20 kwietnia 2023
Wiele osób wychodzi z założenia, że łatwiej jest zdobyć i zatrzymać uwagę widza niż czytelnika. W związku z tym nie brakuje marek, które próbują swoich sił na platformach takich jak YouTube czy TikTok. Jak się jednak okazało, sporą popularnością cieszą również podcasty, co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę jak współczesny odbiorca lubi konsumować treści. Wystarczy założyć słuchawki na uszy i wcisnąć play, a potem można wykonywać dowolną czynność. Podczas sprzątania, jedzenia posiłku czy w podróży, to właśnie Twojego głosu może słuchać potencjalny klient. Uwzględnij tę opcję w swojej strategii marketingowej na wszystkich poziomach lejka sprzedażowego!
Spis treści:
Na górze lejka sprzedażowego znajdują się te wszystkie osoby, które dopiero zapoznają się z Twoim biznesem. Jeszcze nie mają potrzeby, aby kupować, ale spokojnie można zastosować pewne triki, aby przepchnąć ich dalej. Podcast to świetna opcja, jeśli chcesz zainteresować swoją marką rzeszę osób, z których część będzie mogła dołączyć do grona stałych klientów. Aby tak mogło się stać musisz jednak zadbać zarówno o dostarczanie wartościowych treści, jak i o promocję.
Staraj się więc, aby Twój podcast dawał słuchaczom:
Pamiętaj jednak, że nie każdy z potencjalnych zainteresowanych znajdzie Cię sam. Pomóż innym trafić na Ciebie i reklamuj swój podcast. W tym celu wykorzystaj inne kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe, płatną reklamę czy mailing.
W środku lejka sprzedażowego zostaną z Tobą osoby, które żywo interesują się Twoją marką, nawet jeśli jeszcze nie kupują. Dzięki podcastom możesz zbudować z nimi relację, która pozwoli w końcu przekształcić się w klientów. Kluczowe będzie tutaj zaufanie oraz poczucie przynależenia do pewnej społeczności. Jak wytworzyć więź ze słuchaczami?
Stworzenie podcastu to bardzo dobry ruch wizerunkowy, jednak może to również przełożyć się na sprzedaż. Na dole lejka sprzedażowego jest miejsce na konwersję Twoich działań. Słuchacze, których tam doprowadzisz skontaktują się z Tobą, będą chcieli skorzystać z Twoich usług albo kupić produkty. Postaraj się, aby pozostali lojalni wobec marki.
Jakie działania sprawią, że słuchacz zechce zapłacić za produkt lub usługę?
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.