Pozycjonowanie stron contentem wideo – wskazówki Johna Muellera

20 marca 2019

Pozycjonowanie stron contentem wideo – wskazówki Johna Muellera

Podczas ostatniego English Google Webmaster Central office-hours hangout John Mueller przedstawił wskazówki dotyczące wykorzystywania materiałów wideo do pozycjonowania.

Jak powszechnie wiadomo, umieszczanie wideo na stronach ma wiele zalet:

  • odpowiednio zoptymalizowane wspiera optymalizację witryny
  • różnicuje content na stronie
  • pomaga w wykorzystaniu tych samych treści wielokrotnie w różnych formach
  • jest atrakcyjne i pomocne dla odbiorcy
  • zwiększa poczucie profesjonalizmu właściciela strony, zwłaszcza, jeżeli jest on twórcą
  • embedowane wideo może służyć jako forma budowania profilu linków wychodzących

John Mueller odniósł się do ostatniej przedstawionej powyżej sytuacji. Jeden z widzów zapytał o sens umieszczania na stronie oficjalnych materiałów Google z kanału youtube na swoim blogu o SEO. Według Muellera najlepszą opcją jest embedowanie filmów. Podkreślił też, że jeżeli na youtubie został umieszczony odpowiedni przycisk do tego celu, to należy z niego korzystać.

I think in general, that I’d be cautious about using just a video as the primary piece of content on a web page and you should really work to kind of use the video in a way that supports your primary content but not that it replaced your primary so for example I would’t take any of those videos and just put them on a blog post and add a title to them and expect them to show up I mean search but if you have a specific content around that video if you have a transcription of that many don’t you have some comments to that transcription to the content are shown in the video or you’re using that video as kind of point of reference with regards to your content and I think that’s a perfectly fine approach.

Ogólnie uważam, że należy zachować ostrożność w używaniu tylko wideo jako głównego elementu treści na stronie internetowej i powinieneś naprawdę pracować nad tym, aby w pewnym sensie korzystać z wideo w sposób, który obsługuje twoją główną treść, ale nie, że zastąpił wideo Twój podstawowy content. Na przykład nie wziąłbym żadnego z tych filmów i po prostu umieściłbym je w blogu, dodając do nich tytuł i spodziewając się, że się pojawią (w wynikach wyszukiwania). Mam na myśli wyszukiwanie, ale jeśli masz konkretną treść wokół tego filmu, jeśli masz do tego transkrypcję, komentarz do tej transkrypcji i treści, która jest wyświetlana w filmie lub używasz tego wideo jako punktu odniesienia w odniesieniu do treści. to myślę, że jest to perfekcyjne podejście.

Wnioski:

Umieszczanie filmów z oficjalnego kanału Google jest w porządku. Nie jest to jednak magiczny sposób na osiągnięcie wzrostu widoczności, zwłaszcza jeżeli nie mamy pomysłu, na obudowanie treści na stronie. Jeżeli decydujemy się na zróżnicowanie contentu na stronie w ten sposób, to dodajmy coś od siebie. Może być to Twój komentarz, refleksja albo konkretne case study odnoszące się w jakiś sposób do materiałów. Myślę, że z powodzeniem można stosować to podejście nie tylko w przypadku embedowania filmów, ale też jakichkolwiek innych materiałów.

Cały hangout możecie obejrzeć pod adresem:

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
The First

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • Kasia napisał:

    21 marca 2019

    Stosowanie odpowiednich treści content marketingowych to podstawa 😉 Trzeba jednak wiedzieć, które z nich będą najefektywniejsze. Moim zdaniem format video jest jedynym z najlepszych by zainteresować potencjalnego klienta 😉

    Odpowiedz
  • Jakub Wasielewski

    Jakub Wasielewski napisał:

    21 marca 2019

    Do 2020 roku, format wideo może stanowić nawet 70% całego contentu. Dobrze jest łączyć ze sobą różne formaty.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij