21 września 2023

Helpful Content powraca – wrześniowa aktualizacja

Google niestrudzenie pracuje nad sztuczną inteligencją i ulepszaniem Barda, a teraz także nad modelem językowym Gemini. Z tego względu można odnieść wrażenie, że aktualizacje algorytmów w tym roku zostały nieco zaniedbane. Zwłaszcza, że w 2022 mieliśmy ich całkiem sporo. Jednak wydaje się, że po długiej ciszy nastąpił koniec hibernacji. Już w sierpniu otrzymaliśmy kolejną główną aktualizację algorytmu, która ostatecznie została wdrożona 7 września. Teraz przyszła pora na odświeżenie dobrze znanego Helpful Content.

Spis treści:

  1. Nowa/stara aktualizacja – czym jest Helpful Content?
  2. Helpful Content – co nowego?
  3. Podsumowanie

Nowa/stara aktualizacja – czym jest Helpful Content?

Aktualizację Helpful Content poznaliśmy już w zeszłym roku. Jej zadaniem było premiowanie w wyszukiwarce tych treści, które są pomocne dla użytkowników. Oczywiście z różnymi rezultatami, biorąc pod uwagę, jaki chaos powodują niekiedy aktualizacje algorytmów. Nic więc dziwnego, że doczekaliśmy się ulepszonych wersji Helpful Content. Obecnie wdrażana jest kolejna, co zostało ogłoszone 14 września. Cały proces ma potrwać 2 tygodnie, więc niebawem zobaczymy rezultaty wprowadzonych zmian.

Helpful Content – co nowego?

Biorąc pod uwagę poprawioną wersję dokumentacji Google dotyczącej Helpful Content, wrześniowa aktualizacja będzie obejmować 3 istotne kwestie:

1. Poluzowanie ograniczeń co do treści tworzonych przez sztuczną inteligencję.

Wcześniej dla Google istotne było, aby content był produkowany „przez ludzi dla ludzi”, jednak obecnie zdaje się, że punkt ten nie ma takiego znaczenia. We wskazówkach wciąż możemy przeczytać, że treści powinno tworzyć się z myślą o użytkowniku, ale jeśli będą wartościowe i pomocne, udział sztucznej inteligencji w ich generowaniu nie będzie problemem.

2. Treści pochodzące od stron trzecich pod lupą.

Osoby, które umieszczają na swojej stronie treści pochodzące od stron trzecich, na przykład artykuły z linkami afiliacyjnymi, powinny się zaniepokoić. Jeżeli content jest słabej jakości lub tematycznie odbiega od pozostałych treści w obrębie danej domeny, nie będzie to raczej poczytane za dobry znak. Według Google, warto nadzorować tworzenie takich treści i dbać o ich jakość lub wyłączyć je z indeksowania.

3. Fałszywe aktualizacje treści niemile widziane.

Google zwraca uwagę na zjawisko fałszywych aktualizacji treści, czyli np. zmieniania dat starych artykułów, żeby wydawały się świeże, nawet jeśli nie zostały w żaden sposób uaktualnione. Można spodziewać się, że system Helpful Content zajmie się takimi przypadkami.

Jeżeli uznamy, że któryś z powyższych punktów nas dotyczy, być może powinniśmy przemyśleć swoją strategię. Przede wszystkim jednak trzeba poczekać na wdrożenie aktualizacji i dopiero potem ocenić efekty.

Podsumowanie

  • Po dłuższej przerwie, w sierpniu pojawiła się główna aktualizacja algorytmu, a teraz przyszła pora na odświeżenie systemu Helpful Content.
  • Aktualizacja Helpful Content ma na celu wyróżnianie i premiowanie treści pomocnych dla użytkowników w wynikach wyszukiwania. Została ogłoszona 14 września i będzie wdrażana przez około 2 tygodnie, co oznacza, że rezultaty zmian będą widoczne wkrótce.
  • Spodziewane zmiany w systemie Helpful Content to:

a. Poluzowanie ograniczeń co do treści generowanych przez sztuczną inteligencję, pod warunkiem, że są wartościowe i pomocne dla użytkowników.

b. Wzmożone skupienie na treściach pochodzących od stron trzecich, z naciskiem na jakość i zgodność tematyczną z resztą contentu na danej stronie.

c. Zmniejszenie znaczenia fałszywych aktualizacji treści, gdzie manipuluje się datami, aby treści wydawały się świeższe niż są.

  • Istotne jest, aby monitorować efekty aktualizacji po wdrożeniu i dostosować strategię w zależności od wyników.
Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Komentarze

  • Semgence napisał:

    22 września 2023

    Strony rankingów i prawników, które obserwuję, szczególnie te pierwsze – mocno w pupę dostały. Równiez afiliacje lecą na pysk oraz portale newsowe prowadzone jedynie pod MFA. Dużo narzekań, że znika Disocver… mocy updejt.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij