06 marca 2019

Wzrost znaczenia wyszukiwań mobilnych – od tego trendu nie ma już odwrotu. Raport Gemius luty 2019.

O konieczności dostosowywania stron dla użytkowników urządzeń mobilnych wiemy od dawna. Nowe statystyki z raportu Gemius tylko potwierdzają twardymi danymi to, o czym wiedzieliśmy już od dawna.

W grudniu 2018 roku prawie milion osób mniej skorzystało w internecie za pośrednictwem komputera stacjonarnego lub laptopa w porównaniu z grudniem 2017. Jednocześnie wzrósł udział użytkowników urządzeń mobilnych w grudniu 2018 było ich 1,8 mln więcej niż w grudniu 2017 roku.

Mobilny internet w Polsce to przede wszystkim smartfony. Pod koniec 2018 roku użytkowników tabletów było tylko 3,6 mln, jest to delikatny spadek o 0,3 mln w stosunku do roku 2017.

 

 

Czy te informacje zmieniają coś w naszej pracy? Absolutnie nie. Od dawna wiemy, że optymalizacja i strategia pozycjonowania muszą uwzględniać wyszukiwanie mobilne. Jednocześnie należy pamiętać, że nawet najbardziej oczywiste założenia należy weryfikować.

Coraz starsi użytkownicy aktywnie korzystają z internetu na smartfonach

Interesujące jest to, że z internetu na smartfonach korzystają coraz chętniej także osoby starsze. W kategorii wiekowej +55 wzrost wyszukiwań mobilnych w skali roku to 15,3%. Można śmiało założyć, że ta tendencja także będzie się utrzymywać. Jest to ważny sygnał dla firm, których docelową grupą klientów są osoby w tej kategorii wiekowej. Widzimy tutaj dużą szansę na wyróżnienie się wśród konkurencji.

Źródło: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/polacy-a-mobile-co-wiemy-na-poczatku-2019-roku.html

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij