13 kwietnia 2023
Strona z wynikami wyszukiwania Google często jest miejscem, w którym użytkownik po raz pierwszy ma styczność z Twoją marką. Zazwyczaj fakt, że ktoś trafił na nią w SERP to powód do radości. Niestety nie zawsze oznacza to kliknięcia i konwersję. Jeśli nie połączysz skutecznego SEO z budowaniem dobrej reputacji w wyszukiwarce, może się okazać, że nazwę Twojego brandu otaczają treści, które stawiają ją w słabym świetle. Poniżej zamieszczamy 6 porad, dzięki którym nie dopuścisz do takiego scenariusza.
Spis treści:
Nie zawsze możesz w pełni kontrolować to, co pojawi się w SERP po wpisaniu nazwy Twojego brandu, jednak staraj się na to wpłynąć. Ważne, żeby po wyszukaniu Twojej marki, na pierwszych miejscach pojawiały się treści, które sam przygotowałeś. Dzięki temu w Twojej gestii będzie to, na jakie informacje natknie się internauta. Stawiaj na silnie rozwinięte media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy LinkiedIn, a także dbaj o to, aby zaistnieć w serwisach oceniających – tego typu content ma szansę pojawić się wysoko po wyszukaniu Twojego brandu.
Skoro już wiesz, że profile w SoMe oraz w serwisach z opiniami wyświetlają się często jako pierwsze, dbaj o to, na co użytkownik natrafi po kliknięciu. Najlepiej trzymać się etycznych praktyk i nie podrabiać opinii, ale jednocześnie nie ignorować głosu społeczności. W mediach społecznościowych warto być aktywnym i wchodzić w interakcję z ludźmi, którzy śledzą poczynania Twojej marki. Natomiast tam, gdzie pojawiają się negatywne i pozytywne opinie, dobrze jest dyskutować, dziękować za pozostawienie komentarza i starać się wyjaśnić ewentualne problemy. Oczywiście pamiętaj, aby w takiej dyskusji zachować klasę.
Profil Firmy w Google jest niezwykle przydatną funkcjonalnością wyszukiwarki i jeśli jeszcze o niego nie zadbałeś, to koniecznie się tym zajmij. To właśnie z niego wyszukujący będą czerpać aktualne informacje na temat Twojej firmy, w tym dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Mogą tam również sprawdzać opinie, więc to bardzo ważne, żebyś szczególnie zadbał o ten aspekt. Odpowiadaj kulturalnie na te negatywne i dziękuj za pozytywne, a korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek. Jeśli natomiast uważasz, że niektóre komentarze naruszają zasady Google i są nieprawdziwe, zgłaszaj je koniecznie. Być może uda się je usunąć. W Profilu Firmy możesz umieszczać również zajawki swoich treści oraz odpowiadać na zadawane przez użytkowników pytania.
Wobec małych i dużych brandów czasem powstają kontrowersje, niektóre kwestie wzbudzają wątpliwości, a niekiedy też tworzą się kryzysy wizerunkowe. Najlepiej tego unikać, jednak jeśli wiesz, że ludzie mogą wyszukiwać również te informacje, w świetle których nie prezentujesz się najlepiej, reaguj koniecznie. Stwórz content wokół negatywnie nacechowanych słów kluczowych i rozwiewaj wątpliwości. Do niektórych kwestii możesz odnieść się na swojej stronie i dzięki wybranym frazom, wyświetlić się w SERP, kiedy ktoś będzie wyszukiwać czegoś na temat niekorzystnych faktów. Jeśli nie wiesz, co może budzić zastrzeżenia względem Twojej marki, sprawdź sekcję Podobne pytania w SERP.
Dosyć łatwo jest pojawić się na stronach newsowych z niewłaściwych powodów. Nieco więcej wysiłku trzeba włożyć dobry PR. Jednak jeżeli zadbasz o to, żeby było o Tobie głośno dzięki dobrym praktykom czy akcjom charytatywnym, wyszukujący mają szansę natknąć się na to w SERP. Warto się o to postarać. Jeśli chcesz wiedzieć, co o Tobie piszą, wykorzystaj Alerty Google, żeby dostać powiadomienie, kiedy pojawi się na temat Twojej marki nowa treść.
Jesteś przekonany, że wszyscy Twoi klienci korzystają z Google? A co jeśli ktoś zechce sprawdzić Cię przez DuckDuckGo, żeby uniknąć bańki filtrującej? Niewykluczone też, że w świetle współpracy z OpenAI Bing zyskał wśród Twoich klientów więcej sympatyków. Pamiętaj, że wiele z powyższych porad możesz, a nawet powinieneś stosować także względem innych wyszukiwarek. Sprawdzaj, jak prezentuje się w nich Twoja marka.
SEO i zarządzanie reputacją w sieci to dwie istotne kwestie, które mają na siebie wzajemnie spory wpływ. Jeśli wkładasz duży wysiłek w SEO, ale nie zadbasz o wizerunek, wysokie pozycje nie przyniosą Ci konwersji. Co możesz zrobić?
Dzięki temu, pozytywny wizerunek w SERP zachęci użytkowników do klikania i korzystania z Twoich usług. Tym samym zwróci się inwestycja w SEO.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.