05 października 2023

Bez wysiłku nie ma efektów – 3 typy contentu, w które warto zainwestować więcej czasu

Tworząc treści dla użytkowników, które mają być zarówno użyteczne, jak i podnieść nasze pozycje czy zwiększyć sprzedaż, powinniśmy włożyć w nie trochę wysiłku. Nawet jeśli jesteśmy ekspertami i reaserch nie zajmie nam wiele czasu, wciąż musimy wysiedzieć swoje tworząc szablon artykułu lub sprawdzając, czy nasz post blogowy wygląda atrakcyjnie. Jednak wartościowe treści to nie tylko teksty takie jak wpisy w mediach społecznościowych, artykuły i blogi. Istnieje kilka ciekawych form tworzenia contentu, które chociaż często bardziej czasochłonne niż te podstawowe, okazują się przynosić ich twórcom wiele korzyści. Poniżej 3 rodzaje treści, przy których włożony wysiłek procentuje.

Spis treści:

  1. E-book
  2. Webinar
  3. Content interaktywny
  4. Podsumowanie

1. E-book

Autorytet i wizerunek eksperta to zdecydowanie coś, z czym powinna być kojarzona nasza marka, jeśli chcemy długoterminowo budować relacje z klientami oraz swoją pozycję na rynku. Udostępnienie e-booka, w którym dzielimy się swoją wiedzą to bardzo dobry sposób, aby zyskać wiarygodność, zwiększyć świadomość marki i dodatkowo pokazać, że jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie. Co więcej, możemy liczyć także na to, że chęć pobrania darmowego e-booka zwiększy ruch na naszej stronie.

Ponadto, takie pliki często są wymieniane za kontakty lub adresy e-mail, co pozwala tworzyć bazę potencjalnych klientów. Te dane mogą być używane do przyszłych działań marketingowych, takich jak newslettery, kampanie e-mailowe, a także posłużyć jako podstawa do planowania strategii i określenia targetu.

Tworząc e-book warto przede wszystkim pamiętać, aby:

  • zawierał zarówno tekst, jak i grafikę,
  • prezentował wiedzę w atrakcyjny i przejrzysty sposób,
  • rozwiązywał problemy klientów i poruszał ważne dla nich kwestie.

2. Webinar

Kolejny, doskonały sposób na budowanie eksperckiego wizerunku, a przy okazji również gromadzenie wokół marki zaangażowanej społeczności to zorganizowanie webinaru. Taka prezentacja na żywo to świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie boją się wystąpień publicznych oraz interakcji z klientami. Przeprowadzony na żywo webinar pozwoli komunikować się z widzami i odpowiadać na ich pytania. W taki sposób można znaleźć leady i doprowadzić do sprzedaży. Zapis z wydarzenia również można udostępnić do późniejszego obejrzenia np. w zamian za adres mailowy i zapisanie się do newslettera.

Są osoby, którym opowiadanie na żywo nie sprawia problemu i mogłyby robić to praktycznie bez przygotowania. Mimo wszystko jednak udany webinar będzie wymagał pracy przynajmniej na etapie promowania wydarzenia. Ciężko prowadzi się taką prezentację bez widowni, bo jednak to właśnie pytania od oglądających i interakcja z nimi w dużej mierze tworzy webinar. Warto także mieć na podorędziu materiały wizualne, które pomogą odbiorcom zrozumieć, o czym mówimy.

3. Content interaktywny

Wiedza techniczna zdecydowanie pomaga w tworzeniu contentu, który jest funkcjonalny i angażujący dla użytkownika. Aplikacje, gry oraz quizy to interaktywne treści, dzięki którym można w ciekawy sposób zwrócić na siebie uwagę klienta. Tworząc aplikację na telefon umożliwimy zakupy, zbieranie punktów i realizację programu lojalnościowego, a przy tym zostaniemy z klientem na jego urządzeniu i będziemy mogli wysyłać mu powiadomienia np. o okazjach zakupowych.

Tworząc grę, można zwiększyć zainteresowanie naszym brandem, a także udostępnić ją w wielu miejscach. Jeśli gameplay będzie angażujący, może się okazać, że potencjalny klient spędzi sporo czasu na naszej stronie, a jego lojalność względem marki wzrośnie.

Quizy o wiele łatwiej stworzyć niż gry czy aplikacje, ale nie warto ich lekceważyć. Mogą być świetną pomocą dla klientów, którzy nie wiedzą, co wybrać z naszej oferty czy jak mogliby skorzystać na naszych produktach lub usługach.

Podsumowanie

  • Czasochłonne formy tworzenia contentu bywają bardzo opłacalne, pozwalają wyróżnić się na rynku, zwiększać wiarygodność i świadomość na temat marki.
  • E-booki to świetne narzędzia do budowania autorytetu i wizerunku eksperta. Udostępnienie e-booka pozwala nie tylko zyskać wiarygodność, ale również zwiększyć świadomość marki i przyciągnąć ruch na stronę internetową. Dodatkowo, pobranie takiego pliku często wymaga od użytkowników podania kontaktów, co pozwala budować bazę potencjalnych klientów.
  • Organizowanie webinarów jest kolejnym sposobem na budowanie wizerunku eksperta oraz zaangażowanie społeczności wokół marki. Webinary pozwalają na interakcję z widzami, odpowiadanie na ich pytania i zbieranie leadów. Nagrania z wydarzenia mogą być również wykorzystane w późniejszych działaniach marketingowych.
  • Treści interaktywne, takie jak aplikacje, gry i quizy, pozwalają na tworzenie funkcjonalnych i angażujących treści. Mogą być wykorzystane do zwrócenia uwagi klientów, zachęcania do zakupów, zbierania punktów lojalnościowych i utrzymywania kontaktu z klientami. Quizy mogą też pomóc klientom dokonać wyboru spośród produktów lub usług marki.
Udostępnij dalej

Podobał Ci się artykuł?

Zobacz naszą ofertę!

The First

Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

Dodaj komentarz

Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

Zamknij