Blog marketingu internetowego

26 września 2017

Wartościowe katalogi SEO – czy to sformułowanie ma jeszcze rację bytu?

Katalogi internetowe kuszą wielu początkujących adeptów SEO szybkimi efektami i stosunkowo łatwym uzyskaniem „mocnego” linka. Z drugiej jednak strony widzimy stałą tendencję w zmianach algorytmów — mocno stawiającą na doświadczenie użytkownika. Z punktu widzenia użytkownika, zdecydowana większość katalogów (a już zwłaszcza katalogów SEO, stworzonych wyłącznie z myślą o linkach) nie ma żadnej wartości dla internautów.

Podobno ostatnim wartościowym katalogiem był zamknięty w marcu 2017 DMOZ (czytaj więcej: http://www.the-first.pl/pozycjonowanie-i-katalogi-stron-seo-czy-warto-dodac-tam-swoja-strone/).

Nie jesteśmy na tyle ekstremalni, by stanowczo odradzić Ci korzystanie z katalogów zupełnie, ale nie traktuj ich jako najważniejszej strategii link buildingu. Kilka linków z katalogu nie powinno Ci zaszkodzić, może nawet nieco dywersyfikuje źródła, ale szkoda czasu na szukanie nowych, nieodkrytych katalogów.

Jakie katalogi SEO są warte rozważenia:

– katalogi branżowe
– katalogi tematyczne
– katalogi firmowe
– katalogi usługowe
– katalogi dla hobbystów

Pamiętaj, by dodawać link do Twojej strony zgodnie z duchem katalogu: jeżeli oferujesz usługi hydrauliczne, rejestracja na twojfachowiec.biz ma sens, niekoniecznie jednak polecamy umieszczenie tam swojej wizytówki hurtowni papierniczej.

Na co zwrócić uwagę przy dodawaniu linku do katalogu:

– linkuj do strony głównej
– stosuj anchor brandowy
– używaj unikalnych opisów w wizytówkach
– zawsze dodawaj swoje logo w wymaganych wymiarach
– wpisuj adres firmy w tej samej formie
– sprawdź, czy katalog jest moderowany

Czy muszę dodawać stronę do katalogów?

Nie, ale dodanie strony do kilku katalogów nie zaszkodzi. Słowem-kluczem jest tu umiar. Stawiaj jakość nad ilość. Nie kataloguj pod żadnym pozorem masowo. Zawsze sprawdzaj PR (choć i jego wartość jako miary maleje) i moderację. Przejrzyj katalog choć z grubsza i zobacz, czy nie ma na nim spamu. Kieruj się przy wyborze zgodnością katalogu z treściami na Twojej stronie. Przede wszystkim — nie nastawiaj się, że linki z katalogu dokonają cudu.

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź aby kontynuować. więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij