13 kwietnia 2023

SEO a reputacja online – 6 porad, które pozwolą zarządzać Twoim wizerunkiem w SERP

Strona z wynikami wyszukiwania Google często jest miejscem, w którym użytkownik po raz pierwszy ma styczność z Twoją marką. Zazwyczaj fakt, że ktoś trafił na nią w SERP to powód do radości. Niestety nie zawsze oznacza to kliknięcia i konwersję. Jeśli nie połączysz skutecznego SEO z budowaniem dobrej reputacji w wyszukiwarce, może się okazać, że nazwę Twojego brandu otaczają treści, które stawiają ją w słabym świetle. Poniżej zamieszczamy 6 porad, dzięki którym nie dopuścisz do takiego scenariusza.

Spis treści:

  1. Treści o Tobie od Ciebie – stwórz mocny front
  2. Media społecznościowe i serwisy z opiniami – bądź aktywny
  3. Profil Firmy w Google – must have!
  4. Niekorzystne słowa kluczowe – stwórz wokół nich content
  5. Pojawiaj się w newsach – daj się poznać z dobrej strony
  6. Nie samym Google żyje człowiek – pamiętaj o innych wyszukiwarkach
  7. Podsumowanie

1. Treści o Tobie od Ciebie – stwórz mocny front

Nie zawsze możesz w pełni kontrolować to, co pojawi się w SERP po wpisaniu nazwy Twojego brandu, jednak staraj się na to wpłynąć. Ważne, żeby po wyszukaniu Twojej marki, na pierwszych miejscach pojawiały się treści, które sam przygotowałeś. Dzięki temu w Twojej gestii będzie to, na jakie informacje natknie się internauta. Stawiaj na silnie rozwinięte media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy LinkiedIn, a także dbaj o to, aby zaistnieć w serwisach oceniających – tego typu content ma szansę pojawić się wysoko po wyszukaniu Twojego brandu.

2. Media społecznościowe i serwisy z opiniami – bądź aktywny

Skoro już wiesz, że profile w SoMe oraz w serwisach z opiniami wyświetlają się często jako pierwsze, dbaj o to, na co użytkownik natrafi po kliknięciu. Najlepiej trzymać się etycznych praktyk i nie podrabiać opinii, ale jednocześnie nie ignorować głosu społeczności. W mediach społecznościowych warto być aktywnym i wchodzić w interakcję z ludźmi, którzy śledzą poczynania Twojej marki. Natomiast tam, gdzie pojawiają się negatywne i pozytywne opinie, dobrze jest dyskutować, dziękować za pozostawienie komentarza i starać się wyjaśnić ewentualne problemy. Oczywiście pamiętaj, aby w takiej dyskusji zachować klasę.

3. Profil Firmy w Google – must have!

Profil Firmy w Google jest niezwykle przydatną funkcjonalnością wyszukiwarki i jeśli jeszcze o niego nie zadbałeś, to koniecznie się tym zajmij. To właśnie z niego wyszukujący będą czerpać aktualne informacje na temat Twojej firmy, w tym dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Mogą tam również sprawdzać opinie, więc to bardzo ważne, żebyś szczególnie zadbał o ten aspekt. Odpowiadaj kulturalnie na te negatywne i dziękuj za pozytywne, a korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek. Jeśli natomiast uważasz, że niektóre komentarze naruszają zasady Google i są nieprawdziwe, zgłaszaj je koniecznie. Być może uda się je usunąć. W Profilu Firmy możesz umieszczać również zajawki swoich treści oraz odpowiadać na zadawane przez użytkowników pytania.

4. Niekorzystne słowa kluczowe – stwórz wokół nich content

Wobec małych i dużych brandów czasem powstają kontrowersje, niektóre kwestie wzbudzają wątpliwości, a niekiedy też tworzą się kryzysy wizerunkowe. Najlepiej tego unikać, jednak jeśli wiesz, że ludzie mogą wyszukiwać również te informacje, w świetle których nie prezentujesz się najlepiej, reaguj koniecznie. Stwórz content wokół negatywnie nacechowanych słów kluczowych i rozwiewaj wątpliwości. Do niektórych kwestii możesz odnieść się na swojej stronie i dzięki wybranym frazom, wyświetlić się w SERP, kiedy ktoś będzie wyszukiwać czegoś na temat niekorzystnych faktów. Jeśli nie wiesz, co może budzić zastrzeżenia względem Twojej marki, sprawdź sekcję Podobne pytania w SERP.

5. Pojawiaj się w newsach – daj się poznać z dobrej strony

Dosyć łatwo jest pojawić się na stronach newsowych z niewłaściwych powodów. Nieco więcej wysiłku trzeba włożyć dobry PR. Jednak jeżeli zadbasz o to, żeby było o Tobie głośno dzięki dobrym praktykom czy akcjom charytatywnym, wyszukujący mają szansę natknąć się na to w SERP. Warto się o to postarać. Jeśli chcesz wiedzieć, co o Tobie piszą, wykorzystaj Alerty Google, żeby dostać powiadomienie, kiedy pojawi się na temat Twojej marki nowa treść.

Źródło: nowymarketing.pl

6. Nie samym Google żyje człowiek – pamiętaj o innych wyszukiwarkach

Jesteś przekonany, że wszyscy Twoi klienci korzystają z Google? A co jeśli ktoś zechce sprawdzić Cię przez DuckDuckGo, żeby uniknąć bańki filtrującej? Niewykluczone też, że w świetle współpracy z OpenAI Bing zyskał wśród Twoich klientów więcej sympatyków. Pamiętaj, że wiele z powyższych porad możesz, a nawet powinieneś stosować także względem innych wyszukiwarek. Sprawdzaj, jak prezentuje się w nich Twoja marka.

Podsumowanie

SEO i zarządzanie reputacją w sieci to dwie istotne kwestie, które mają na siebie wzajemnie spory wpływ. Jeśli wkładasz duży wysiłek w SEO, ale nie zadbasz o wizerunek, wysokie pozycje nie przyniosą Ci konwersji. Co możesz zrobić?

  • Staraj się, żeby to Twoje treści dotyczące marki były pierwsze w SERP.
  • Bądź aktywny w miejscach, do których wyszukujący szybko dotrze: w mediach społecznościowych i serwisach z opiniami.
  • Dbaj o swój Profil Firmy w Google.
  • Twórz treści pod negatywne słowa kluczowe i rozwiewaj wątpliwości.
  • Dawaj powody do pisania o Tobie w pozytywnym kontekście.
  • Monitoruj nie tylko Google, ale też inne wyszukiwarki.

Dzięki temu, pozytywny wizerunek w SERP zachęci użytkowników do klikania i korzystania z Twoich usług. Tym samym zwróci się inwestycja w SEO.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij