05 stycznia 2024

SEO w przemyśle – jak pozycjonować firmę produkcyjno-handlową?

Zakłady przemysłowe, które zajmują się szeroko pojętym wytwórstwem, najczęściej prowadzą działalność typu B2B. To oznacza, że muszą promować się w nieco inny sposób, niż firmy, które celują w klienta detalicznego. Jednak widoczność w Google jest dla przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych równie istotna, jak dla każdego innego biznesu. To właśnie ruch z wyszukiwarki może im zapewnić stały dopływ zleceń. Poznaj sposoby, aby dzięki skutecznemu SEO, zwiększyć zyski i wyprzedzić konkurencję. 

Spis treści:

  1. Strona internetowa dla firmy produkcyjnej
  2. Analiza konkurencji w branży produkcyjnej – zobacz, czyja strona stoi wyżej
  3. Optymalizacja SEO w branży przemysłowej – treści
  4. Podsumowanie

Strona internetowa dla firmy produkcyjnej

Wygląd strony internetowej dla firmy z branży przemysłowej będzie się różnić, zależnie od profilu działalności, jednak bardzo istotne jest, aby witryna wyglądała profesjonalnie. W końcu ma zachęcić innych przedsiębiorców do tego, aby się z Tobą skontaktowali. 

Aspekty wizualne i funkcjonalność

Jeśli prowadzisz nie tylko produkcję czy sprzedaż hurtową, ale także detaliczną, przygotuj zarówno zakładkę dla klienta B2B, jak i sklep internetowy klienta indywidualnego. W ten sposób łatwo skierujesz kroki użytkownika w odpowiednie miejsce. Menu na stronie powinno być przejrzyste i łatwe do nawigowania. 

Niezwykle istotna jest prezentacja oferty. To ważne, aby umiejętnie pokazać, czym się zajmujesz, z jakich technologii korzystasz oraz dlaczego to Twoja oferta jest warta uwagi. 

Uwzględnij więc na swojej stronie: 

  • Materiały wizualne – zdjęcia i wideo prezentujące produkty lub procesy produkcyjne to świetna metoda, aby w łatwy i szybki sposób pokazać, co możesz zrobić dla klienta. 
  • Łatwy do przeglądania katalog produktów np. w formie pdf.  
  • Zakładkę “o nas” lub “historia firmy”, gdzie możesz opowiedzieć o swoim doświadczeniu w branży lub przedstawić zespół specjalistów. Zwiększysz wiarygodność przedsiębiorstwa. 
  • Formularz kontaktowy lub chat z konsultantem – to bardzo wygodna forma komunikacji z klientem. Nie każdemu będzie się chciało pisać maila z zapytaniem o ofertę. Niektórzy zamiast dzwonić wolą, aby samodzielnie się do nich odezwać po pozostawieniu zapytania. Inni wolą zadać szybkie pytanie na chacie. 

Techniczne SEO – dla użytkownika i dla Google

Sprawne działanie witryny to podstawa. Bez tego użytkownik szybko zniechęci się do przeglądania, a Google uzna, że nie warto podnosić jej widoczności. Skup się więc na tych kwestiach: 

  • szybkość ładowania strony, 
  • poprawne wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych, 
  • brak podstron wyświetlających błąd 404, 
  • sitemap ze wszystkimi adresami url w obrębie domeny. 

Analiza konkurencji w branży produkcyjnej – zobacz, czyja strona stoi wyżej

Jeśli Twoja konkurencja wyświetla się wyżej niż Ty, to oznacza, że prawdopodobnie robi coś lepiej. Być może pozyskuje lepsze linki, a może ma bardziej przyjazną dla użytkownika stronę. Warto zainspirować się i sprawdzić, co branżowi rywale prezentują sobą w kwestii SEO. Wpisz wybraną frazę w wyszukiwarkę i zobacz, kto Cię wyprzeda. 

Dobrym pomysłem jest sprawdzenie zawartości strony. Często już na pierwszy rzut oka możesz sprawdzić, co jest zrobione lepiej. Niekiedy jednak nie jest to tak oczywiste. Wtedy warto wykorzystać narzędzia, które umożliwią analizę konkurencji. Pozwala na to np. Ahrefs czy Semstorm. 

Szybką analizę SERPów (stron z wynikami wyszukiwania Google) przeprowadzisz też przy pomocy Senuto. 

Optymalizacja SEO w branży przemysłowej – treści

Techniczne aspekty są niezwykle ważne, jeśli chcesz wyświetlać się wysoko w Google, podobnie jak urozmaicenia wizualne. Jednak treści również odgrywają niezwykle istotną rolę w pozycjonowaniu. Jak tworzyć dla firmy produkcyjno-handlowej teksty zgodne z SEO? 

Dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe są podstawą w tworzeniu treści na stronę firmy produkcyjno-handlowej. Powinieneś umieścić je w nagłówkach oraz w samej treści (oczywiście w naturalny i niewymuszony sposób). Dzięki temu, Google będzie wiedziało, czego dotyczy strona i komu ją pokazać w SERP. Oto czym warto kierować się w doborze fraz: 

  • Analiza konkurencji – sprawdź, co przynosi Twoim rywalom dobre rezultaty. 
  • Narzędzia SEO – sprawdzaj powiązane z Twoją branżą słowa kluczowe i zwróć uwagę na liczbę wyszukań oraz trudność słowa kluczowego. Dowiesz się wówczas, ile osób szuka danej frazy oraz jak ciężko będzie przebić się z nią do top10. 
  • Intencja użytkownika – tutaj potrzebujesz trochę intuicji. Musisz domyślić się, jakie słowa kluczowe może wpisać ktoś, kto szuka właśnie Ciebie. Nie zawsze wystarczą typowe frazy sprzedażowe. Część z nich może interesować w większości klientów detalicznych, a to nie na nich zapewne najbardziej Ci zależy. Spróbuj więc dodać do fraz produktowych coś, co sugeruje, że jesteś producentem czy dystrybutorem B2B. Czasem wystarczy po prostu dopisać “producent”, “hurtownia” lub “dystrybutor” i nie należy przejmować się, że spadnie ilość wyszukań. Takie słowa kluczowe po prostu bardziej precyzyjnie nakierują Twoich klientów. 

Odpowiednie treści

Jak powinny wyglądać wartościowe treści SEO na stronie zakładu przemysłowego? Dłuższe teksty czy krótkie i zwięzłe? Tak naprawdę długość nie ma takiego znaczenia jak jakość. Jeżeli nagłówek sugeruje odpowiedź na konkretne pytanie, to tekst powinien na nie odpowiadać bez lania wody. Jednak warto też rozbudowywać opisy kategorii o content, który pomoże stronie podtrzymać autorytet w danym temacie. 

Blog firmowy

Podobnie jak dobrze skonstruowane opisy kategorii, teksty blogowe także mogą przyczynić się do zbudowania autorytetu w sieci. Zwłaszcza kiedy są ze sobą powiązane siecią linków. Blogi to doskonały sposób na opowiedzenie klientom o firmie, podzielenie się branżowym know how, ale również na wykorzystanie pomocnego dla SEO linkowania wewnętrznego. 

Lokalne SEO dla firm produkcyjnych

Lokalizacja firmy produkcyjno-handlowej często jest znaczącą kwestią dla ewentualnych zleceniodawców. Będą się interesować skąd dostarczamy zamówione produkty, gdzie są nasze magazyny i siedziba. W znalezieniu tych informacji oraz w pozycjonowaniu naszej strony pomoże SEO lokalne. Zadbaj zatem o: 

  • dodanie nazwy miasta/regionu w którym działasz do słów kluczowych, 
  • tzw. NAPy, czyli umieszczanie swoich danych katalogach firm, 
  • ogłoszenia na lokalnych platformach, 
  • Profil Firmy w Google. 

Pozyskiwanie linków w branży produkcyjno-handlowej

W pozycjonowaniu strony z branży przemysłowej, należy również dbać o link building. Część linków możesz pozyskać dzięki ogłoszeniom i katalogom firm, ale dbaj też o to, by publikować artykuły i wywiady sponsorowane się na wartościowych portalach branżowych (wzmocnią one tematyczny autorytet Twojej strony + Domain Rating) oraz pojawiać się na stronach poświęconych tematyce biznesowej (tam mogą być Twoi klienci). 

Chcesz więcej wskazówek? Wpadnij na Webinar 25 stycznia 2024! 

Podsumowanie

  • Dla firmy produkcyjnej lub handlowej, SEO może być znakomitym sposobem na pozyskiwanie klientów. Należy więc zadbać o to, aby strona firmowa była widoczna w Google i plasowała się na wysokim miejscu. 
  • Już na etapie stawiania strony należy zadbać o to, aby była przejrzysta dla klienta i jasno informowała o ofercie. Klient powinien łatwo się po niej poruszać, a jego uwagę należy przykuć materiałami wizualnymi i wartościowymi treściami. 
  • Pod względem technicznym także nie możesz zaniedbać swojej witryny. Podstawą jest szybkie ładowanie, prawidłowe działanie na urządzeniach mobilnych i brak występowania usterek. Podstrony z błędem 404 nie mają wielkich szans w walce o wysokie pozycje. 
  • Analizuj konkurencję, która wyprzedza Cię w SERP i sprawdź, co przynosi im ruch oraz wysokie pozycje. Zainspiruj się tym. 
  • Twórz wartościowe treści w oparciu o słowa kluczowe, które wpisują przedsiębiorcy, a nie klienci detaliczni (chyba, że do nich również kierujesz ofertę). Prowadź bloga i dbaj o linkowanie wewnętrzne zarówno w kategoriach, jak i wpisach blogowych. 
  • SEO lokalne również może Ci się przysłużyć. Bądź obecny w katalogach firm, na portalach lokalnych oraz ogłoszeniowych i aktualizuj aktywnie Profil Firmy w Google. 
  • Pozyskuj linki, które przekazują moc Twojej stronie – portale branżowe oraz biznesowe to dobry trop!

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij