01 czerwca 2023
Co jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, które musimy uwzględnić projektując stronę i planując działania SEO? Według Google jest to przede wszystkim doświadczenie użytkownika. Większość aktualizacji algorytmu, z którymi spotykamy się na przestrzeni roku, ma za zadanie sprawić, żeby na wysokich pozycjach znalazły się witryny zapewniające internautom jak najlepsze wrażenia. Jednym z kardynalnych błędów, które mogą skutecznie zniechęcić użytkowników, są nachalne i niepotrzebne wyskakujące okienka. Tak się jednak składa, że umiejętnie wykorzystując pop-upy, wciąż można osiągać świetne rezultaty. Sprawdzamy, jak robić to dobrze!
Spis treści:
Dla Google najbardziej istotne jest doświadczenie użytkownika, jednak dla twórcy strony liczy się przede wszystkim konwersja. Kiedy już odwiedzający znajdzie się na naszej stronie, często chcemy więc wykorzystać wszelkie możliwe metody perswazji, aby nakłonić go do zakupu, kontaktu z konsultantem, pozostawienia subskrypcji itd. Jedną z takich metod są właśnie pop-upy.
Według danych OptiMonk, pop-upy średnio generują konwersję na poziomie 11,09%, a te, które spisują się najlepiej potrafią nawet zwiększyć współczynnik konwersji do 42,35%. Warto więc zaprzyjaźnić się z tą formą interakcji z użytkownikiem i robić to jak należy. Zwłaszcza że nie unikniemy pop-upów na naszej stronie, biorąc chociażby pod uwagę regulacje dotyczące plików cookies.
Zanim zdecydujemy się na umieszczenie pop-upu na naszej stronie, musimy zastanowić się, czy będzie on w jakiś sposób pomocny dla użytkownika. W przeciwnym razie może jedynie zirytować i zniechęcić do dalszego przeglądania zawartości. Zastanówmy się, jaki cel może mieć internauta, który nas odwiedza i dostosujmy do niego zawartość wyskakującego okienka. W sezonie letnim może się znaleźć w nim informacja o nowej kolekcji sukienek, podczas robienia zakupów tuż przed świętami opcja bardzo szybkiej dostawy, a w Black Friday można umieścić kod zniżkowy. Odpowiednio wykorzystane pop-upy mogą nawet przynieść lepsze rezultaty niż banery czy karuzele.
Nie ma nic gorszego niż wyskakujące okienka, które atakują użytkownika już na wejściu. Jeśli pierwszą rzeczą, którą będzie musiał zrobić na stronie, będzie poszukiwanie krzyżyka do zamknięcia pop-upu, może negatywnie nastawić się do contentu, którego jeszcze nawet nie zdążył przejrzeć. Lepszym rozwiązaniem będzie ustawienie pop-upu w taki sposób, aby pojawiał się po jakimś czasie lub w momencie, kiedy użytkownik będzie chciał opuścić stronę.
Wyskakujące okienka mogą zniechęcać, ale również skutecznie pomagać w komunikacji z użytkownikami i generować konwersję. Dobrze skonstruowany pop-up musi jednak spełniać kilka warunków. Oto cechy, jakie powinien mieć:
Jeśli uda się zaprojektować pop-up według powyższych wskazań i do tego sprawić, aby jego przekaz niósł wartość dla użytkownika, wyskakujące okienka mogą okazać się bardzo skutecznym narzędziem, które pomoże nam wygenerować konwersję.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Paweł napisał:
05 czerwca 2023
Popup – narzędzie znienawidzony przez klientów, uwielbiane przez marketerów