27 kwietnia 2023
SEO oraz content marketing to branże, w których zawsze trzeba mieć oczy szeroko otwarte. Trendy zmieniają się nieustannie, więc warto zasięgnąć opinii ekspertów, żeby wiedzieć, które tendencje w szczególności należy śledzić. Niedawno odbył się webinar z Patrickiem Reinhartem oraz Allie Bhutani z agencji Conductor. Specjaliści podpowiedzieli, na co powinniśmy zwracać uwagę. Oto 3 tendencje, które zaobserwowali.
Spis treści:
Preferencje użytkowników, szczególnie młodych, w kwestii wyszukiwania, zmieniają się. 40% z nich rozpoczyna proces wyszukiwania w tzw. zamkniętych środowiskach. Instagram czy TikTok często są ich pierwszym wyborem. Google, jako tradycyjne środowisko wyszukiwania, które mieści w swoim indeksie nieskończoną kopalnię contentu, traci więc na rzecz zaufanych platform z ograniczoną, lecz być może bardziej adekwatną treścią.
Patrick Reinhart zauważa, że technologiczna korporacja podejmuje działania, które mają zapobiec migracji większej ilości użytkowników do wyszukiwarek w środowiskach zamkniętych. Przede wszystkim ulepszane jest doświadczenie użytkownika i związane z tym aspekty wizualne, zwłaszcza na telefonie. Ekspert podaje swój ulubiony przykład, czyli zapytanie o wzrost Bruce’a Lee. Wynikiem wyszukiwania jest nie tylko sama liczba, ale także zdjęcie i sugestie kolejnych wyszukiwań w postaci obrazków, które można przewijać.
Dział marketingu powinien zatem brać pod uwagę, gdzie i w jaki sposób ich grupa odbiorców poszukuje informacji i na jakich platformach spędza czas. Warto zastanowić się, czy warto swoje wysiłki i fundusze kierować w tradycyjne kanały takie jak Google, czy więcej działać w zamkniętych środowiskach, na platformach preferowanych przez potencjalnych klientów.
Google ma się czego bać, biorąc pod uwagę popularność zamkniętych środowisk wśród młodych odbiorców, zatem nieustannie się zmienia. Konsekwencją tego są kolejne aktualizacje, których ostatnio mamy szaloną ilość. Helpful Content czy aktualizacja dotycząca opinii o produktach to tylko niektóre z nich. Reinhart uważa, że będzie ich jeszcze więcej, a ich czas ich wdrażania znacząco się skróci. Dlatego marketingowcy i specjaliści SEO również muszą być elastyczni i śledzić te zmiany.
Allie Bhutani zauważa, że od dłuższego czasu w content marketingu jedyną stałą jest zmiana, potwierdzając tym samy potrzebę bycia elastycznym w tej branży i pokrewnych. Ciągłe wahania w strategiach marketingowych to jednak nie jedyne wyzwanie.
Ekspertka podzieliła się wynikami firmowego researchu, przeprowadzonego wśród marketerów przez Conductor. Większość ankietowanych jest zdania, że cele ich kampanii będą wzrastać. Jednocześnie uważają oni także, że budżet nie pójdzie do góry, a być może nawet zmaleje. Oznacza to trudności z dostarczeniem lepszych efektów przy ograniczonych środkach.
Za radą Buthani, jeżeli już trzeba oszczędzać, zamiast ucinać budżet równomiernie, należy zastanowić się, które kanały przynoszą zysk, a które są nie. Po odcięciu niepotrzebnych, można skierować fundusze i zaangażowanie tam, gdzie są potencjalni klienci.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.