10 kwietnia 2024

Google i Reddit – osobliwy duet

Platforma Reddit to ogromne forum internetowe, w którym znajdują się linki do różnych informacji, a także liczne posty użytkowników. Niejednokrotnie można tam natknąć się na treści i zapytania powiązane z SEO, a w wątkach udzielają się często eksperci z Google. Jak się okazuje, powiązań między tym serwisem, a najpopularniejszą wyszukiwarką, jest wiele. 

Spis treści:

  1. SEOwcy na Reddicie
  2. Współpraca z Google
  3. Reddit króluje w SERPach

SEOwcy na Reddicie

Chcesz wiedzieć, czemu Twoja strona nie idzie? Masz pytanie, czy warto wdrażać jakieś działania SEO? Zastanawiasz się, czy Google Cię nienawidzi, czy po prostu Twoja konkurencja im płaci? Społeczność SEOwców oraz ludzi działających w e-commerce jest na platformie Reddit bardzo rozbudowana. Możesz więc liczyć na ich opinie. Co więcej, często zdarza się, że na pytanie odpowiada John Mueller z Google, co zwykle budzi powszechne zainteresowanie. 

Współpraca z Google

Sama obecność ekspertów Google na Reddicie jeszcze nie musi nic oznaczać. Mueller czy Sullivan wypowiadają się również na X czy na Mastodonie. Jednak niedawno Google oficjalnie przyznało się do partnerstwa z Redditem. 22 lutego 2024 pojawiło się ogłoszenie, w którym możemy przeczytać, że użytkownicy doceniają wartościowy content oraz użyteczność informacji, które można znaleźć w poszczególnych wątkach. Właśnie dlatego, w ramach współpracy, forum ma być bardziej dostępne na przestrzeni poszczególnych produktów Google. 

Reddit króluje w SERPach

Nie każdemu podoba się świeżo zawiązane partnerstwo wyszukiwarki z rozbudowanym serwisem. Nie umknęło uwadze SEOwców i użytkowników, że powoli wątki z Reddita zaczęły dominować SERPy i przysłaniać organiczne wyniki wyszukiwania. Google cały czas utrzymuje, że jest to kierowane tym, co najbardziej doceniają użytkownicy. Jednak niedawno na platformie X wybuchła dyskusja o tym, że wątki wyświetlają się jako pierwsze, nawet na słowa kluczowe związane ze sprawami społecznie ważnymi, czyli między innymi ze zdrowiem. 

Lily Ray podała przykład frazy “weight loss” (odchudzanie): 

“Przez ponad 6 lat, w trakcie QRG, Google informowało, że zapytania YMYL – prawdopodobnie takie jak „odchudzanie” – wymagają najwyższych poziomów E-E-A-T. Przez ponad 6 lat widzieliśmy, jak strony takie jak CDC i Harvard zajmowały czołowe miejsca w wynikach tych zapytań, a także panel wiedzy Google „symptom search”, który również miał być nadzorowany przy użyciu informacji od Mayo Clinic i Harvardu.

Dlaczego zatem jest w porządku, by Google dodawało nad wszystkimi tymi wynikami medycznymi napędzanymi przez E-E-A-T karuzelę „Dyskusje i fora”, kiedy widzimy bardzo wyraźnie, jak Reddit jest przejmowany przez spam afiliacyjny i oszustów?” 

W poście został oznaczony łącznik Google, Danny Sullivan, który poczuł się zobowiązany do udzielenia odpowiedzi. Bronił on stanowiska, że taki kształt SERPu jest wynikiem tego, czego użytkownicy aktywnie szukają, ale obiecał też posłać dalej zgłoszenie o problemie. Fragment jego odpowiedzi: 

“Ta jednostka pojawia się automatycznie, jeśli systemy uznają, że może być odpowiednia i przydatna. Nie jest tak, że ktoś powiedział „umieść to na pierwszym miejscu dla tego konkretnego zapytania” – co, jak wiem, rozumiesz, ale inni czytający to mogą nie wiedzieć. Mimo to doceniam obawy i problem, i przekazałem to zespołowi odpowiedzialnemu za ranking, aby zobaczyć, jak możemy ulepszyć tu automatyczne systemy.

Ponadto, wiem, że niektórzy specjaliści SEO, którzy często zabierają głos na tej platformie, naprawdę nie lubią widzieć więcej treści z forów w naszych wynikach wyszukiwania. Ale faktyczni użytkownicy zdają się to lubić. Aktywnie tego szukają. Ma to sens, abyśmy to pokazywali, aby wyniki wyszukiwania były odpowiednie i satysfakcjonujące dla wszystkich.” 

Co z tego wyniknie i czy Reddit na dobre zdominuje strony z wynikami wyszukiwania? A może ta współpraca okaże się jednak PR-owo niekorzystna i Google ją rozwiąże? Pozostaje czekać i obserwować. 

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij