij