16 stycznia 2024
Już w lutym Google wprowadza zmiany, które zapowiedziane zostały jakiś czas temu. Dotyczą one tzw. bulk e-mails, czyli maili wysyłanych masowo. Od teraz, kampanie marketingowe, opierające się na rozsyłaniu wiadomości ofertowych do więcej niż 5 tysięcy skrzynek dziennie, będą musiały spełniać określone wytyczne.
Walka ze spamem w sieci to jedna z aktywności, która jest dla Google źródłem dumy. Co roku ukazuje się raport walki ze spamem, w którym wyliczone są sukcesy korporacji. Tym razem na celowniku znalazły się wiadomości, wysyłane przez niektóre firmy na masową skalę. Kampanie takie, jeśli nie trzymają się pewnych standardów, narażają użytkowników G-maila na kontakt ze spamowymi treściami. W związku z tym już w październiku zapowiedziano pewne restrykcje.
Co się zmieni od lutego?
Restrykcje dotyczą przede wszystkim tych kampanii, które obejmują wysyłanie ponad 5 tysięcy maili dziennie. Jednak firmy z mniejszą bazą mailingową również mogą skorzystać na zastosowaniu się do wytycznych Google.
Korzyści powinno przynieść:
Dzięki temu zmniejszamy ryzyko, że nasze maile zostaną oznaczone jako Spam i pozostawimy w bazie osoby, z których faktycznie możemy spodziewać się konwersji.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.