31 sierpnia 2023
Wykorzystałeś wszystkie znane sobie triki, aby stać się widocznym w Google i wygenerować ruch na swojej stronie? W takim razie pozostaje tylko czekać na konwersję. Co jednak zrobić, jeśli nie jest ona zadowalająca? Być może odwiedzający potrzebują delikatnego popchnięcia, aby stać się klientami, którzy wydadzą u Ciebie pieniądze. Taki impuls możesz wywołać umiejętnie wykorzystując CTA. Rzuć okiem na poniższe wskazówki i zacznij sprzedawać skuteczniej.
Spis treści:
„Zapakować?” – tak zapewne brzmi jedno z podstawowych CTA, które wykorzystuje się w biznesie stacjonarnym. W e-commerce jednak takie hasło motywujące do dokonania zakupu będzie raczej mówiło „kliknij tutaj”, „kup teraz” lub „skontaktuj się z nami”. Call to action, jak brzmi rozwinięcie skrótu, to nic innego jak wezwanie do działania. Wielu sprzedawców nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo jest istotne. Skupiają się na przedstawianiu korzyści produktu i oczekują, że klient sam przejmie inicjatywę. Tymczasem to CTA pomaga mu podjąć szybką decyzję o skorzystaniu z danej oferty i prowadzi do konkretnych akcji (zakupu, kontaktu, pozostawienia subskrypcji itd.).
Jakie rodzaje CTA wyróżniamy?
Kluczem do zaprojektowania skutecznego CTA jest poznanie swoich klientów. Warto spersonalizować taki komunikat i dopasować go do swojej grupy odbiorców. Skorzystaj z wiedzy i intuicji, aby porozumieć się z tymi, do których kierujesz usługi. Posiłkuj się danymi zebranymi i na ich podstawie zastanów się, kto u Ciebie kupuje, jakim językiem przemawia i jak dostosować do niego ton przekazu.
Warto korzystać ze słów, które są zorientowane na działanie i wywołują wrażenie, że powinno ono być podjęte jak najszybciej. Warto zasugerować w swoim CTA, że oferta jest limitowana lub im szybciej klient zacznie z niej korzystać, tym lepiej.
Zadbaj o aspekt wizualny i postaraj się, aby Twoje CTA wyróżniało się na tle strony. Wykorzystaj w tym celu kontrastujące kolory, tekstury czy przyciągające uwagę obrazki. Musisz też upewnić się, że umiejscowisz komunikat we właściwym miejscu, dzięki czemu użytkownik będzie miał łatwy dostęp do wykonania akcji, której oczekujesz. Polecaną praktyką jest umieszczanie CTA w takim miejscu, aby odbiorca nie musiał przewijać strony, aby do niego dotrzeć.
Kontekst w jakim pojawia się CTA również jest ważny. Staraj się, aby podjęcie działania sprawiało wrażenie, że klient w naturalny sposób robi kolejny krok. Jeśli uda Ci się zrozumieć z jaką intencją wszedł na Twoją stronę, będziesz wiedzieć, w jaki sposób zaproponować mu dokonanie zakupu.
Biorąc pod uwagę, że dzisiaj większość użytkowników korzysta z telefonów, aby łączyć się z siecią, musisz dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych. Dotyczy się to szczególnie sekcji CTA. Upewnij się, że na telefonie jest dobrze widoczna i w pełni funkcjonalna. Inaczej Twój przekaz straci impakt.
Testuj, analizuj i aktualizuj. To najlepszy sposób, aby zapewnić skuteczność swoim wezwaniom do działania. Monitoruj konwersję, zmieniaj komunikaty i sprawdzaj, co najlepiej działa na Twoich czytelników.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.