18 marca 2024
18 marca to Światowy Dzień Recyklingu, co dla specjalistów od social mediów przeważnie oznacza wpisy o ekologicznej tematyce. SEOwcy jednak mogą wykorzystać to jako okazję, aby dać drugie życie swoim tekstom i sprawić, że powrócą na wysokie pozycje. Jeśli chcesz przypomnieć czytelnikom i algorytmom niektóre ze swoich najbardziej wartościowych artykułów, dowiedz się, czym jest recykling treści.
Spis treści:
W przeciwieństwie do drukowanych treści, te cyfrowe nie muszą wcale pozostawać niezmienne przez cały okres swojej żywotności w sieci. Istnieje możliwość edycji i wzbogacenia ich o kolejne wartościowe elementy, zdjęcia, filmy czy tekst. Takie działania nazywamy recyklingiem treści. Jednak to pojęcie ma też swoją drugą odsłonę. Content można przekształcić w taki sposób, aby pasował do innej grupy odbiorców czy nadawał się do umieszczenia w innym miejscu. W zmienionej formie możesz wrzucić go na inną platformę.
Przykłady recyklingu treści:
Z perspektywy SEO, aktualizacja contentu zwykle działa na plus. Boty Google zyskują powód, aby częściej odwiedzać stronę i szybciej indeksować zmiany. Świeże treści często także rankują wyżej, co jest kolejnym powodem, by je recyklingować. Jednak nie brakuje też osób, których działania w tym kierunku ograniczają się do zmiany daty publikacji na dzisiejszą, przy znikomych lub zerowych poprawkach do tekstu. Zdecydowanie nie jest to polecane podejście.
We wrześniu 2023, mieliśmy do czynienia z kolejną odsłoną aktualizacji Helpful Content. Przy okazji Google zapowiedziało, że jednym ze zjawisk, którymi ma się zająć ta modyfikacja algorytmu, są fałszywe aktualizacje treści. Zatem chcąc przywrócić swój artykuł do Top10, lepiej faktycznie zabrać się za jego rozbudowanie.
Jak powinien wyglądać prawidłowo przeprowadzony recykling treści, jeśli ma przynieść Ci korzyści i być zgodny z wytycznymi Google? Poniżej 3 wskazówki:
Światowy Dzień Recyklingu to ekologiczne święto, ale również dobra okazja do przyjrzenia się swoim tekstom SEO. Istnieje zjawisko takie jak recykling treści, które polega na aktualizacji contentu lub przekształcaniu go, by wykorzystać w innym miejscu/dla innej grupy odbiorców.
Sama zmiana daty publikacji artykułu na bieżącą, nie spełnia standardów Google w kwestii recyklingu treści. Wrześniowy dodatek do Helpful Content wycelowany był w tego rodzaju fałszywe aktualizacje.
Zatem planując drugie życie dla artykułu, pamiętaj by:
Dzięki temu, wciąż możesz wciąż wyciągnąć wiele korzyści, bez konieczności tworzenia tekstów od zera.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.