04 marca 2024

Co po Dniu Kobiet? Marcowe święta, dzięki którym zbudujesz pozytywny wizerunek firmy

Po lutowych Walentynkach, obchodzony w marcu Dzień Kobiet, jest kolejną świetną okazją dla e-commerce. Jednak działania SEO oraz marketingowe w sieci nie kończą się po tym okresie. Jeśli nie masz już pomysłu na następne promocje związane z dawaniem prezentów, sprawdź, co znajdziesz w kalendarzu po 8 marca. Być może odkryjesz tam kilka pomysłów, jak budować pozytywny wizerunek swojej marki. 

Spis treści:

  1. Dzień Mężczyzn -10 marca
  2. Dzień Drzemki w Pracy – 11 marca
  3. Światowy Dzień Praw Konsumenta – 15 marca
  4. Światowy Dzień Recyklingu – 18 marca
  5. Pierwszy Dzień Astronomicznej Wiosny – 20 marca

Dzień Mężczyzn -10 marca

Mężczyźni mają swoje święto 10 marca, chociaż nie da się ukryć, że nie cieszy się ono takim samym zainteresowaniem jak Dzień Kobiet. Nieco popularniejszy jest Dzień Chłopaka, obchodzony 30 września, ale wciąż nie może się równać z 8 marca. Mimo to, warto rozważyć zaangażowanie swojej marki w celebrację Dnia Mężczyzn. 

Jeśli Twoja oferta lub jej część jest skierowana do panów, możesz zachęcić do zakupienia podarunków lub popularyzować typowo “męskie” hobby. Jeżeli jednak chcesz pokazać, że Twój brand jest społecznie zaangażowany, możesz również pokusić się o poruszenie poważniejszych kwestii. O męskich problemach, czy to zdrowotnych, czy społecznych, mówi się stosunkowo rzadko. 10 marca to dobra okazja, aby pojawiły się one w dyskursie publicznym. 

Dzień Drzemki w Pracy – 11 marca

Dzień Drzemki w Pracy jest świętem ruchomym, zawsze wypadającym w marcowy poniedziałek. Do jego obchodzenia, mało kto się przyznaje, a przynajmniej nie przed swoim pracodawcą. Czy taką okazję można wykorzystać marketingowo? Jak najbardziej! Zwłaszcza jeżeli aktualnie rekrutujesz lub chcesz pokazać, że Twoja firma jest dobrym wyborem dla utalentowanych i pracowitych ludzi. Zainwestuj w employer branding i pokaż, że u Ciebie pracownicy nie zasypiają z nudów. Albo wręcz przeciwnie, zależy Ci, aby przychodzili zawsze wypoczęci i dlatego np. oferujesz elastyczne godziny pracy. 

Światowy Dzień Praw Konsumenta – 15 marca

Znasz prawa konsumenta i respektujesz je? 15 marca to dobra okazja, aby przypomnieć swoim klientom, że dbasz o ich bezpieczeństwo podczas zakupów. Daj znać, jaką masz politykę zwrotów oraz jakie metody płatności są przewidziane w Twoim sklepie. Dla wielu osób to bardzo ważne, kiedy decydują się na zakupy w sieci. 

Światowy Dzień Recyklingu – 18 marca

Ekologia w biznesie ma coraz większe znaczenie. Nawet Google nie lekceważy tego aspektu swojej działalności. Jeśli więc w Twojej firmie dba się o środowisko i segreguje odpady, 18 marca możesz podkreślić ten fakt i opowiedzieć o innych swoich działaniach w tym kierunku. 

Pierwszy Dzień Astronomicznej Wiosny – 20 marca

Wiosna w e-commerce to nowe kolekcje ubrań oraz akcesoriów, ale także czas zmian. Wykorzystaj okazję, aby zapowiedzieć nowe produkty, zaproponować konsumentom zmianę nawyków na zdrowsze albo po prostu opowiedz o planach swojej firmy na kolejny sezon. A jeśli zupełnie nie masz pomysłu, napisz coś o pogodzie. 

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij