19 lutego 2024

Zaplanuj mailing na Dzień Kobiet – nie tylko dla e-commerce!

Branża e-commerce żyje świętami i związanymi z nimi okazjami zakupowymi, jednak nie tylko ten sektor korzysta z prezentowych zwyczajów Polaków. W Dzień Kobiet warto przypomnieć klientom o swojej marce, nawet jeśli nie prowadzi się sklepu internetowego. Przy Walentynkach, Dniu Babci i Dziadka, Dniu Dziecka itd. dobrym pomysłem jest przygotowanie promocji zawczasu czy umiejętne pozycjonowanie stron z upominkami. Dzień Kobiet jednak daje też możliwość, aby wypromować swój brand i zyskać dla niego przychylność ponad połowy kupujących. W tym celu wykorzystaj e-mail marketing. 

Spis treści:

  1. Dzień Kobiet – dobry czas na działania wizerunkowe
  2. Mailing na Dzień Kobiet – inspiracje
  3. Podsumowanie

Dzień Kobiet – dobry czas na działania wizerunkowe

Według najnowszego raportu Gemius “E-commerce w Polsce”, osoby dokonujące zakupów w sieci są dość równo podzielone pod kątem płci. Niewielką przewagę mają tu kobiety, które stanowią 51% internetowych klientów. Zatem warto mieć tak liczną grupę po swojej stronie, zwłaszcza jeśli oferuje się produkty lub usługi, które są do nich skierowane. 

Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce” 2023

Jeżeli zatem chcesz, aby Panie wspierały Twoją działalność portfelami, pokaż, że pamiętasz o nich w ich święto. E-mail marketing może się okazać skutecznym narzędziem, które wzmocni Twoją markę i sprawi, że kobiety będą wracać do Ciebie na zakupy. Co więcej, ta metoda sprawdzi się nie tylko w sklepie internetowym. Jeśli prowadzisz zapisy online na swoje usługi lub chcesz wygenerować zapytania mailowe i telefoniczne, również zacznij działać przed 8 marca. 

Mailing na Dzień Kobiet – inspiracje

Jednym z czynników, który sprawia, że e-mail marketing jest skuteczniejszy, będzie segmentacja bazy. Dzięki temu zabiegowi, dzielisz swoich potencjalnych klientów na tych, którzy będą zainteresowani danymi treściami oraz tych, których one nie dotyczą. W Dzień Kobiet zadanie to jest proste jak nigdy. Poniżej kilka inspiracji na maile, które zależnie od obranej strategii, wyślesz do damskiej lub męskiej części swoich subskrybentów. 

Zniżka dla Pań

Najprostszym rozwiązaniem dla e-commerce oraz biznesów reklamujących się w sieci, będzie wysłanie mailingu ze specjalną zniżką na Dzień Kobiet. To święto stanowi dla wielu pań świetny pretekst, aby zrobić sobie przyjemność. Można więc zachęcić użytkowniczkę, by kupiła sobie ubrania lub dodatki, książki czy kosmetyki, ale również zaprosić na wizytę do salonu urody czy nakłonić do zainwestowania w siebie i wykupienia kursu językowego. Tak naprawdę jednak przecenić można absolutnie wszystko, a nawet przyznać kod rabatowy bez względu na to, jakiej płci jest klient. 

Prezenty dla niej (i dla niego)

Dzień Kobiet to też kolejna okazja, podczas której panowie mogą popisać się hojnością i podarować miły prezent. Sklepy internetowe spieszą z sugestiami produktów. Nie zostawaj z tyłu. Jeśli masz w swojej ofercie coś, co może spodobać się czyjejś żonie, mamie lub córce, daj o tym znać w mailach wysłanych do męskiej części Twoich subskrybentów. A jeśli nie to pamiętaj, że wkrótce jest też dzień mężczyzn i możesz dać niektórym paniom okazję, aby odwdzięczyły się za miłe niespodzianki 8 marca. 

Wspólne wartości

82% konsumentów deklaruje, że chętniej kupuje od marek, z którymi dzieli wspólne wartości. Jeśli chcesz pokazać swoim klientkom, że doceniasz osiągnięcia kobiet i wspierasz ich rozwój, 8 marca będzie do tego świetną okazją. Wyślij maila, w którym razem z życzeniami, przekażesz wyrazy uznania i wsparcia. 

Podsumowanie

Kobiety stanowią 51% kupujących online, co oznacza, że w ich święto warto dać znać, że są ważne dla Twojej marki. Nawet jeśli nie działasz w e-commerce, ale masz bazę mailingową, pamiętaj, aby rozesłać wiadomości, które wzmocnią Twój brand i przełożą się na konwersję. 

Do wyboru masz 3 strategie: 

  • Wyślij mailing ze zniżką dla kobiet lub na typowo kobiecy asortyment. 
  • Przekaż sugestie prezentowe dla mężczyzn, którzy chcą obdarować bliskie osoby.  
  • Napisz, jak symbolika Dnia Kobiet łączy się z wartościami Twojej marki. 

Możesz dowolnie łączyć te taktyki. Ważne, żeby nie zapomnieć o tym święcie, bo inne brandy z pewnością będą pamiętały i wykorzystają okazję.

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij