19 lutego 2024
Branża e-commerce żyje świętami i związanymi z nimi okazjami zakupowymi, jednak nie tylko ten sektor korzysta z prezentowych zwyczajów Polaków. W Dzień Kobiet warto przypomnieć klientom o swojej marce, nawet jeśli nie prowadzi się sklepu internetowego. Przy Walentynkach, Dniu Babci i Dziadka, Dniu Dziecka itd. dobrym pomysłem jest przygotowanie promocji zawczasu czy umiejętne pozycjonowanie stron z upominkami. Dzień Kobiet jednak daje też możliwość, aby wypromować swój brand i zyskać dla niego przychylność ponad połowy kupujących. W tym celu wykorzystaj e-mail marketing.
Spis treści:
Według najnowszego raportu Gemius “E-commerce w Polsce”, osoby dokonujące zakupów w sieci są dość równo podzielone pod kątem płci. Niewielką przewagę mają tu kobiety, które stanowią 51% internetowych klientów. Zatem warto mieć tak liczną grupę po swojej stronie, zwłaszcza jeśli oferuje się produkty lub usługi, które są do nich skierowane.
Jeżeli zatem chcesz, aby Panie wspierały Twoją działalność portfelami, pokaż, że pamiętasz o nich w ich święto. E-mail marketing może się okazać skutecznym narzędziem, które wzmocni Twoją markę i sprawi, że kobiety będą wracać do Ciebie na zakupy. Co więcej, ta metoda sprawdzi się nie tylko w sklepie internetowym. Jeśli prowadzisz zapisy online na swoje usługi lub chcesz wygenerować zapytania mailowe i telefoniczne, również zacznij działać przed 8 marca.
Jednym z czynników, który sprawia, że e-mail marketing jest skuteczniejszy, będzie segmentacja bazy. Dzięki temu zabiegowi, dzielisz swoich potencjalnych klientów na tych, którzy będą zainteresowani danymi treściami oraz tych, których one nie dotyczą. W Dzień Kobiet zadanie to jest proste jak nigdy. Poniżej kilka inspiracji na maile, które zależnie od obranej strategii, wyślesz do damskiej lub męskiej części swoich subskrybentów.
Najprostszym rozwiązaniem dla e-commerce oraz biznesów reklamujących się w sieci, będzie wysłanie mailingu ze specjalną zniżką na Dzień Kobiet. To święto stanowi dla wielu pań świetny pretekst, aby zrobić sobie przyjemność. Można więc zachęcić użytkowniczkę, by kupiła sobie ubrania lub dodatki, książki czy kosmetyki, ale również zaprosić na wizytę do salonu urody czy nakłonić do zainwestowania w siebie i wykupienia kursu językowego. Tak naprawdę jednak przecenić można absolutnie wszystko, a nawet przyznać kod rabatowy bez względu na to, jakiej płci jest klient.
Dzień Kobiet to też kolejna okazja, podczas której panowie mogą popisać się hojnością i podarować miły prezent. Sklepy internetowe spieszą z sugestiami produktów. Nie zostawaj z tyłu. Jeśli masz w swojej ofercie coś, co może spodobać się czyjejś żonie, mamie lub córce, daj o tym znać w mailach wysłanych do męskiej części Twoich subskrybentów. A jeśli nie to pamiętaj, że wkrótce jest też dzień mężczyzn i możesz dać niektórym paniom okazję, aby odwdzięczyły się za miłe niespodzianki 8 marca.
82% konsumentów deklaruje, że chętniej kupuje od marek, z którymi dzieli wspólne wartości. Jeśli chcesz pokazać swoim klientkom, że doceniasz osiągnięcia kobiet i wspierasz ich rozwój, 8 marca będzie do tego świetną okazją. Wyślij maila, w którym razem z życzeniami, przekażesz wyrazy uznania i wsparcia.
Kobiety stanowią 51% kupujących online, co oznacza, że w ich święto warto dać znać, że są ważne dla Twojej marki. Nawet jeśli nie działasz w e-commerce, ale masz bazę mailingową, pamiętaj, aby rozesłać wiadomości, które wzmocnią Twój brand i przełożą się na konwersję.
Do wyboru masz 3 strategie:
Możesz dowolnie łączyć te taktyki. Ważne, żeby nie zapomnieć o tym święcie, bo inne brandy z pewnością będą pamiętały i wykorzystają okazję.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.