11 marca 2024
Wizerunek firmy jest ważny, bez względu na to, czy buduje się go z myślą o promocji produktów i usług, czy o przyszłych talentach, składających aplikacje do firmy. Jeśli nie ma równowagi w tym, co na wystawie i tym, co na zapleczu, trudniej będzie wzbudzić zaufanie klientów. Właśnie dlatego warto inwestować w employer branding. Czy Światowy Dzień Drzemki w Pracy (11 marca) może być powodem do krótkiej refleksji na ten temat? Jak najbardziej!
Zazwyczaj firmy skupiają się na promowaniu swojej marki wśród potencjalnych klientów. Ważne jest dla nich, aby produkty lub usługi sprawiały wrażenie dobrego wyboru dla konsumenta. Jednak warto brać pod uwagę też, że niektórych będzie interesować Twoje przedsiębiorstwo od zaplecza.
Employer branding polega na budowaniu swojej marki jako dobrego pracodawcy. Takie działania skierowane są do potencjalnych kandydatów do pracy. Mają pokazać, że warto się u Ciebie zatrudnić, a sama firma się rozrasta i oferuje perspektywy rozwoju.
Jakie są korzyści z odpowiednio prowadzonego employer brandingu? Większa liczba aplikacji oraz wartościowych kandydatów zainteresowanych wolnymi stanowiskami w Twojej firmie.Jednak to nie wszystko. Coraz więcej konsumentów stara się dokonywać etycznych wyborów zakupowych. Jednym z czynników, które wpływają na te decyzje, jest traktowanie pracowników. Na tym polu możesz więc dużo zyskać lub stracić. Pod tym względem czarny PR zrobiła sobie marka Zalando, a współpracujące z nią podmioty też nie radzą sobie najlepiej.
Strony z opiniami, takie jak GoWork to jedno ze źródeł informacji o tym, jak wygląda praca czy rekrutacja w Twojej firmie. O większość pozytywnych komunikatów w tym temacie, musisz jednak zatroszczyć się samodzielnie. Jeżeli posiadasz zakładkę Praca/Dla kandydatów na swojej stronie, możesz tam umieścić materiały promujące Twoją firmę, wideo pokazujące jak pracujecie, opinie pracowników czy tekst, w którym opisujesz firmowe wartości. Dobrym sposobem jest też wykorzystanie bloga firmowego, aby pokazać przedsiębiorstwo od kuchni.
Pamiętaj też, że w ciągu roku nie brakuje okazji, aby pozytywnie wpływać na swój employer branding. Wystarczy, że będziesz pamiętać o dużych i małych świętach, a ich obchody udokumentujesz w mediach społecznościowych. Możesz wykorzystać zdjęcia z Wigilii firmowej, Tłustego Czwartku czy wakacyjnego wypadu integracyjnego.
Co możesz zrobić w Światowy Dzień Drzemki w Pracy? Napisz kilka słów o tym, że odpowiednia ilość snu jest ważna dla efektywności pracy i pochwal się, że np. Twoi pracownicy mają specjalną przestrzeń w biurze do wypoczynku, o ile posiadasz pokój socjalny. Daj znać, jeśli pozwalasz pracować zdalnie w elastycznych godzinach, by każdy mógł funkcjonować zgodnie ze swoim rytmem dobowym. A jeśli chcesz mieć gest, możesz też dać pracownikom 11 marca dodatkową godzinę przerwy, do wykorzystania np. na drzemkę.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.