06 marca 2024

Marcowa aktualizacja Google – nadchodzą duże zmiany!

Google ogłosiło kolejną aktualizację algorytmów i tym razem możemy spodziewać się dużych zmian. Jeśli wierzyć zapowiedziom, 40% spamowego contentu w wyszukiwarce ma zniknąć. W związku z tym zostały także zaktualizowane wytyczne dotyczące spamu. 

40% mniej spamu – czego możemy spodziewać się po aktualizacji? 

Google walczy z treściami słabej jakości – słyszymy to już od długiego czasu. O tym, że faktycznie podejmuje akcje w tym kierunku, świadczą powtarzające się aktualizacje “Helpful Content”. To, co czeka nas w marcu, ma być ponoć zwieńczeniem dotychczasowych starań. 

Według zapowiedzi, którą Google opublikowało 5 marca 2024, bieżąca aktualizacja ma być bardziej kompleksowa niż pozostałe i wprowadzać zmiany do istniejących systemów rankingowych. Można więc spodziewać się nieco większego zamieszania w SERPach, przynajmniej w okresie wdrażania aktualizacji (około miesiąca). 

Jednocześnie Google nie udziela żadnej konkretnej porady osobom, które martwią się o swoje pozycje. Spokojni mogą być ci, którzy od początku tworzyli pomocny i unikalny content. 

Nowe wytyczne – z czym będzie walczyć Google? 

Jeśli chodzi o nową politykę antyspamową, Google wymienia kilka obszarów, którym zamierza się przyjrzeć w ramach swoich działań. 

  • Wykorzystywanie wygasłych domen – Niektórzy decydują się na zakup wygasłych domen o dobrych parametrach, po to, aby korzystając z ich autorytetu, zamieszczać treści niskiej jakości. Google nie pochwala tych praktyk. 
  • Dodawanie contentu na dużą skalę – Duża ilość słabej jakości treści, dodawana na strony, w krótkim okresie czasu, po to, aby podbić statystyki. To również jest niezgodne z nowymi wytycznymi. 
  • Wykorzystywanie reputacji domeny – Kolejnym naruszeniem będzie publikowanie materiałów sponsorowanych na innych stronach, jeżeli nie są przeznaczone dla odbiorców tej witryny lub prezentują kiepską jakość. To wykorzystywanie reputacji domeny, na której umieszcza się tekst i próba skorzystania na jej mocy. 

Warto pamiętać, że wytyczne dotyczą głównie sytuacji, w których treści nie są wartościowe i użyteczne. Wykorzystywanie wygasłej domeny w nowy sposób, zgodnie z wytycznymi nie jest naruszeniem. Podobnie z publikowaniem treści sponsorowanych. Jeśli mają wartość dla czytelnika danej strony, nie muszą wcale łamać zasad narzuconych przez Google.

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij