20 kwietnia 2023

Podcast – Twoja strategia marketingowa go potrzebuje!

Wiele osób wychodzi z założenia, że łatwiej jest zdobyć i zatrzymać uwagę widza niż czytelnika. W związku z tym nie brakuje marek, które próbują swoich sił na platformach takich jak YouTube czy TikTok. Jak się jednak okazało, sporą popularnością cieszą również podcasty, co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę jak współczesny odbiorca lubi konsumować treści. Wystarczy założyć słuchawki na uszy i wcisnąć play, a potem można wykonywać dowolną czynność. Podczas sprzątania, jedzenia posiłku czy w podróży, to właśnie Twojego głosu może słuchać potencjalny klient. Uwzględnij tę opcję w swojej strategii marketingowej na wszystkich poziomach lejka sprzedażowego!

Spis treści:

  1. Góra lejka sprzedażowego – przyciągnij do siebie potencjalnych klientów
  2. Środek lejka sprzedażowego – zbuduj relację
  3. Dół lejka sprzedażowego – konwersja!
  4. Podsumowanie

Góra lejka sprzedażowego – przyciągnij do siebie potencjalnych klientów

Na górze lejka sprzedażowego znajdują się te wszystkie osoby, które dopiero zapoznają się z Twoim biznesem. Jeszcze nie mają potrzeby, aby kupować, ale spokojnie można zastosować pewne triki, aby przepchnąć ich dalej. Podcast to świetna opcja, jeśli chcesz zainteresować swoją marką rzeszę osób, z których część będzie mogła dołączyć do grona stałych klientów. Aby tak mogło się stać musisz jednak zadbać zarówno o dostarczanie wartościowych treści, jak i o promocję.

Staraj się więc, aby Twój podcast dawał słuchaczom:

  • rozrywkę,
  • aktualne informacje z Twojej branży,
  • dostęp do eksperckich opinii,
  • cenne wskazówki i porady,
  • wgląd za kulisy Twojego biznesu.

Pamiętaj jednak, że nie każdy z potencjalnych zainteresowanych znajdzie Cię sam. Pomóż innym trafić na Ciebie i reklamuj swój podcast. W tym celu wykorzystaj inne kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe, płatną reklamę czy mailing.

Źródło: Raport Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2021”

Środek lejka sprzedażowego – zbuduj relację

W środku lejka sprzedażowego zostaną z Tobą osoby, które żywo interesują się Twoją marką, nawet jeśli jeszcze nie kupują. Dzięki podcastom możesz zbudować z nimi relację, która pozwoli w końcu przekształcić się w klientów. Kluczowe będzie tutaj zaufanie oraz poczucie przynależenia do pewnej społeczności. Jak wytworzyć więź ze słuchaczami?

  • Dbaj o regularność wypuszczania odcinków, aby na stałe włączyć się w codzienną rutynę słuchaczy.
  • Dziel się pozytywnymi historiami słuchaczy, które są związane z Twoją marką.
  • Pozwól słuchaczom zadawać pytania i odpowiadaj na nie w podcaście.
  • Opowiadaj o wartościach, które stoją za marką i pozwól potencjalnym klientom się z nimi identyfikować.

Dół lejka sprzedażowego – konwersja!

Stworzenie podcastu to bardzo dobry ruch wizerunkowy, jednak może to również przełożyć się na sprzedaż. Na dole lejka sprzedażowego jest miejsce na konwersję Twoich działań. Słuchacze, których tam doprowadzisz skontaktują się z Tobą, będą chcieli skorzystać z Twoich usług albo kupić produkty. Postaraj się, aby pozostali lojalni wobec marki.

Jakie działania sprawią, że słuchacz zechce zapłacić za produkt lub usługę?

  • Kreatywna reklama – zachęcaj, ale nie bądź nachalny. Zrób to z pomysłem.
  • Pokaż jak klient może skorzystać na Twojej ofercie – opowiadaj o ciekawych funkcjach i benefitach. Potwierdź to opiniami osób, które wypróbowały Twoją markę.
  • Przedstaw ciekawe case study, które potwierdzi wartość Twoich produktów lub usług.
  • Kod promocyjny tylko dla słuchaczy – sprawi, że poczują się wyjątkowi, a przy tym pozwoli Ci zweryfikować, jaki procent zakupów jest zasługą podcastu.

Podsumowanie

  • Obecne czasy wymagają nowego myślenia o odbiorcach i dopasowania treści do ich potrzeb. Podcast to bardzo dobra forma komunikacji z potencjalnymi klientami na każdym poziomie lejka sprzedażowego.
  • Góra lejka sprzedażowego – tam znajdują się Ci, którzy dopiero Cię poznają. Przyciągnij ich ciekawym podcastem, a będziesz mógł stopniowo kierować ich w dół.
  • W środku lejka sprzedażowego jest miejsce na budowanie zaufania i poczucia przynależności. Dbaj o interakcję ze słuchaczami, odpowiadaj na ich pytania i pokaż im, jakie wartości stoją za Twoją marką.
  • Na dole lejka sprzedażowego jesteś już blisko dobicia targu z klientem. Pokaż wartość produktów, ale zrób to kreatywnie. Udostępnij słuchaczom kod promocyjny i sprawdź, ilu klientów trafiło do Ciebie przez podcast!
Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij