08 stycznia 2024

Dzień Babci i Dzień Dziadka – 3 wskazówki dla e-commerce

O świętowaniu Dnia Babci (21 stycznia) oraz Dnia Dziadka (22 stycznia) warto pamiętać zarówno wtedy, kiedy zależy nam, aby zadbać o bliskich, jak i wówczas, gdy prowadzimy działalność e-commerce. Sklepy online z gadżetami, zwłaszcza dedykowanymi seniorom rodu, przeżywają oblężenie na kilka dni przed wręczeniem podarków. Niestety konkurencja jest duża. O co warto zadbać, jeśli chcemy pozytywnie wyróżnić się z naszą ofertą? Poniżej 3 wskazówki. 

Spis treści:

  1. Zadbaj o stronę wizualną oferty – zdjęcia sprzedają
  2. Kampania Ads – postaw na karuzelę
  3. Przypomnij się klientom – e-mail marketing
  4. Podsumowanie

Zadbaj o stronę wizualną oferty – zdjęcia sprzedają

W sprzedaży ubrań czy akcesoriów, dużą zaletą sklepu online jest możliwość bezproblemowego zwrotu. Jednak w przypadku gadżetów kupowanych na prezent (często na ostatnią chwilę), konieczność złożenia reklamacji to najczarniejszy scenariusz. Dlatego zdjęcia na stronie powinny bardzo dobrze odwzorowywać produkt, tak aby klient wiedział, że nie kupuje kota w worku. 

Dobra jakość fotografii jest fundamentem sprzedaży w takim wypadku. Jeśli natomiast oferujemy możliwość personalizacji, warto wyświetlić kilka wariantów produktu lub pokazać klientowi na podglądzie, jak będzie wyglądać po przygotowaniu jego kubek lub okładka albumu z napisem “dla kochanej babci Hani”. 

Kampania Ads – postaw na karuzelę

Ruch organiczny na frazy związane z Dniem Babci i Dziadka oraz prezentami dla bliskich, może się nam dobrze przysłużyć w styczniu. Niestety pracę z odpowiednimi słowami kluczowymi należy zacząć z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, bo jeśli do tej pory nie mamy na nie zbudowanej widoczności, na 2 tygodnie przed terminem nam się to nie uda. Z pomocą przychodzą reklamy w Google Ads. Odpowiednio przygotowana kampania typu Pay Per Click da nam szybsze efekty przynajmniej w tym gorącym okresie, kiedy upominki są naprawdę poszukiwane. 

Przypomnij się klientom – e-mail marketing

Jeżeli posiadamy zbudowaną bazę mailingową, dobrym pomysłem będzie skorzystanie z niej przy takich właśnie okazjach. Wysłanie maila z cyklu “pamiętaj o najbliższych” lub “atrakcyjne promocje na dzień babci” może się opłacić. Jeśli oferujemy szybką dostawę, również warto to zaznaczyć w takiej wiadomości. Zapominalscy z pewnością docenią możliwość otrzymania produktu na drugi dzień. 

Podsumowanie

Jeśli planujemy zarobić na Dniu Babci i Dziadka w naszym sklepie internetowym, powinniśmy zacząć działać z odpowiednim wyprzedzeniem. Praca nad pozyskaniem ruchu organicznego z SEO może zająć kilka tygodni lub miesięcy, jednak kiedy zbliża się termin wciąż możemy: 

  1. Wrzucić na stronę lepsze zdjęcia produktowe, które przyciągną uwagę i zachęcą do zakupu. 
  2. Skorzystać z możliwości, jakie dają kampanie Google Ads. 
  3. Rozesłać maile do klientów, zachęcające do obdarowania seniorów. 

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij