18 stycznia 2024

SEO przeprowadzka – John Mueller radzi, jak dobrze rozegrać przejście na nową domenę

Nie każda przeprowadzka w biznesie musi wiązać się z fizyczną zmianą lokalu. W przypadku, kiedy firma zmienia domenę, na której prezentuje swoją ofertę, obejdzie się bez pakowania kartonów i usług przewozowych. Jednak takie zadanie wciąż stawia pewne wyzwania. Na pytanie, co w tej sytuacji, zrobić ze starą stroną, odpowiada John Mueller w ostatnim odcinku #AskGooglebot. 

Usuwać czy nie – co ze starą domeną? 

Pierwsze kroki w biznesie to często liczenie budżetu. Nic więc dziwnego, że małe firmy zaczynają niekiedy ze skromną domeną, po to, aby po jakimś czasie stworzyć od zera nową, lepiej dopracowaną stronę internetową. W #AskGooglebot John Mueller zasugerował, że w takim wypadku należy usunąć lub wyczyścić starą witrynę. Słowa eksperta: 

Główny powód jest taki, że Twoja nowa strona może zawierać nieco inne informacje, co ma szansę zdezorientować użytkowników. Na przykład, godziny otwarcia albo adres zostały zaktualizowane. 

Mueller poleca więc przede wszystkim: 

  • ustawić przekierowania do nowej strony, 
  • przekierowania te utrzymać na starej stronie przynajmniej przez rok, 
  • jeśli nie możesz tego zrobić, zastąpić treść na starej stronie, wyraźną informacją dla użytkowników, o tym, że działasz teraz pod innym adresem, 
  • jeśli natomiast tego również nie możesz wykonać, po prostu usuń starą stronę. 

Co w wypadku, kiedy nie wykonasz żadnej z tych sugestii? Mueller uspakaja, że nowa strona nie zostanie przez to obłożona karą. Jednak należy liczyć się z tym, że przez jakiś czas, obie witryny będą widoczne i możliwe do znalezienia. 

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz