16 czerwca 2017
Dodawanie strony do katalogu SEO to metoda pozycjonowania, coraz częściej krytykowana ze względu na niską skuteczność. Wśród pozycjonerów od lat trwają spory na temat skuteczności katalogowania. W tym roku nastąpił przełom w sprawie. 17 marca 2017 roku został zamknięty Dmoz – Open Directory Project. Działający od 1998 roku katalog był długo złotym Graalem dla wszystkich pozycjonerów. Nawet kiedy siła katalogów jako źródła linków, zaczęła słabnąć, Google przychylnie patrzył na obecność w DMOZ.
Sama idea katalogu nie była zła, jednak masowe tworzenie katalogów seo utworzyło pewien istotny problem. Katalogi seo nie były tworzone z myślą o ludziach, lecz w nadziei na podwyższenie pozycji.
Mimo wszystko zdania na temat skuteczności katalogowania są podzielone i część pozycjonerów nadal korzysta z tej metody. Jest to o tyle dziwne, że wykrycie linków z nienaturalnego źródła grozi filtrami od Google.
Pamiętaj, że skuteczne techniki SEO po aktualizacjach algorytmu Panda, Pingwin, Koliber czy Fred skupiają się na korzyściach dla użytkownika. Ruchy, które rzucają podejrzenie o manipulację PageRankiem, są coraz lepiej wychwytywane i karane. Skala zjawiska jest na tyle duża, że część konsultantów SEO wyspecjalizowała się w wyciąganiu stron z filtrów karnych. Lepiej jest zapobiegać niż leczyć, dlatego proponuję lepsze metody link buildingu.
Chociaż reputacja katalogów SEO jest coraz gorsza, dlatego zwróć uwagę na bardziej wartościowe źródła linków:
– katalogi branżowe, powiązane z Twoją działalnością
Pamiętaj, by wybierać katalogi starannie, skupiając się tylko na tych, w których Twoja obecność jest zasadna. Jeżeli prowadzisz firmę wykończeniową, będzie to serwis skupiający fachowców.
– artykuły sponsorowane
Jak wyżej, przyda się znajomość własnego podwórka. Wybierz tytuł znaczący w Twoim środowisku, poza pozycją w wyszukiwarce, wzrośnie także reputacja firmy.
– wpisy gościnne
Nawiązanie współpracy z blogerami to też element influencer marketingu — to normalne. Wszystkie formy marketingu internetowego w jakiś sposób się ze sobą łączą.
– informacje prasowe
Możesz np.: zlecić badanie konsumenckie i podzielić się jego wynikami z prasą. Tytuły lokalne często są też zainteresowane wynikami finansowymi firm ze swojego regionu albo informacjami o planowanym wzroście zatrudnienia.
Sprytny link building wymaga zaangażowania i kreatywności. Przyniesie jednak znacznie więcej korzyści niż tradycyjne katalogowanie.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Bramy Opole napisał:
09 maja 2021
Długa i powolna jest promocja www ale to działa
Bartek napisał:
01 sierpnia 2022
Bardzo dobry artykuł. Dziękuję za pomoc!
Starg napisał:
31 stycznia 2023
Dzisiaj przejrzałem wiele katalogów stron i praktycznie wszystkie to zwykłe bezwartościowe relikty, lub strony czyhające na naiwne sposoby. Dodaj wpis za przelew, gdzie te strony są bez wartości. Lepiej korzystać z firm pozycjonujących lub bardzo starannie szukać miejsca, gdzie jest powiązana tematyka. Katalogi dziś to już prawie całkowity przeżytek. A przynajmniej mi się tak wydaje.
Kuba napisał:
15 września 2023
Ciekawy artykuł ale przydała by się lista takich katalogów. Gdzie jej szukać?
Jakub Wasielewski napisał:
20 stycznia 2024
@Starg – to prawda, wiele katalogów już dziś niestety jest martwa lub słabej jakości. Jednocześnie jest jeszcze pewna pula tych lepszych i na nich właśnie warto się skupić. Warto też rozważyć wykonanie piramidy linkowania, wówczas katalogi mogą się przydać do link buildingu dedykowanych zaplecz.