27 marca 2019
Danny Sullivan w imieniu Google za pomocą Twittera wyjaśnił kwestię, która w znaczącym stopniu jest związana ze społecznością SEO. Mianowicie wyjaśnił na czym polegają działania dopasowania neuronowego i RankBrain.
Dopasowanie neuronowe oparte jest na systemie Al-based stosowanym od 2018 roku. Przez Sullivana opisane jest ono jako mechanizm super-synonimowy. Google za jego pomocą stara się lepiej powiązać słowa z wyszukiwaniem. We wrześniu 2018r Google podało informację, że dopasowanie neuronowe wykorzystywane jest w 30% wyszukań. Nie ma natomiast danych aktualnych na jego temat. Można tylko przypuszczać, że jego użycie znacznie się zwiększyło.
„For example, neural matching helps us understand that a search for „why does my TV look strange” is related to the concept of „the soap opera effect.” We can then return pages about the soap opera effect, even if the exact words aren’t used…”
System ten został wdrożony na dwa lata przed Neutral Matching i tak jak tamten opiera się na Al-based. RankBrain wspomaga Google w powiązywaniu stron z koncepcjami. Także wtedy, gdy strony nie zawierają dokładnych słów użytych w zapytaniu. Zaznaczyć należy, że teorie jakoby RankBrain brał pod uwagę sygnały zachowa użytkowników zostały obalone.
Odpowiedź na to pytanie można zawrzeć w jednym zdaniu. Natural Matching odnosi się do wyszukiwań, natomiast RankBrain przypisuje strony do pojęć.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Sabina napisał:
04 kwietnia 2019
Przed RankBrain Google skanował strony, aby sprawdzić, czy zawierają one dokładnie wyszukiwane słowo kluczowe, a dziś RankBrain próbuje dowiedzieć się, co ta naprawdę użytkownik ma na myśli. Jestem godna podziwu dla Googla, jak świetnie rozwija swój system wyszukiwani.