02 kwietnia 2024

Link building nie sprawia, że Twoja strona jest lepsza?

Według statystyk, linki wysokiej jakości to około 30% całkowitej punktacji, jaką wyszukiwarka nam przyznaje. Czy jednak te dane są aktualne teraz, kiedy w swoich dokumentach, Google stara się umniejszyć link building jako metodę budowania autorytetu strony? SEOwcy na Reddicie poznali niedawno opinię Johna Muellera w tej sprawie. 

Spis treści:

  1. Zaginione linki w Google Search Console
  2. Mueller deprecjonuje linkowanie
  3. Link building mniej ważny? Czy to nowe stanowisko Google?
  4. Podsumowanie

Zaginione linki w Google Search Console

Jeden z użytkowników Reddita dodał post ze swoim zapytaniem: 

Mam kilka linków zwrotnych na google search console, na stronie “linki zewnętrzne” i wiem, że niedawno uzyskałem kilka innych. Jednakże na Ahrefsie wyświetla się, że nie mam żadnych. Jest jakiś powód? Moja strona jest stosunkowo nowa, ale czuję, że to nie powinno mieć znaczenia, ponieważ wszystko jest zaindeksowane i działa poprawnie. Czy jest jakiś powód??

Odpowiedzi postanowił udzielić John Mueller, Senior Webmaster Trends Analyst w Google i stały bywalec Reddita. Oto jak tłumaczy sytuację: 

Nie ma obiektywnego sposobu, aby zliczać linki w sieci, a każde narzędzie zbiera swoje własne dane z crawlowania, co też każde narzędzie robi inaczej, więc zawsze będą różnice. 

Mueller deprecjonuje linkowanie

W dalszej części swojej wypowiedzi, Mueller postanowił też dodać kilka słów na temat wagi linkowania w SEO. 

Moją rekomendacją jest nie skupiać się tak bardzo na ostatecznej ilości linków. Jest wiele sposobów na jakie wyszukiwarki mogą odkrywać strony internetowe, takie jak sitemapy. Są dziś ważniejsze rzeczy dla stron, a przesadne skupianie się na linkach często będzie skutkowało marnowaniem swojego czasu, by robić rzeczy, które nie sprawią, że twoja strona będzie w ogólnym rozrachunku lepsza. 

Link building mniej ważny? Czy to nowe stanowisko Google?

Nie skupiać się za bardzo na liczbie linków? Łatwo mówić człowiekowi, który prawdopodobnie nie włożył wysiłku/pieniędzy w ich pozyskanie. Przez lata administratorzy stron www byli utwierdzani w przekonaniu, że rekomendacje w postaci linków są istotne. Czy jednak są jakieś przesłanki, że sytuacja się zmieni? 

W dokumentach Google, które mają mówić nam o dobrych praktykach, pojawiła się jakiś czas temu subtelna korekta. Wydźwięk zdania dotyczącego wykorzystania linków się zmienił. Wciąż jest to czynnik rankingowy, jednak zniknęło słowo “ważny”, co nie umknęło uwadze SEOwców. 

Podsumowanie

Nic nie wskazuje na to, aby link buiding nagle przestał być istotny, a jego rola miała z dnia na dzień stracić wartość. Jednak trzeba pamiętać, że nie bez powodu Google stara się odrobinę obniżyć ich znaczenie. Niewątpliwie to te działania, które wykonuje się na swojej stronie internetowej powinny stanowić priorytet. To też na tym należy się skupić w pierwszej kolejności. Jednocześnie kompleksowe SEO obejmuje zarówno działania onsite, jak i offsite, o czym także trzeba pamiętać.

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij