10 maja 2022

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Dowiedz się co zyskujesz!

Prowadzenie firmowego bloga jest dość popularne, na co niewątpliwie ma wpływ zwiększanie się świadomości na temat content marketingu. Warto w związku z tym odpowiedzieć sobie na kilka pytań związanych z samym blogiem. Mianowicie: co tam umieszczać? Jak często wstawiać materiały? Jakie korzyści płyną z bloga? Kto może go prowadzić?

Na powyżej zadane pytania, a także inne im podobne odpowiadamy poniżej. Jeśli sami jesteście na etapie rozważania założenia bloga lub nie wiecie, czy dotychczasowe działania są prawidłowe, to ten tekst jest właśnie dla Was.

Spis treści:

  1. Kto może prowadzić bloga firmowego?
  2. Ile kosztuje prowadzenie bloga?
  3. Jakie materiał publikować na blogu firmowym?
  4. Korzyści płynące z prowadzenia bloga
  5. Blog firmowy a relacje z klientami
  6. Podsumowanie

Kto może prowadzić bloga firmowego?

Na początek najważniejsza kwestia, a mianowicie samo prowadzenie bloga. Zapewne każdy z Was zastanawiał się, czy w ogóle powinien na jego stronie się on pojawić. Otóż sprawa wygląda tak, że absolutnie każda branża jest otwarta na tego rodzaju promocję. Tym samym niezależnie od tego czy sprzedajesz kosmetyki, czy oferujesz w swoim sklepie rękodzieło, czy też elektronarzędzia, zawsze możesz postawić na bloga. Tak samo w przypadku, gdy zajmujesz się branżą usługową.

Trzeba tutaj jednak zadać jeszcze dodatkowe pytanie – kto ma prowadzić blog firmowy? No właśnie, kto? Czy sam właściciel, pracownik, wynajęty copywriter? Odpowiedź nie będzie jednoznaczna. Mianowicie najważniejsze jest, by ta osoba miała nie tylko wiedzę, ale posiadała również umiejętność dzielenia się nią. Liczy się więc tzw. lekkie pióro, które sprawia, że użytkownicy będą chętnie czytali artykuły. Tym samym blogiem firmowym może zająć się każdy, również osoba z zewnątrz, ale wówczas należy dostarczyć jej jak najwięcej materiałów, by mogła swobodnie wypowiadać się na tematy związane z branżą. 

Ile kosztuje prowadzenie bloga?

Odpowiedź na to pytanie związana jest bezpośrednio z powyżej opisanym zagadnieniem. Koszty będą tutaj zależne od tego, kto dokładnie zajmie się uzupełnianiem bloga. Jeśli robi to sam właściciel,to kosztem jest jedynie czas poświęcony na tworzenie materiałów. W momencie, gdy robi to pracownik, to pozostaje do uzgodnienia kwestia jego wynagrodzenia. Podobnie sytuacja wygląda z podjęciem współpracy z agencją SEO, która ma swój cennik za takie usługi.

Jakie materiały publikować na blogu firmowym?

Przechodzimy teraz do kolejnej części, a dokładniej do materiałów, które warto publikować na blogu firmowym. Wiele osób może mylnie twierdzić, że jest to miejsce jedynie na długie treści, które będą opływały w ekspercką wiedzę. Oczywiście, takie artykuły to doskonałe pole do popisu swoją wiedzą, która może zaprocentować uzyskaniem wizerunku eksperta w branży. Jednak to nie wszystko. Warto również na blogu publikować krótsze treści np. ciekawostki, które pojawiają się na rynku. Osoby prowadzące sklepy w sieci mogą również chwalić się tam swoimi nowymi towarami pojawiającymi się na sprzedaż lub procesem ich tworzenia. I właśnie tutaj trzeba zaznaczyć, że na blogu warto umieszczać również filmiki, a także różnego rodzaju grafiki.

Mogą one być poradnikowe, a mogą także pokazywać pewne procesy, które zachodzą w Waszym sklepie czy firmie.

Korzyści płynące z prowadzenia bloga

Korzyści to z całą pewnością to, na co liczy każda osoba podejmująca jakąś pracę. Nie inaczej jest w przypadku nagrody za prowadzenie bloga firmowego. Na początek wymieńmy zalety ciągłej pracy nad blogiem powiązane z pozycjonowaniem:

  •  generowanie ruchu z fraz tzw długiego ogona;
  •  pozyskiwanie ruchu organicznego;
  •  wdrożenie linkowania wewnętrznego;
  •  lepsza ocena od Google dla stron, które „żyją” – są stale uaktualniane;

Blog firmowy a relacje z klientami

Powyższe zalety nie są jedynymi, które płyną z prowadzenia bloga. Bardzo ważne jest również postawienie za jego pomocą na relacje z klientami.

  • Dzięki profesjonalnym materiałom umieszczanym na stronie, a także dzieleniu się wiedzą można stać się ekspertem w branży. Tym samym użytkownicy będą chętniej wracać na bloga, by dowiedzieć się więcej ze sprawdzonego źródła.
  • Za pomocą firmowego bloga można również opowiedzieć o historii firmy i powstawaniu danej marki. Wielu klientów jest szczerze zainteresowanych tym, jak funkcjonuje dana firma. Właśnie dlatego warto na swoim blogu umieszczać informacje na temat jej funkcjonowania. Mile widziane są także zdjęcia pracowników lub imprez okolicznościowych np. urodzin firmy.
  • Blog to również miejsce, w którym klienci powinni mieć możliwość umieszczania komentarzy. Dlaczego? Dzięki nim bardzo szybko można poznać opinię o usługach, czy produktach. Jeśli powtarzają się jakieś negatywny, to można rozpocząć pracę nad procesami usprawniającymi pewne czynności. W efekcie zadowolenie klientów powinno rosnąć.
  • Warto napisać jeszcze o podnoszeniu jakości usług dzięki blogowi. Osoby prowadzące działalność online z całą pewnością zgodzą się ze stwierdzeniem, że klienci często pytają o to samo. Odpowiadanie na ich pytania z czasem staje się nieco męczące. Rozwiązaniem na ten problem jest właśnie blog, a dokładniej umieszczenie na nim artykułów wyczerpujących odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
  • Na koniec jeszcze jeden ważny atut, a mianowicie budowanie bazy mailingowej. Trzeba tu od razu zaznaczyć, że należy to robić w sposób legalny. Umieść na blogu i na całej stronie przyciski call to action, które zaprocentują subskrypcją Twojego bloga. Wówczas będziesz mógł wysyłać powiadomienia o nowościach, akcjach promocyjnych, nowych dostawach itp. 

Podsumowanie

Jeśli do tej pory mieliście wątpliwości, czy prowadzenie bloga firmowego jest dobrym pomysłem to mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu się ich pozbyliście. Blog to czysty zysk, ale trzeba pamiętać, by materiały pojawiały się na nim regularnie. Wrzucanie artykułów „na szybko” i raz na dwa miesiące niestety nie przyniesie takich rezultatów jakby się oczekiwało.

A jeśli nie jesteście pewni czy samodzielnie podołacie tworzeniu bloga firmowego, zgłoście się do nas! Porozmawiamy, przeanalizujemy Waszą stronę i wspólnie ustalimy strategię, która w Waszym przypadku sprawdzi się najlepiej.

Zobaczcie jak wyglądają przykładowe nasze współprace 🙂

Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!
Agnieszka Gębicz

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij