FAQ

  • Co to jest pozycjonowanie?

    Pozycjonowanie jest procesem prowadzącym do zwiększenia widoczności Państwa strony internetowej w wynikach wyszukiwania względem określonych słów kluczowych. Jeśli np. zajmują się Państwo pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, hasła po wpisaniu których powinna się wyświetlać Państwa strona www to: nieruchomości Kraków, biuro nieruchomości Kraków, mieszkania Kraków, domy Kraków itd. Zakładając oczywiście, iż firma mieści się właśnie w Krakowie. Kluczową sprawą jest dopasowanie odpowiednich słów kluczowych, takich które są popularne i często wpisywane w wyszukiwarce Google. Istnieją odpowiednie narzędzia pozwalające ocenić konkurencyjność konkretnych słów kluczowych. Im częściej dane hasło jest wpisywane tym lepiej. Bardzo ważnym aspektem jest też ich odpowiednia logika, np.: warto wiedzieć, iż tylko 15% internautów wpisuje frazy jednowyrazowe.

  • Ile kosztuje pozycjonowanie?

    Koszt pozycjonowania jest ściśle uzależniony od kilku czynników. Głównym aspektem jest dopasowanie odpowiednich słów kluczowych na podstawie ich konkurencyjności. Im dane słowo/słowa są popularniejsze, im częściej wpisywane w wyszukiwarce Google, tym częściej są klikane przez internautów czyli przynoszą lepszy efekt biznesowy. Jeśli jakieś działania przynoszą dobry efekt biznesowy, to firmy o to zabiegają, im więcej firm pozycjonuje się na określone słowo kluczowe, tym koszt jest wyższy.

  • Czy pozycjonowanie się opłaca?

    Każdego dnia miliony internautów przeszukują sieć w poszukiwaniu przeróżnych informacji. 40% internautów wchodzących do sieci, którzy chcą dokonać zakupu, jest na niego zdecydowana. Zarówno reklama internetowa, jak i taka w świecie rzeczywistym, rządzi się pewnymi prawami. Mianowicie, działa na tego kto danego produktu czy usługi akurat potrzebuje. Aby sprzedać określony przedmiot wystarczy trafić do człowieka, któremu jest on potrzebny. Dzięki pozycjonowaniu trafiamy właśnie do potencjalnych klientów, którzy są zainteresowaniu konkretnym produktem czy usługą. Jeśli zatem sprzedajesz laptopy i hasło „tanie laptopy” jest wpisywane miesięcznie blisko 4000 razy, to oznacza iż tyle osób szuka produktu, który Ty oferujesz. Teraz wystarczy tylko pozwolić im się odnaleźć. Przed przystąpieniem do tej reklamy zastanów się też czy dysponujesz odpowiednim zapleczem, które zrealizuje odpowiednio dużą ilość zamówień.

  • Co jest lepsze: pozycjonowanie czy linki sponsorowane?

    Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawione pytania. Tak samo pozycjonowanie jak i reklamy płatne mogą być skuteczne. Analizy dowodzą, iż pierwsze trzy pola sponsorowane są pomijane przez część internautów na korzyść pozycji naturalnych w wynikach organicznych. Nie oznacza to oczywiście, że pozycjonowanie jest zawsze skuteczniejsze. Weźmy pod uwagę np. sytuację, kiedy chcemy reklamować się na bardzo konkurencyjne słowa kluczowe i czas oczekiwania na efekt jest bardzo długi możemy skorzystać z linków sponsorowanych AdWords. Dodatkowo, jeśli zależy nam na czasie, dzięki kampanii będziemy widoczni natychmiast na pierwszej stronie wynikowej.
    AdWords na początek i w trakcie

    Dobry sposobem jest też włączenie kampanii AdWords, linki sponsorowane, przed rozpoczęciem pozycjonowania. Dzięki takiemu zabiegowi sprawdzimy, które słowa kluczowe są najpopularniejsze, dzięki którym hasłom reklamowym potencjalni klienci trafiają na Państwa stronę www i jak długo spędzają na niej czas. W taki sposób możemy dopasować słowa kluczowe do pozycjonowania, które może być kolejnym etapem reklamy. W taki sposób do pozycjonowania wybierzemy tylko i wyłącznie sprawdzone słowa.
    Wyjątek od reguły

    Niestety nie można w 100% napisać, iż słowa, które nie generują wizyt na naszej stronie www, w pozycjach sponsorowanych, nie będą generowały w wynikach organicznych. Dlatego jako dopełnienie można zastosować analizę w Google Tools, dzięki któremu dodatkowo sprawdzimy, ile razy dane słowo jest miesięcznie wpisywane w wyszukiwarce Google.pl.
    Reklama AdWords jako wsparcie

    Reklamy sponsorowane, są świetnym wsparciem pozycjonowania, internauci wpisujący w Google określone hasło kluczowe, znajdą Państwa stronę www, nie tylko w wynikach naturalnych ale również w linkach sponsorowanych. Tym sposobem na Państwa stronę www, trafi zdecydowanie więcej potencjalnych klientów.

  • Zmieniam stronę, czy muszę czekać z pozycjonowaniem?

    Z marketingowego punktu widzenia najlepiej, jeśli potencjalny klient odwiedza Państwa firmę, jaką jest w tym przypadku strona www, w momencie, kiedy jest na 100% dopracowana i każdy nawet najdrobniejszy jej element jest przemyślany i dopracowany.

    Można rozpocząć pozycjonowanie

    W związku z tym, iż okres oczekiwania na efekty pozycjonowania to z reguły 2-3 miesiące, pozycjonować stronę www, można już przed jej ukończeniem. Przez ten okres możemy dopasować skuteczne frazy kluczowe, załatwić formalności. Ponadto, jeśli wcześniej rozpoczniemy prace, nawet przed ukończeniem przez Państwa strony www, efekt osiągniemy znacznie szybciej. My przez ten czas, przygotujemy się do tego technicznie i wzmocnimy Państwa stronę. Dodatkowo bardzo chętnie doradzimy, jak kierować pracami nad stroną, aby była jak najlepiej „widziana” przez robota Google.

  • Skąd różnice cenowe w ofertach pozycjonowania?

    Bardzo często klienci podczas dokonywania wyboru firmy do pozycjonowania sugerują się przede wszystkim ceną. Chcielibyśmy pokrótce przedstawić skąd wynikają duże różnice cenowe pomiędzy firmą X a firmą Y. Każdy produkt ma swoją określoną cenę i bardzo trudno jest oferować go o połowę taniej. Sytuacja tak samo ma się w każdej branży. Porównując branżę motoryzacyjną i przeglądając różne aukcje, dosyć ogólnie można powiedzieć, że jeden model samochodu kosztuje 30tys zł, a drugi, ten sam 18tys zł. Nie jest dla Państwa zastanawiające skąd różnica w cenie? Z całą pewnością jest, prawdopodobnie ten pierwszy model, jest po wypadku, ma uszkodzony silnik, wadę ukrytą. Może też mieć większy przebieg i być mocno wyeksploatowany.

    Jak to się ma do pozycjonowania?

    Oczywiście pozycjonowanie to forma usługi i trudno, aby było wyeksploatowane jak auto;) choć jest to możliwe w pewnym sensie. Domena pozycjonowana niewłaściwymi metodami może wpaść w tzw. filtr, który skutecznie utrudnia lub nawet uniemożliwia dalsze pozycjonowanie określonej domeny.

    Wszystko zależy od metod pozycjonowania

    Każdy pozycjoner, czy to w agencji SEO czy freelancer ma swoją unikalną wypracowaną strategię pozycjonowania. Pewne strategie są bardziej kosztowne inne mniej, niektóre są bardziej skuteczne – inne mniej, a jeszcze inne prowadzą do bana czyli do usunięcia strony z indeksu Google.pl. Obniżając koszty pozycjonowania do minimum, pozycjoner musi szukać jak najtańszych rozwiązań, dzięki temu sam ponosi minimalne koszty pozycjonowania i może zaproponować minimalne koszty swojemu klientowi. Niestety tak jak w przypadku każdego produktu, tanio nie znaczy dobrze.

    Umowa opiewa na 5 fraz, w top 10 znajduje się JEDNA

    Często słyszę od klientów, iż skusili się na bardzo niską cenę proponowaną przez dużą lub małą agencje, podpisali umowę na 5 fraz kluczowych, a firma „dała radę” wprowadzić jedną frazę do top 10 wyników wyszukiwania. Umowa została aktywowana, a efekt biznesowy jest niezadowalający. Agencja natomiast odhacza sobie klienta jako kolejnego „wypozycjonowanego” tanim kosztem i szuka kolejnych. Niestety firma, której polityka jest jak opisana powyżej, nie ma możliwość skutecznie pozycjonować wszystkich fraz na najwyższe pozycje wyników wyszukiwania.

    Ponadto może okazać się, iż w wyniku złej strategii pozycjonowania Twoja strona www, otrzymała filtr i nie bardzo można ją dalej pozycjonować.

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij