03 lutego 2023

Z klientami po sąsiedzku – SEO lokalne i co musisz o nim wiedzieć

Jak sprawić, żeby przechodzień zmienił się w klienta? Lokalne SEO pozwoli Ci zaistnieć na wirtualnej mapie i wskaże drogę tym, którzy szukają produktów lub usług takich jak Twoje. Jeśli więc prowadzisz biznes stacjonarny, podejmij działania, żeby pojawić się w lokalnych wynikach wyszukiwania. Z naszych wskazówek dowiesz się, dlaczego to tak istotne i jak pokierować strategią pozycjonowania, żeby osiągnąć dobre rezultaty.

Spis treści:

  1. SEO lokalne – dlaczego jest tak ważne?
  2. Jakie branże muszą dbać o SEO lokalne?
  3. Content lokalny – 3 pożyteczne wskazówki
  4. Pozycjonowanie lokalne a pozyskiwanie linków
  5. Podsumowanie

SEO lokalne – dlaczego jest tak ważne?

Jeśli sprawdzasz czasem liczby wyszukań swoich słów kluczowych, z pewnością zauważyłeś, że dodając nazwę miasta do frazy, zmniejszasz jej zasięg. Zanim jednak uznasz, że optymalizacja pod frazy lokalne nie ma sensu, pomyśl jeszcze raz i weź pod uwagę, jakiego rodzaju działalność prowadzisz. Sklep internetowy wysyłający na całą Polskę? Dobrze, możesz położyć mniejszy nacisk na SEO lokalne. Fryzjer męski w Grudziądzu? W takim razie nie musisz zapraszać na swoją stronę 22 tysięcy użytkowników z całego kraju, bo z pewnością wiesz, że raczej nie przyjedzie nikt z Warszawy czy z Krakowa. Za to 90 osób, które szukało przez frazę „fryzjer męski grudziądz” to 90 potencjalnych klientów. SEO lokalne naprowadzi ich na Ciebie. Nie rezygnuj więc z optymalizacji oraz innych działań.

Google zainteresowało się zachowaniami klientów wyszukujących lokalnie już w 2014 roku, czego efektem był raport „Understanding Consumers’ Local Search Behavior”. Jego rezultaty były niezwykle ciekawe. Mogliśmy dowiedzieć się na przykład, że większość wyszukiwań ze smartfona, wpisanych w drodze lub w sklepie ma intencję lokalną. To znaczy, że jeśli widzisz przechodnia wpatrzonego w telefon, jest około 56% szans, że sprawdza obiekty w pobliżu. Być może za chwilę skieruje się do Ciebie?

Źródło: Raport Google „Understanding Consumers’ Local Search Behavior”

Druga ciekawa rzecz to rosnące prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Około 7% nielokalnych wyszukiwań kończy się dokonaniem transakcji. W przypadku wyszukiwań lokalnych będzie to 18%!

Źródło: Raport Google „Understanding Consumers’ Local Search Behavior”

Warto też wiedzieć, że 1 na 3 klientów wyszukuje dany biznes lokalny zanim odwiedzi placówkę. Jak się okazuje, warto zadbać o lokalną podstronę i dobre pierwsze wrażenie zrobić jeszcze zanim odwiedzający przekroczy próg. Przygotuj też dobre opisy produktów i upewnij się, że jesteś konkurencyjny. Niektórzy mogą sięgnąć po smartfona, żeby porównać ceny i wyszukać informacje o danym produkcie.

Źródło: Raport Google „Understanding Consumers’ Local Search Behavior”

Jakie branże muszą dbać o SEO lokalne?

SEO lokalne to strategia warta rozważenia dla każdego, kto prowadzi biznes stacjonarnie. Jeśli posiadasz jedną lub kilka placówek, do których chcesz zaprosić klientów, zwiększysz w ten sposób swoje szanse. Jednak jest kilka sektorów, w których szczególną uwagę należy przywiązać do pozycjonowania lokalnego, gdyż przedsiębiorcy mogą na nim bardzo mocno skorzystać. Sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Branże, dla których SEO lokalne jest kluczowe:

  • Prawnicy, radcy prawni, kancelarie – Szczególnie jeśli wyniki lokalne uwzględniają możliwość szybkiego wykonania telefonu. Ludzie w krytycznych sytuacjach często poszukują darmowych konsultacji.
  • Lekarze, zawody medyczne – Tutaj szczególnie docenia się placówki medyczne w pobliżu. Przycisk „Trasa” w wyszukiwaniu lokalnym ułatwia życie wielu pacjentom.
  • Hydraulicy – Nagły przypadek, potrzebna szybka pomoc i wówczas potencjalny klient uskutecznia wyszukiwanie lokalne. Warto mieć swój numer na widoku.
  • Restauracje – Menu dostępne online oraz dbałość o dobrą średnią ocen w Profilu Firmy to podstawa dla restauracji. Jeśli o to zadbasz, zwiększysz obroty.

Content lokalny – 3 pożyteczne wskazówki

Tworzenie strategii pozycjonowania lokalnego to zadanie, które będzie wymagało indywidualnego podejścia. Jednak przedstawiamy 3 uniwersalne wskazówki.

  1. Lokalne frazy z nazwą miasta to nie wszystko. Warto sprawić, żeby treść była tą lokalnością nacechowana. Należy odnosić się do kwestii, które dotykają bezpośrednio mieszkańców danego miasta czy dzielnicy oraz wspominać o konkretnych punktach orientacyjnych.
  2. Profil Firmy w Google – musisz go mieć i go aktualizować. Adres, telefon, godziny otwarcia to informacje, które zawsze muszą się zgadzać i być dobrze widoczne.
  3. Linkuj lokalnie w obrębie swojej domeny. Jeśli masz kilka podstron odnoszących się do gałęzi Twojej działalności w innych miastach lub dzielnicach, połącz je siatką linków. Upewnij się, że klienci będą wiedzieli, gdzie mogą Cię znaleźć.

Pozycjonowanie lokalne a pozyskiwanie linków

Chcesz wypozycjonować się lokalnie? Jeśli optymalizacja strony już wykonana, a Profil Firmy dopracowany, zatroszcz się o pozyskanie linków zwrotnych. Z jakich źródeł warto je zdobywać:

  • katalogi firm lokalnych i tzw. NAPy,
  • lokalne strony branżowe,
  • strony lokalnych partnerów biznesowych,
  • lokalne portale informacyjne.

Podsumowanie

  • SEO lokalne to działania, które mają za zadanie umieścić Twoją stronę wyżej w wyszukiwaniach lokalnych. Jest szczególnie istotne dla przedsiębiorców prowadzących biznes stacjonarnie.
  • Wyszukiwanie lokalne częściej kończy się sprzedażą i pozwala klientom łatwiej Cię znaleźć.
  • Rożne aspekty wyszukiwania lokalnego mogą okazać się ważne, zależnie od branży. Jednak szczególnie powinno się dbać o widoczność swojego numeru kontaktowego, adresu oraz dobre opinie.
  • Warto zatroszczyć się o dobranie lokalnych słów kluczowych, treści nacechowane lokalnie, a także odpowiednie linkowanie. Profil Firmy w Google to must have!
  • Pozyskuj linki ze stron, które dotyczą lokalnych spraw, a także z katalogów.
Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij