14 lutego 2024
Około 20 milionów wpisów i aktualizacji dotyczących godzin otwarcia, ocen i opinii, zdjęć wideo i wiele więcej odnotowało Google w 2023 roku. Korporacja deklaruje, że chce wspierać lokalne biznesy, których profile wyświetlają się w Mapach oraz wynikach wyszukiwania. W tym celu bierze się za fałszywe opinie z pomocą sztucznej inteligencji. Jak idzie ta walka?
Trzeba przyznać, że Google rzadko prezentuje statystyki, które wypadają na niekorzyść technologicznego giganta. Nie należy się więc dziwić, że kiedy na oficjalnym blogu opublikowano wpis dotyczący blokowania fałszywych opinii, wyniki musiały być imponujące. Sukcesy Google w 2023 roku dotyczą:
Raportując swoje wyniki w zwalczaniu nieuczciwych praktyk, Google przypisuje zasługi sztucznej inteligencji. Uruchomiony w zeszłym roku nowy algorytm oparty na uczeniu maszynowym, wykazuje niezwykłą skuteczność. Dzięki systemowi moderacji, udało się zablokować o 45% więcej fałszywych opinii niż w 2022 roku.
Przy tak dużej liczbie danych, które należy monitorować, trudno powierzyć to zadanie człowiekowi, nic więc dziwnego, że robi to algorytm. Wynikiem takiej automatyzacji bywają słyszane niekiedy skargi o niesłusznie zablokowanych opiniach z jedną lub pięcioma gwiazdkami, które zostały wystawione przez prawdziwych klientów danej firmy. Jednak w obliczu działania na tak dużą skalę, pewne wpadki są nieuniknione. Pozostaje czekać na kolejne udoskonalenia systemów.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.