Ważna zmiana w pozycjonowaniu. Google wdraża Mobile First Index

27 marca 2018

Ważna zmiana w pozycjonowaniu. Google wdraża Mobile First Index

W poniedziałek na stronie Google dla webmasterów ukazała się informacja o wprowadzeniu Mobile First Index. Oznacza to, że branżę czekają spore zmiany. Jakie konkretnie?

Mobile First Index to mobilny indeks stron internetowych, z którym Google eksperymentuje już od listopada 2016 roku. – By nasze wyniki były bardziej przydatne, rozpoczęliśmy eksperyment z Mobile First Index – informował gigant.

Obecnie wyszukiwarka Google premiuje portale, które mają mocną stronę deskopową, natomiast wersje na urządzenia mobilne, są traktowane jako dodatek. Jeżeli mamy mocny serwis mobilny, nasza strona była lepiej widoczna jedynie na urządzeniach przenośnych. Mobile First Index dąży do odwrócenia proporcji. Teraz pod uwagę mają być brane głównie pozycje z mobilnych wyników wyszukiwania, co oznacza, że indeks deskopowy odchodzi w cień. To zdecydowanie dobra informacja dla firm, które poświęciły czas i pieniądze na zainwestowanie w mobilną wersję serwisu.

Kto najmocniej odczuje zmiany? Przede wszystkim portale, których wersja mobilna długo się ładuje, a treści na niej prezentowane są różne od tych w wersji desktopowej. Również posiadacze subdomeny (m.domena.pl) będą musieli dokonać istotnych zmian. Dla Google domena i subdomena to dwa odrębne serwisy, dlatego spadki z pewnością będą widoczne. Ucierpią również portale, które w ogóle nie posiadają wersji mobilnej swojej strony.

Google zaznacza, że Mobile First Index nie zostanie wprowadzony bez wiedzy właściciela domeny. W przypadku każdej strony, która zostanie objęta MFI, jej administrator otrzyma informację w Search Console o rozpoczęciu tego działania. W tym czasie wzrośnie również aktywność mobilnego Google bota.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2018/03/rolling-out-mobile-first-indexing.html

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Jakub Wasielewski

Jakub Wasielewski

Pasjonat marketingu internetowego, specjalizuje się w SEO i Content Marketingu

Komentarze

  • Sebastian napisał:

    20 kwietnia 2018

    Bardzo ciekawy wpis, którym każda osoba zajmująca się pozycjonowaniem powinna się zainteresować. Jeśli zależy nam na pozycji w Google trzeba na bieżąco monitorować zmiany – zwłaszcza te, które wprowadza Google gdyż to jego pozycja jest tutaj kluczowa.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij

Analiza