04 stycznia 2024

Okiem eksperta z Google – słowa kluczowe w nazwie domeny

Wydawać by się mogło, że ekspert z Google, John Mueller, na poważnie bierze swoją rolę pośrednika pomiędzy wyszukiwarką, a próbującymi ją zrozumieć użytkownikami. W końcu nie tylko występuje w Google Office Hours, ale też udziela się często na różnych platformach społecznościowych. Tym razem postanowił odpowiedzieć na wątek dotyczący słów kluczowych w nazwie domeny, który jeden z użytkowników założył na Reddicie.

Domena ze słowem kluczowym – dyskusje trwają

Jeśli chodzi o to, czy domena ze słowem kluczowym może dać przewagę w SEO, dyskusje trwają. Dawniej zdarzało się, że faktycznie takie strony zyskiwały bonus od wyszukiwarki, jednak w 2012 roku mieliśmy do czynienia z aktualizacją, która położyła temu kres. Pracujący niegdyś dla Google Matt Cutts napisał na Twitterze:

“Mała prognoza pogody: nadchodzący niewielki algorytm Google zredukuje w wynikach wyszukiwania niskiej jakości domeny exact match.”

Niemniej jednak, co jakiś czas pojawiają się głosy, że słowo kluczowe w nazwie wciąż przynosi pozytywne efekty. Stąd zapytanie użytkownika Reddita:

“Czy posiadanie powiązanego słowa kluczowego jako nazwa domeny robi coś dla SEO? Mam domenę w stylu słowokluczowe.com dla dokładnie tego produktu, który sprzedaję. Sprzedaż strojów kąpielowych i posiadanie domeny strojekąpielowe.com. Słowo kluczowe w moim kraju ma 10 tysięcy wyszukiwań i średnią kompetytywność.”

John Mueller o domenie z frazą – na dłuższą metę kiepski pomysł

W komentarzach do przytoczonego posta pojawiły się różne opinie, jednak większość osób uważa, że słowo kluczowe jako nazwa domeny może być pomocne. Niektórzy nawet chwalą się rzekomymi dobrymi rezultatami bez jakichkolwiek działań SEO. John Mueller postanowił wypowiedzieć się i przedstawić swoje stanowisko:

“Jeśli planujesz wykorzystywać stronę w dłuższej perspektywie, nie polecałbym używania domeny ze słowem kluczowym. Wtedy celowanie w inne pojęcia staje się dziwne i sprawia, że prawie niemożliwe jest znalezienie Cię po nazwie.Słowo kluczowe w domenie nie da Ci żadnej znaczącej przewagi w SEO.”

Ekspert jest przeciwny tej taktyce, o ile ktoś planuje rozbudowywać ofertę. Sugeruje też, że takie podejście utrudnia budowanie świadomości marki. Jednak można by zastanawiać się, czy w takim razie słowo kluczowe w domenie nie jest dobrą opcją dla sklepów jednego produktu lub start-upów.

Co ciekawe, Mueller usunął swój komentarz i w tej chwili nie można już go znaleźć na Reddicie. Screen pochodzi z Search Engine Journal.

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    Jakub Wasielewski

    W roku 2012 założyłem firmę The First i rok później zająłem 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania. Specjalizuję się w SEO i Content marketingu. Więcej o mnie sprawdź na jakubwasielewski.pl

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij