03 sierpnia 2023
Zarówno w SEO, jak i w marketingu, czyli dwóch dziedzinach z podobnym końcowym celem (najczęściej sprzedażą/konwersją), łatwo wpaść w pewne pułapki. Stawki są wysokie, więc strategia musi być przemyślana oraz sprawdzona pod kątem typowych błędów. Poznaj 7 najbardziej typowych wpadek, które mogą Ci się przytrafić, kiedy planujesz długofalowe działania.
Spis treści:
Chcesz sprzedać, ale nie wiesz komu? To nie daje Ci dużych szans na sukces. Musisz wiedzieć, kto jest odbiorcą Twoich produktów lub usług i do tej grupy kierować swoje działania marketingowe oraz SEO. Musisz wiedzieć, jakie ma potrzeby ta grupa, jakimi słowami wyszukuje Twoich produktów i jakim językiem czy też przekazem do niej trafisz.
Co Ci pomoże znaleźć grupę docelową?
Jeżeli dokładnie liczysz zyski, ale nie interesuje Cię, skąd pochodzą, biznes będzie się kręcił póki nie skończy się okres prosperity. Jak jednak wiadomo, dobrobyt nigdy nie trwa wiecznie i wówczas będziesz musiał wiedzieć, co przynosi realne rezultaty, a co jedynie generuje koszty. Dlatego zacznij monitorować źródła przychodów i staraj się zawsze wiedzieć, które działania przynoszą duży zwrot inwestycji, a które mniejszy. Pomogą Ci w tym specjalistyczne narzędzia, spośród których część jest darmowa, jak chociażby Google Analytics, w którym sprawdzisz konwersję oraz jej źródła.
Nie zapomnij także, aby testować różne rozwiązania i dowiadywać się, które z nich się sprawdzają, a które mniej. Dzięki temu nauczysz się także więcej o swoich klientach i poznasz ich potrzeby. Przy okazji testów, nie zapomnij też o audycie, dzięki któremu odkryjesz np. błędy na stronie czy powód częstego porzucania wózka zakupowego.
Wykorzystywanie metod, których działania nie rozumiesz np. bo u konkurencji działa, może przynieść odwrotny skutek. W rezultacie zainwestujesz czas i pieniądze w coś, co może się nie zwrócić. Jeśli natomiast przestanie działać, nie będziesz wiedzieć, na którym etapie coś poszło nie tak. Nawiąż współpracę ze specjalistą SEO albo postaraj się zgromadzić jak najwięcej wiedzy na ten temat. Niestety, nie wystarczy wiedzieć, czym są słowa kluczowe i wrzucać je na każdej podstronie. Warto też znać pojęcie kanibalizacji i unikać jej za wszelką cenę, rozumieć znaczenie linkowania wewnętrznego oraz sprawdzić, które techniczne aspekty mają wpływ na pozycjonowanie.
Cały Twój wysiłek skupia się na promowaniu flagowego produktu lub usługi? Być może warto pomyśleć także o budowaniu marki. Twój wizerunek może sprzedawać z równą skutecznością, jak funkcjonalność produktu lub wartość usługi. Warto opowiadać swoją historię biznesową i mieć inspirującą misję dla swojej firmy, a przy okazji dzielić się wartościami, które stoją za Twoim brandem. Google Cloud podaje, że 82% konsumentów chce, aby marki reprezentowały takie same wartości jak oni.
Musisz mieć na uwadze, że rozmienianie się na drobne nie przyniesie Ci najlepszych rezultatów w marketingu. Zamiast próbować wszystkiego naraz, dowiedz się, co naprawdę działa dla Twojego biznesu. Być może nie musisz inwestować w każdy możliwy kanał komunikacji, aby dotrzeć do grupy docelowej. Dowiedz się, z których portali społecznościowych korzystają Twoi klienci, a których nie musisz rozwijać. Sprawdź, jakie strony odwiedzają, gdzie bywają i gdzie szukają pomocy, aby wiedzieć, w których miejscach warto się promować. Zamiast być wszędzie, bądź tam, gdzie zostaniesz zauważony.
Znalazłeś metodę, która jest skuteczna i chcesz się jej trzymać, bo nie zmienia się tego, co dobrze działa? To podejście kryje pewną pułapkę. Pamiętaj, aby zawsze rozwijać się, być na bieżąco z trendami oraz nowymi sposobami na przyciąganie klientów. Nie należy oczywiście bezrefleksyjnie poddawać się modzie czy rzucać się na każdą nowinkę, ale jeśli nie będziesz trzymać ręki na pulsie, szybko zostaniesz za konkurencją. Staraj się ulepszać swoją markę i pokaż klientom, że robisz to dla nich.
Określenie, kto jest w Twojej grupie docelowej to pierwszy krok. Kolejnym będzie zrozumienie tych osób. Musisz wiedzieć, do kogo się zwracasz, ale również odpowiednio przygotować ofertę, uwzględniając zrozumienie jego potrzeb. Tylko w ten sposób będziesz wiedzieć, jak należy się z nim komunikować, które wartości marki podkreślić oraz jakie zalety Twojej oferty docenią. Znajdź grupę docelową, zbierz informacje i przeanalizuj je, aby poznać i zrozumieć klienta.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.