16 stycznia 2024
Już w lutym Google wprowadza zmiany, które zapowiedziane zostały jakiś czas temu. Dotyczą one tzw. bulk e-mails, czyli maili wysyłanych masowo. Od teraz, kampanie marketingowe, opierające się na rozsyłaniu wiadomości ofertowych do więcej niż 5 tysięcy skrzynek dziennie, będą musiały spełniać określone wytyczne.
Walka ze spamem w sieci to jedna z aktywności, która jest dla Google źródłem dumy. Co roku ukazuje się raport walki ze spamem, w którym wyliczone są sukcesy korporacji. Tym razem na celowniku znalazły się wiadomości, wysyłane przez niektóre firmy na masową skalę. Kampanie takie, jeśli nie trzymają się pewnych standardów, narażają użytkowników G-maila na kontakt ze spamowymi treściami. W związku z tym już w październiku zapowiedziano pewne restrykcje.
Co się zmieni od lutego?
Restrykcje dotyczą przede wszystkim tych kampanii, które obejmują wysyłanie ponad 5 tysięcy maili dziennie. Jednak firmy z mniejszą bazą mailingową również mogą skorzystać na zastosowaniu się do wytycznych Google.
Korzyści powinno przynieść:
Dzięki temu zmniejszamy ryzyko, że nasze maile zostaną oznaczone jako Spam i pozostawimy w bazie osoby, z których faktycznie możemy spodziewać się konwersji.