03 stycznia 2024

Kompleksowe działania SEO – John Mueller o tym, jak poznać, że robisz perfekcyjne SEO

Google Office Hours to czas pytań i odpowiedzi udzielanych przez pracujących dla korporacji specjalistów, w tym, szeroko znanego społeczności SEO, Johna Muellera. Sympatyczny Szwajcar słynie z tego, że chętnie rozjaśnia różne kwestie związane z działaniem wyszukiwarki i udziela się aktywnie na Twitterze czy też Mastodonie, gdzie często jest wywoływany do tablicy. Bywa jednak, że posądza się go o nieco wymijające odpowiedzi. Jak było tym razem, kiedy poruszono zagadnienie „perfekcyjnego SEO”?

Pytanie do Muellera – Skąd mam wiedzieć, że moje SEO jest perfekcyjne?

Pytania do specjalistów Google są kierowane ze wszystkich stron świata i każdy może je zadawać, korzystając ze specjalnego formularza. Tym razem użytkownik podpisany jako Charan dostał swoją szansę i jego zapytanie odczytano w odcinku. Brzmiało ono:

“Skąd mam wiedzieć, że moje SEO jest perfekcyjne? Czy są od tego jakieś aplikacje, narzędzia lub witryny?”

Pytanie to wydaje się dość ogólne, co może (chodź nie musi) być wynikiem tego, że Charan nie jest native speakerem. Niemniej jednak Mueller postanowił nie zagłębiać się w tę kwestię przy udzielaniu odpowiedzi.

Odpowiedź eksperta zawodzi – nie ma perfekcji w SEO

Tak jak można się było spodziewać, John Mueller był dość ostrożny w rzucaniu konkretami i postanowił powiedzieć to, czego w gruncie rzeczy można było się spodziewać, jeśli śledzi się trendy w SEO. Oto tłumaczenie jego słów:

“Przykro mi, że cię zawodzę, Charan, ale Twoje SEO nie jest perfekcyjne. W gruncie rzeczy niczyje nie jest. Internet, wyszukiwarki i to, jak użytkownicy wyszukują, wciąż się zmienia, więc SEO również z czasem ewoluuje. To dotyczy zarówno elementów technicznych jak dane ustrukturyzowane, jak i rozważań o jakości. Aczkolwiek fakt, że nie możesz robić SEO perfekcyjnie nie powinien Cię zniechęcać!”

Czy taką odpowiedź można uznać za satysfakcjonującą? Być może jest ona wystarczająca dla kogoś, kto zaczyna przygodę z pozycjonowaniem. Bardziej zaawansowani widzowie Office Hours pewnie oczekiwali jakichś wskazówek odnośnie mierzenia efektów swoich działań. Szkoda, że Mueller zdecydował się pominąć część pytania dotyczącą narzędzi.

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    Jakub Wasielewski

    W roku 2012 założyłem firmę The First i rok później zająłem 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania. Specjalizuję się w SEO i Content marketingu. Więcej o mnie sprawdź na jakubwasielewski.pl

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij