17 kwietnia 2024

John Mueller ponownie o myślnikach w nazwie domeny

W SEO najdrobniejsza rzecz może okazać się znacząca. Nic więc dziwnego, że często na forach, takich jak Reddit, pojawiają się pytania nawet o pozornie błahe sprawy. Tym razem jeden z użytkowników zaciekawił się kwestią myślników w nazwie domeny. Odpowiedział na to John Mueller. Co więcej, nie po raz pierwszy zabrał głos na ten temat. 

Krótko o myślnikach w 2023 – John Mueller na Twitterze 

W styczniu zeszłego roku na Twitterze (X) padło pytanie, w którym oznaczono Johna Muellera. Zadał je użytkownik Citizenship Coin. Brzmiało ono: 

“Cześć John, Czy domeny z myślnikami są postrzegane przez algorytmy jako niskiej jakości?” 

Tutaj ekspert nie rozwodził się za bardzo i napisał po prostu: 

“Kusi mnie, by odpowiedzieć coś sarkastycznego, ale nie.” 

Chociaż merytoryczny przekaz jest tutaj dość mocno skrócony, sam fakt, że posiadanie myślnika w nazwie domeny nie zwraca uwagi algorytmów, to cenna informacja.

Myślniki w domenie – ciąg dalszy 

Na więcej informacji w temacie musieliśmy trochę poczekać, ale niedawno John Mueller postanowił odnieść się do kolejnego podobnego zapytania. Tym razem wypowiedział się szerzej w wątku na Reddicie. Tytuł posta brzmiał “Czy domeny z myślnikami są złe?” 

“Dlaczego ludzie nie używają wielu domen z myślnikami? Czy jest w nich coś niepokojącego? Rozumiem, kiedy mówicie na głos, że ludzie pomijają myślnik przy wyszukiwaniu. Jestem totalnym amatorem w SEO.” 

Odpowiedź Muellera: 

“Kiedyś bywało, że domeny z wieloma myślnikami były uznawane (przez użytkowników? albo przez SEOwców zakładających, że użytkownicy tak sądzą? minęło trochę czasu) za mniej poważne – bo sugerowały, że nie udało Ci się zdobyć domeny z mniejszą ilością myślników. Teraz jest coraz więcej domen najwyższego poziomu, więc coraz rzadziej tak bywa. 

Moim głównym zaleceniem jest, by wybrać coś na dłuższą metę (zakładając, że to jest coś do czego zmierzasz) i nie skupiać się za bardzo na słowach kluczowych (bo życie jest zbyt krótkie, żeby zapędzać się w kozi róg – rób dobre rzeczy, naprostuj kurs z czasem, nie pozwól, żeby nazwa domeny ograniczała to, co robisz online.) Sieć jest pełna niezgrabnych, skupionych na słowach kluczowych, nisko-wysiłkowych tworów, zrobionych pod SEO – zrób coś naprawdę niesamowitego, o co ludzie będą prosić po nazwie. Jeśli do tego potrzeba myślnika – jedziesz z tym.” 

Tutaj mamy już bardziej konkretną refleksję i słowa eksperta warto potraktować poważnie. Był taki czas w branży SEO, kiedy nazwa domeny zawierająca słowo kluczowe, a najlepiej kilka, znacząco pomagała w pozycjonowaniu strony w Google. Oczywiście poszczególne frazy były oddzielane myślnikami. Jednak duża aktualizacja algorytmów skutecznie położyła temu kres. Strony, które poza poupychanymi frazami nie miały nic wartościowego, spadły na najniższe pozycje. Dlatego zgodnie z radą Muellera, zamiast zastanawiać się nad wykorzystaniem myślnika, powinniśmy pomyśleć o nazwie domeny, która pozwoli budować markę w przyszłości. 

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij