08 lutego 2024
Współczesny przedsiębiorca musi umieć wykorzystywać nowoczesne rozwiązania, jeśli chce prowadzić biznes. Internet jest narzędziem, którego w handlu nie można zignorować. W końcu mamy w Polsce 30 milionów internautów, z czego 79% przynajmniej raz dokonało zakupu online. Chcesz mieć dostęp do tak ogromnej bazy klientów? Jeśli tak, musisz wiedzieć, jak sprawić, żeby przyszli właśnie do Ciebie, zamiast do konkurencji. Pomoże Ci w tym optymalizacja SEO, dzięki której zwiększysz widoczność w wyszukiwarce Google. Sprawdź, jak pozycjonować sklep internetowy.
Spis treści:
O pozycji sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania decydują tzw. czynniki rankingowe. Jest ich łącznie ponad 200, jednak zidentyfikowanie wszystkich oraz odgadnięcie ich wagi to dość żmudne zadanie. Specjaliści SEO potrafią spekulować nad tym, czy nawet najdrobniejsza zmiana na stronie, może spowodować drgnięcie pozycji.
Stworzenie kompletnej listy, uwzględniającej wszystkie czynniki rankingowe i dostosowanie do nich swojego sklepu internetowego, byłoby praktycznie niemożliwe. Zwłasza że ich znaczenie potrafi się zmienić pomiędzy kolejnymi aktualizacjami algorytmów. Jednak są pewne uniwersalne kwestie, które śmiało możesz zaliczyć do czynników (negatywnie lub pozytywnie) wpływających na pozycjonowanie sklepu internetowego. Oto one:
Planując pozycjonowanie sklepu internetowego, musisz uwzględnić wiele różnych kryteriów, spośród których większość będzie obejmowała czynniki rankingowe. Optymalizacja SEO, która jest niezbędna do osiągnięcia wysokich pozycji, polega w końcu na dopasowaniu sklepu internetowego do wymagań wyszukiwarki. Warto zacząć od wyboru platformy e-commerce, która pozwoli Ci realizować cele biznesowe. Następnie, gdy masz już sklep, wykonać audyt SEO, naprawić techniczne problemy i zadbać o płynne działanie strony. Kolejnym krokiem będzie stworzenie treści w oparciu o słowa kluczowe. Tak przygotowaną witrynę możesz podbudować pozyskując linki zewnętrzne.
Przeczytaj też: Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń na stronie?
Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego, musisz wybrać platformę e-commerce, która Ci to ułatwi. Do najpopularniejszych należą:
Każde oprogramowanie ma swoje unikalne funkcjonalności, które mogą okazać się pomocne przy optymalizacji SEO. Sprawdź, czy Twoja platforma pozwala Ci na:
Jeżeli wybrane oprogramowanie daje Ci takie możliwości, z pewnością uda Ci się je dobrze wykorzystać w pozycjonowaniu swojego sklepu internetowego.
Podstawą działań SEO jest audyt. Bez niego trudno określić, od czego powinno się zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego. Taki audyt polega przede wszystkim na dokładnym sprawdzeniu i analizie Twojej witryny. Powinien być zakończony raportem, z którego dowiesz się, które aspekty wymagają poprawy oraz co konkurencja robi lepiej. Zbadane zostaną takie kwestie jak historia domeny, błędy techniczne (404 i inne), doświadczenie użytkownika, wyświetlanie dla urządzeń mobilnych, słowa kluczowe, architektura strony, treści oraz linki zwrotne, które do Ciebie odsyłają.
Przed wprowadzeniem zoptymalizowanych treści ze słowami kluczowymi, które pomogą użytkownikom Cię znaleźć, musisz zadbać o techniczne aspekty. Jeżeli więc audyt wykaże usterki, napraw je, zanim utopisz środki i włożysz wysiłek w tworzenie contentu oraz link building. W przeciwnym razie trudno Ci będzie zobaczyć efekty. Zadbaj o doświadczenie użytkownika, przyspieszając czas ładowania się strony i zapewniając przejrzysty interface.
Nie lekceważ też klientów z telefonami. Mobilne SEO jest szczególnie ważne dla e-commerce, biorąc pod uwagę, jak wiele zakupów jest dokonywanych za pośrednictwem smartfona. Upewnij się, że użytkownicy będą mogli wygodnie korzystać z Twojego sklepu w wersji mobilnej, bo inaczej mogą szybko porzucić koszyk.
Pozycjonowanie stron, które już są dopracowane pod względem technicznym, to przede wszystkim wybór słów kluczowych oraz stworzenie treści, które będą nimi nasycone. Pamiętaj jednak, że w sklepie internetowym wszystko opiera się o produkty, które chcesz sprzedawać.
Jeśli masz duży asortyment, posegreguj go na kategorie, które następnie powinny zyskać treść ze stosownie dobranymi frazami. Słowa kluczowe można wybrać dzięki narzędziom, takim jak Ahrefs czy Senuto. Nie jest to jednak zbyt skomplikowane, gdyż w przypadku opisów kategorii, sprzedażowe frazy to zazwyczaj te, które intuicja najszybciej podpowiada. Są to więc nazwy konkretnych produktów lub grup produktów.
Bez względu na to, czy musisz dobudować kategorie czy wystarczy stworzyć 2 lub 3 osobne podstrony dla konkretnych przedmiotów, produkty również powinny mieć swoje opisy oraz specyfikację. Jeśli w takim opisie wykorzystasz język korzyści, zwiększasz szansę, że przekonasz klienta do zakupu.
Chcesz wzmocnić swoje kategorie lub nakierować Google na konkretne produkty? Komplementarnie do sklepu internetowego, możesz prowadzić bloga. Wykorzystaj wpisy blogowe, aby umieścić w nich linkowanie wewnętrzne. To znacznie ułatwia indeksowanie botom Google, a użytkownika, który trafił na Twoje treści poradnikowe, kieruje od razu do odpowiednich produktów.
Dobra rada! Zamiast wklejać adres url w ramach linkowania wewnętrznego, wykorzystaj anchor ze słowem kluczowym, czyli hiperłącze ukryte pod Twoją frazą sprzedażową, odnoszące do kategorii.
Dowiedz się więcej o tym, jak wygląda skuteczna strona internetowa.
Sklep internetowy potrzebuje linków zewnętrznych, żeby piąć się w rankingach. Dzięki nim, może zyskiwać moc, którą przekazują polecające go domeny. Pozostaje kwestia, jak pozyskiwać linki. Istnieje na to kilka sposobów, takich jak:
Dobra rada! Naturalny profil linkowania jest ważny, więc różne rodzaje linków mogą działać na Twoją korzyść. Jednak staraj się, aby przeważały te z atrybutem dofollow, czyli takie, które przekierowują boty Google do Twojego sklepu. Alternatywnie nofollow są linkami, które nie przekazują takiej swoistej rekomendacji.
Na podstawie wszystkich powyższych porad, masz już pojęcie o tym, jak zoptymalizować swoją witrynę, by piąć się w rankingach. Warto jednak, w ramach krótkiego podsumowania, zebrać wskazówki w czytelną listę.
Oto poradnik pozycjonowania sklepu internetowego:
Korzystając z tych wytycznych, zoptymalizujesz swój sklep internetowy zgodnie z wytycznymi SEO i rozpoczniesz walkę o wysokie pozycje.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.