18 marca 2024

Światowy Dzień Recyklingu – dobra okazja, żeby odświeżyć swoje treści SEO?

18 marca to Światowy Dzień Recyklingu, co dla specjalistów od social mediów przeważnie oznacza wpisy o ekologicznej tematyce. SEOwcy jednak mogą wykorzystać to jako okazję, aby dać drugie życie swoim tekstom i sprawić, że powrócą na wysokie pozycje. Jeśli chcesz przypomnieć czytelnikom i algorytmom niektóre ze swoich najbardziej wartościowych artykułów, dowiedz się, czym jest recykling treści.

Spis treści:

  1. Recykling treści – na czym polega?
  2. Aktualizacje tekstów SEO a algorytmy Google
  3. 3 wskazówki dla skutecznego recyklingu treści
  4. Podsumowanie

Recykling treści – na czym polega?

W przeciwieństwie do drukowanych treści, te cyfrowe nie muszą wcale pozostawać niezmienne przez cały okres swojej żywotności w sieci. Istnieje możliwość edycji i wzbogacenia ich o kolejne wartościowe elementy, zdjęcia, filmy czy tekst. Takie działania nazywamy recyklingiem treści. Jednak to pojęcie ma też swoją drugą odsłonę. Content można przekształcić w taki sposób, aby pasował do innej grupy odbiorców czy nadawał się do umieszczenia w innym miejscu. W zmienionej formie możesz wrzucić go na inną platformę. 

Przykłady recyklingu treści: 

  • Post blogowy > wpis w social mediach 
  • Artykuł poradnikowy > wideo na YouTube 
  • Artykuł ekspercki > artykuł eksperci z aktualną wiedzą (np. o nowych przepisach prawnych, bieżących trendach itd.) 

Aktualizacje tekstów SEO a algorytmy Google

Z perspektywy SEO, aktualizacja contentu zwykle działa na plus. Boty Google zyskują powód, aby częściej odwiedzać stronę i szybciej indeksować zmiany. Świeże treści często także rankują wyżej, co jest kolejnym powodem, by je recyklingować. Jednak nie brakuje też osób, których działania w tym kierunku ograniczają się do zmiany daty publikacji na dzisiejszą, przy znikomych lub zerowych poprawkach do tekstu. Zdecydowanie nie jest to  polecane podejście. 

We wrześniu 2023, mieliśmy do czynienia z kolejną odsłoną aktualizacji Helpful Content. Przy okazji Google zapowiedziało, że jednym ze zjawisk, którymi ma się zająć ta modyfikacja algorytmu, są fałszywe aktualizacje treści. Zatem chcąc przywrócić swój artykuł do Top10, lepiej faktycznie zabrać się za jego rozbudowanie.  

3 wskazówki dla skutecznego recyklingu treści

Jak powinien wyglądać prawidłowo przeprowadzony recykling treści, jeśli ma przynieść Ci korzyści i być zgodny z wytycznymi Google? Poniżej 3 wskazówki: 

  1. Chcesz zwiększyć wartość SEO? Zaktualizuj nagłówki! Jeśli kwestia dobrania fraz nie została wcześniej dopracowana, wykorzystaj to przy recyklingu. Być może do tematów, które poruszasz można dobrać inne, bardziej adekwatne słowa kluczowe? Sprawdź, w jaki sposób ludzie zadają pytania, na które odpowiadasz w tekście. A może pojawiły się inne słowa kluczowe, powiązane z tematyką artykułu, których warto użyć jako sugestii do dopisania kolejnych treści? Dodaj nowy nagłówek i dopisz kilka merytorycznych zdań.
  1. Nie wyczerpałaś/eś tematu? Dodaj nowe informacje! Musisz zawsze być na bieżąco, żeby skutecznie aktualizować materiały. Jeżeli zmieniły się przepisy, weszła nowa moda, pojawiły się nowe możliwości w danej branży, napisz o tym. A może czujesz, że obecnie dla czytelników w danym temacie ważniejsze są inne kwestie? Nadrób to koniecznie. 
  1. Zmieniasz platformę? Mów językiem jej użytkowników! Jeżeli chcesz wykorzystać istniejący obecnie content w innym miejscu, pamiętaj o tym, kto będzie go czytał. Dopasuj treść do grupy odbiorców oraz możliwości danej platformy. W mediach społecznościowych musisz wrzucać krótsze treści, wzbogacać je o zdjęcia, a czasem także emotikony. Nagrywając wideo natomiast, nie czytaj z pulpitu swojego artykułu. Zadbaj o to, aby mówić swobodnie i dodać efekty, które utrzymają uwagę widza. 

Podsumowanie

Światowy Dzień Recyklingu to ekologiczne święto, ale również dobra okazja do przyjrzenia się swoim tekstom SEO. Istnieje zjawisko takie jak recykling treści, które polega na aktualizacji contentu lub przekształcaniu go, by wykorzystać w innym miejscu/dla innej grupy odbiorców. 

Sama zmiana daty publikacji artykułu na bieżącą, nie spełnia standardów Google w kwestii recyklingu treści. Wrześniowy dodatek do Helpful Content wycelowany był w tego rodzaju fałszywe aktualizacje. 

Zatem planując drugie życie dla artykułu, pamiętaj by: 

  • zaktualizować słowa kluczowe, 
  • dodać aktualne i ważne dla czytelników informacje, 
  • dostosować komunikat do miejsca wyświetlania i grupy odbiorców. 

Dzięki temu, wciąż możesz wciąż wyciągnąć wiele korzyści, bez konieczności tworzenia tekstów od zera.  

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij