29 stycznia 2024

Nie tylko promocje na czekoladki – jak wykorzystać Dzień Singla w e-commerce?

Walentynkowe szaleństwo przyjdzie i przeminie, a niesprzedane czekoladki, serduszka i maskotki pozostaną na półkach. Nie oznacza to jednak, że w e-commerce trzeba pogodzić się z brakiem sprzedaży aż do przyszłego roku lub przynajmniej do Dnia Kobiet. Nawet jeśli to, co oferujesz,  nie nadaje się zbytnio do sprezentowania drugiej połówce, wciąż możesz przekierować marketingowe zasoby na zwiększenie obrotów 15.02 w Dzień Singla. Święto zakochanych niekiedy uświadamia, że życie w pojedynkę też warto celebrować. Wykorzystaj to! 

Dzień Singla w e-commerce 

Jeśli prowadzisz swój biznes online w Polsce, możesz dziwić się, że przez Twoich kolegów z branży, którzy działają w Chinach czy Stanach Zjednoczonych, jest to uważane za ogromną szansę biznesową. Podczas gdy w naszym kraju do granic możliwości komercjalizuje się Walentynki, następujący tuż po nich Dzień Singla traktowany jest raczej jako kalendarzowy żart. Jeśli jednak zlekceważysz tę okazję, przejdzie Ci koło nosa szansa, żeby sprostać oczekiwaniom sporej części Twoich klientów. 7 milionów singli, którzy chcą wydać pieniądze na potrzeby swoje, a nie partnera czy partnerki, czekają, żeby wyjść do nich z ofertą. W czasie, gdy jeszcze na językach wszystkich są walentynki, mogą szczególnie docenić, że zwracasz na nich uwagę. 

W jaki sposób zwrócić uwagę klientów-singli? 

    • Zaproponuj produkty lub aktywności ze swojej oferty, którymi można cieszyć się w pojedynkę. 

    • Przeceń produkty, których nie sprzedasz parom i nakłoń klienta, żeby sam sobie sprawił prezent.  

    • Pokaż marketingową kontrę do Walentynek. Z pewnością wiele osób ma już dość serduszek i amorków, a alternatywną kampanię przyjmie z ulgą. 

    • Napisz poradnikowy wpis blogowy skierowany do singli. Zaproponuj im ciekawe formy spędzania czasu albo przybliż historię święta. 

    • Masz kategorię produktów lub usług, które warto promować w ten dzień? Ustaw odnośnik na stronie głównej i zadbaj o linkowanie wewnętrzne ze wpisów blogowych. 

    • To też dobra okazja, aby stworzyć kategorię z prezentami dla singli. Może ona przynosić zyski przez cały rok, podczas gdy produkty dedykowane parom to często sinusoida sprzedażowa, uzależniona od świąt i ważnych okazji. 

Chiński Dzień Singla – wyprzedaże i ogromne zyski! 

Nie wierzysz w skuteczność Dnia Singla? W Chinach obchodzi się go 11.11, czyli wtedy, gdy data składa się z czterech jedynek. Tę ciekawą symbolikę postanowiło wykorzystać przedsiębiorstwo Alibaba Group Holding Limited. Ze swoistych „antywalentynek”, które były raczej niszowym świętem, udało im się stworzyć festiwal promocji Double 11, który świętuje się z hukiem. Rezultatem są ogromne wyniki sprzedażowe, które śmiało mogą rywalizować z Black Friday czy Cyber Monday. Ten niezwykły handlowy event wygenerował w 2022 roku około 128 milionów dolarów wydatków, co oznacza, że mniej więcej tyle właśnie trafiło do kieszeni sprzedawców z branży e-commerce. Pokazuje to, jak wielki potencjał kryją kampanie skierowane do osób samotnych i jak skutecznie jest obecnie hasło “zrób sobie prezent!” 

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz