28 marca 2024
Agencja SEO jest miejscem, w którym spotyka się wielu specjalistów, a każdy z nich zajmuje się określonym aspektem tej złożonej branży. Jeżeli myślisz o współpracy z tego typu firmą, możesz czuć się przytłoczony koniecznością kontaktu z kilkoma różnymi działami. Dlatego we większości sprawdzonych agencji, będziesz mógł liczyć na swojego osobistego opiekuna klienta, który pełni funkcje doradcy marketingowego i konsultanta SEO. Dowiedz się, czego możesz od niego oczekiwać.
Doradztwo marketingowe to usługa, którą można zarówno wykupić osobno, jak i otrzymać w pakiecie w ramach usług z zakresu marketingu czy SEO. Jest to przede wszystkim budowanie lub modyfikowanie istniejącej strategii biznesowej, w taki sposób, aby zwiększyć sprzedaż i uzyskać korzyści wizerunkowe. W skład takiej strategii wpisują się również działania SEO. Niejednokrotnie można liczyć na konsultacje z tego zakresu, podejmując współpracę z agencją.
Podczas konsultacji SEO, wraz ze specjalistą pochylasz się nad kwestią pozycji Twojej strony w Google oraz ruchem z wyszukiwarki. Celem jest najczęściej zaplanowanie kroków, prowadzących do rozwiązania bieżących problemów ze stroną, zwiększenie liczby odwiedzających oraz wygenerowanie konwersji, które przyniosą zyski. Takie działania stanowią odgałęzienie marketingu zarówno z powodów sprzedażowych, jak i wizerunkowych. Dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO, dostosowuje stronę nie tylko pod kątem algorytmów, ale też użytkownika. Widoczność oraz reputacja w sieci powinny więc iść w parze.
Opiekun, doradca klienta, account manager, konsultant SEO to tylko niektóre pojęcia, jakie określają osobę, z którą bezpośrednio współpracujesz i kontaktujesz się w agencji SEO. Jego rola może także nieznacznie się zmieniać, zależnie od przyjętej struktury organizacyjnej w danym zespole SEO.
W niektórych agencjach będzie to osoba, która się z Tobą kontaktuje, zanim przekaże Cię do innych działów, a potem więcej o niej nie usłyszysz. W innych, będzie to opiekun, który prowadzi Cię przez wszystkie etapy współpracy i jest mostem, który łączy Cię z resztą specjalistów.
Każda agencja SEO ma swój styl pracy z klientem, jednak dla osoby, która decyduje się na taką współpracę, najlepszą opcją jest konsultant wszechstronny. Doradca, który łączy w sobie różne kompetencje, zarówno miękkie, jak i techniczne, będzie dla Ciebie najlepszym przewodnikiem po świecie SEO. Poznaj najważniejsze cechy, jakie powinien przejawiać, oraz związane z tym dobre praktyki.
Najważniejsza spośród kompetencji miękkich jest komunikatywność, jednak nie chodzi tylko o łatwość prowadzenia rozmowy. Twój konsultant SEO musi również wiedzieć, jak przekazać Ci wiedzę branżową w łatwo przyswajalny sposób. Niezależnie od tego, na jakim poziomie jest Twoja świadomość w temacie pozycjonowania stron, opiekun musi dopilnować, byś rozumiał o czym rozmawiacie.
Dodatkowo, doradca powinien także sprawnie komunikować się z całym teamem, z którym współpracuje. To sprawi, że będziesz mógł ujrzeć postępy z prac szybciej, a Twoje oczekiwania zostaną wzięte pod uwagę przez wszystkich członków zespołu SEO.
Nie każdy klient lubi godzinami wisieć na telefonie z konsultantem. Niektórzy preferują szybkiego maila raz na jakiś czas. Są też jednak tacy, którzy mają potrzebę podtrzymania relacji oraz regularnego monitorowania postępów prac SEO. Obowiązkiem opiekuna jest więc dostosowanie stylu komunikacji do klienta. Powinien również być zawsze dostępny w określonych godzinach i nie zwlekać z odpowiadaniem na wiadomości czy oddzwanianiem.
Ponieważ konsultant SEO jest osobą, która doradza Ci i przekazuje rekomendacje, bardzo ważne jest, aby znał Twoje cele biznesowe. Nie powinien więc skupiać się on na sprzedaży jak największej ilości usług klientowi, a raczej na dopasowaniu oferty do jego potrzeb. W ramach udanej współpracy, razem z nim ustalacie oczekiwane efekty i decydujecie, jakimi krokami do nich dążycie.
SEO jest bardzo ciekawą dziedziną, która obejmuje liczne zagadnienia. Jednak chociażby ze względu na dużą ilość technikaliów, które niekiedy wchodzą w grę przy pozycjonowaniu, nie uchodzi za zbyt porywającą. Jednak są osoby, które żywo interesują się nowinkami i z entuzjazmem śledzą każdy wzrost na wykresach. Współpraca z osobą, która wykazuje autentyczną pasję do swojej dziedziny, powoduje, że Tobie też jest o wiele łatwiej się zaangażować w prace nad stroną.
W latach 90. SEO wyglądało zupełnie inaczej niż dziś. W zasadzie rok temu również wyglądało inaczej niż dziś. Jest to niezwykle dynamiczna branża, w której zmienia się bardzo dużo. Konsultant SEO nie może pozostać bierny w obliczu algorytmów, nowych narzędzi czy technik, które przynoszą obecnie najlepsze efekty. Stawiaj na doradcę, który chłonie wiedzę, bo wtedy będziesz o krok przed konkurencją.
Sprzedaż i budowanie marki idą w parze z działaniami SEO. Widoczność w Google jest jednym czynników, które składają się na Twój wizerunek. Mówi się, że użytkownik musi zetknąć się z danym brandem 6 razy, by zaufać i kupić. Dzięki pozycjonowaniu, zyskuje kilka dodatkowych okazji, aby z Tobą obcować. Zatem konsultant SEO musi również myśleć o Twoim wizerunku, kiedy planuje optymalizację i zadbać, aby wprowadzone zmiany pozytywnie na niego wpłynęły.
Znajdziesz w branży SEO kiepskich doradców, którzy będą obiecywać szybkie efekty i stosować techniki niezgodne z wytycznymi Google. Spotkasz też takich, którzy będą chcieli dla Ciebie wdrożyć dobre praktyki, bezpieczne dla strony. Słuchaj zawsze tych konsultantów, którzy wiedzą, czym jest White Hat SEO i potrafią przełożyć to na strategię pozycjonowania.
Razem ze swoim opiekunem przeglądasz raporty i omawiasz wykresy. Musi umieć podsumować dla Ciebie wnioski z zawartych w nich danych. Analityczny umysł u doradcy marketingowego jest niezbędny, jeśli chcesz współpracować z kimś, kto pomoże Ci mierzyć efekty i planować strategię.
Nie zawsze opiekun Twojego projektu jest osobą, która osobiście wdraża zalecenia dla Twojej strony internetowej. Jednak musi posiadać pewne zdolności z zakresu technicznego SEO. Przede wszystkim chodzi tutaj o podstawową usługę obsługę narzędzi Google, czyli Google Search Console, Google Analytics czy Planer słów kluczowych. Znacznie ułatwi to analizowanie efektów i bieżących problemów.
Marketing oraz SEO to pokrewne dziedziny, które łączą wspólne cele, jakimi są Twój zysk i wizerunek. Dlatego konsultacje SEO są również formą doradztwa marketingowego oraz częścią pakietu usług związanych z pozycjonowaniem. Opiekun Twojego projektu to osoba, od której może zależeć przebieg całej współpracy. Dlatego tak ważne jest, aby posiadał cechy takie jak:
To pozwoli mu kompleksowo zająć się Twoją strategią pozycjonowania i być dobrym łącznikiem pomiędzy Tobą, a resztą agencji. Jeśli chcesz poznać takich wszechstronnych doradców, odezwij się do nas i pytaj o Joannę, Jakuba i Michała.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.