17 czerwca 2019

Jak zwiększyć ruch w sklepie dzięki Seo – 9 sprawdzonych sposobów

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub zajmujesz się jego pozycjonowaniem, z pewnością wiesz, że jednym z najbardziej konwertującym źródłem ruchu jest właśnie Google organic. Wiele osób z jednej strony wie, co tak naprawdę należy wykonać w sklepie, aby ten zdobywał nowy ruch, ale z jakiegoś powodu tego nie robią. Inni natomiast nie wiedzą, ale jak tylko zdobędą nową wiedzę, jest szansa, że wykorzystają ją w odpowiedni sposób, aby zwiększyć swoje dochody. Mam nadzieję, że tak będzie w tym przypadku 🙂

1. Sprawdź frazy kluczowe

2. Przygotuj meta dane

3. Przygotuj opisy

4. Pamiętaj o nagłówkach

5. Wdrażaj wewnętrzne linkowanie

6. Eliminuj duplicate content

7. Regularnie usuwaj błędy

8. Sprawdź prędkość ładowania

9. Monitoruj link building

1. Sprawdź frazy kluczowe

Jednym z najważniejszych etapów pozycjonowania jest dopasowanie odpowiednich fraz kluczowych dla Twojego sklepu lub strony. To, co powinieneś wiedzieć, to fakt, że frazy powinny być dobrane zarówno dla kategorii jak i dla produktów. Frazy mogą też być dobierane dla producentów. W zależności od specyfiki branży poszczególne grupy fraz kluczowych będą różnie konwertowały – sprzedawały.

Powyższy screen bardzo dobrze pokazuje ładnie dopasowane drzewo kategorii na przykładzie marki domodi.pl

Na tym screenie widać dodatkowe filtrowania wg producentów czy sklepów partnerskich

Powyższy przykład pokazuje bardzo dobrze prowadzoną optymalizację dla fraz produktowych i jednocześnie warto zwrócić uwagę na zastosowanie zamiennika dla frazy produktów, który już został wycofany ze sprzedaży.

Poprawne przygotowanie zestawienia frazy kluczowych dla kategorii, marek, nazw produktów itd. jest bardzo trudnym zadaniem i jest fundamentem dobrego pozycjonowania. Dzięki takiemu zagraniu, pozycjonowanie owocuje bardzo dużym wzrostem widoczności sklepu jako całość.

2. Przygotowanie meta danych

Posiadając już dobrze przygotowane zestawienie fraz kluczowych powinniśmy przystąpić do zaplanowania odpowiednich meta danych. Jeśli Twój sklep internetowy już dobrze prosperuje, to warto zwrócić uwagę na poprawność wcześniej wprowadzonej optymalizacji. Czasem jest tak, że prosty zabieg może sporo poprawić w widoczności sklepu w Google.

Jak widać na powyższym przykładzie odpowiednie meta dane dla wyszukiwarki Google są bardzo ważne i jednocześnie warto zwracać uwagę na to, aby meta dane były przygotowane dla użytkownika. Z pośród trzech powyższych domen z pewnością wielu z Was zauważy, że najciekawiej wygląda Zalando.pl

Powyższy przykład pokazuje, kiedy sklep internetowy łączy ze sobą dwie kategorie takie jak kurtki damskie i płaszcze damskie. Z jednej strony atutem takiego rozwiązania jest fakt, że moc seo zarówno dla kurtek jak i płaszczy kumulowana jest pod jednym adresem url. Z drugiej jednak strony mamy mniej adresów url i podstrona taka nie jest w pewnym sensie specjalistyczną podstroną jak w przypadku sklepów, które mają wykonaną optymalizację na zasadzie 1 fraza 1 url.

3. Przygotuj opisy

Jeśli posiadamy już zestawienia fraz kluczowych i meta dane to najwyższy czas przystąpić do tworzenia opisów kategorii i produktów. W branży nikomu nie trzeba wyjaśniać jak ważne są opisy kategorii czy produktów w sklepie. Nie mniej jeśli jest to dla Ciebie zaskoczeniem to pamiętaj, że opisy są bardzo ważne. Każdy opis powinien zawierać około 2000-6000 znaków wraz ze spacjami. Opisy takie powinny zawierać wcześniej dopasowane frazy kluczowe oraz posiadać odpowiednie nagłówki. Poniżej przedstawiam kilka przykładów, w jaki sposób jest to wykonywane w innych sklepach internetowych.

 

Jak widać na przykładzie dwóch powyższych sklepów, dobrze wykonane opisy kategorii są swego rodzaju podstawą odpowiedniej optymalizacji.

4. Pamiętaj o nagłówkach

Opisy kategorii jak wcześniej wspominałem powinny zawierać odpowiednie śródtytuły, które powinny być frazami kluczowymi. Trzeba oczywiście zwrócić uwagę na to, aby nie wystąpiło „przeoptymalizowanie” serwisu. Nagłówki w opisach powinny być spójne z wcześniej przygotowanymi opisami kategorii

5. Wdrażaj wewnętrzne linkowanie

Wiele sklepów internetowych nie pamięta o wewnętrznym linkowaniu lub wykonuje je w sposób nieprawidłowy. Wewnętrzne linkowanie ma na celu podlinkowanie poszczególnych podstron, aby robot mógł sprawniej poruszać się po serwisie ale też między innymi dlatego, żeby transferować moc seo. Linkowanie takie musi być dobrze przemyślane, aby w górę rosły nam frazy kluczowe, które są dla nas priorytetem.

Przykład prawidłowo wykonanej struktury linkowania wewnętrznego:

 

6. Eliminuj duplicate content

Stałym elementem pracy powinna być również eliminacja duplicate contentu. Zasadniczo raz wykonana nie musi być powtarzana bardzo cyklicznie, nie mniej raz na jakiś czas warto takie dane zaktualizować i sprawdzić czy przypadkiem wyszukiwarka Google nie traktuje naszej treści jako duplicatu. Poniżej przedstawiam listę narzędzi, które są przydatne w poszukiwaniu duplicat contentu:

7. Regularnie usuwaj błędy

Wiele sklepów, które funkcjonują od jakiegoś czasu nie zwracają uwagi na pojawianie się nowych błędów. Niestety w praktyce nie jest tak, że jak już raz wyeliminujemy błędy podstron, to problem ten został rozwiązany na zawsze. Błędy podstron często pojawiają się regularnie w skutek produktów, które znikają ze stanu magazynowego czy chociażby błędów w kodzie strony. Jeśli sklep będzie posiadał wiele błędów, moc oczywiście będzie niepotrzebnie rozkładała się na nie istniejące podstrony.

8. Sprawdź prędkość ładowania

Bardzo ważnym aspektem pozycjonowania jest prędkość ładowania strony. Na blogu Seoninja.pl pisałem już o tym: „Prędkość ma znaczenie i wiadomo to od dawna. Wiele badań wskazuje, że wolno ładujące się strony są skorelowane z wyższym współczynnikiem odrzuceń (bounce rate). Badania już z roku 2011 wykazały, że 40% osób porzuca stronę, jeśli czas ładowania jest dłuższy niż 3 sekundy (wg. Akamai i Gomez). To skłoniło do kolejnych refleksji na temat tego, jak firmy mogą zwiększyć zyski przez przyspieszenie dostępności do serwisu. Badania Kissmetrics wykazały, że każda sekunda opóźnienia w czasie ładowania strony obniża współczynnik konwersji o 7%. Z kolei na stronie ” Cały artykuł dostępny na blogu: https://seoninja.pl/

9. Monitoruj link building

Pozycjonowanie składa się z dwóch głównych sekcji: Optymalizacji i linkowania. Zatem prace związane z link buildingiem są kluczowe z punktu widzenia całości. Nie musisz znać się na pozycjonowaniu stron ale powinieneś monitorować jakość przydzielanych linków do Twojej strony oraz i ich regularny wzrost. Link building powinien być prowadzony regularnie i idealnie jest, jeśli prace prowadzone dla Twojej strony są systematyczne i przede wszystkim raportowane przez firmę, która takie prace prowadzi.

Powyższy screen przedstawia dobrze prowadzone prace link buildingu. Widać równomiernie linkowanie domeny prawie od początku jej istnienia.

Podsumowując

Aby cieszyć się wzrostem widoczności w sklepie, musimy pamiętać o wielu ważnych elementach. W pozycjonowaniu kluczowe jest to, żeby wszystkie aspekty były dopracowane lub dopracowywane, co przekłada się na dobrej jakości ruch organiczny.

Jeśli Twój sklep jest pozycjonowany i chciałbyś zlecić nam darmową analizę takich działań, wejdź na podstronę: https://www.the-first.pl/kontakt/ i prześlij swoje zgłoszenie.

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

Jakub Wasielewski

W roku 2012 założyłem firmę The First i rok później zająłem 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania. Specjalizuję się w SEO i Content marketingu. Więcej o mnie sprawdź na jakubwasielewski.pl

Komentarze

  • Darek napisał:

    16 lipca 2019

    Bardzo fajny merytoryczny artykuł, który całkiem przyjemnie się czyta 😉 Zwiększenie ruchu na stronie firmowej lub na stronie sklepu online możliwe jest na wiele sposobów – wszystko jednak zależy na czym skupimy się bardziej 😉 Jeśli działania będą dobrze wykonane efekt powinniśmy bardzo szybko zauważyć 😉

    Odpowiedz
  • Łukasz - Afterweb napisał:

    05 listopada 2019

    Bardzo dobrze wyszczególnione podpunkty – według mnie nagłówki i opisy to najważniejsze elementy i do tego jeszcze dobrej jakości zdjęcia odzwierciedlające produkty. Te podpunkty wpływają na użytkownika w pierwszych sekundach.

    Odpowiedz
  • Thomas napisał:

    20 listopada 2019

    Świetny artykuł. Jasny, czytelny i zawierający wiele bardzo ważnych informacji. 🙂

    Odpowiedz
  • Paweł napisał:

    14 stycznia 2020

    Tytuł zamiast jak zwiększyć ruch na sklepie może powinien być w postaci jak wygenerować podstawowy ruch na sklepie 🙂 Wszystkie wymienione punkty to podstawy i konieczność żeby sklep pojawiał się w wynikach na wyższych niż 30 pozycja.

    Bez tekstów na stronie, nagłówków i podstawowej optymalizacji raczej nie ma za dużych szans żeby taki sklep generował jakiś większy ruch.

    Odpowiedz
  • Jakub Wasielewski napisał:

    06 kwietnia 2020

    @Paweł – gdzie jest granica pomiędzy podstawowymi elementami a zaawansowanymi? Skoro tak dużo sklepów w sieci, nie ma wdrożonych poprawnie połowy zawartych w tym artykule elementów..

    Odpowiedz
  • Smartbuzz napisał:

    05 maja 2021

    Dobre zestawienie. W mojej ocenie warto zadbać o SXO, szczególnie elementy które mogą zwiększyć CTR z wyników wyszukiwania. Nadal wiele sklepów nie posiada nawet unikalnego tagu description przy kategoriach.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij