31 stycznia 2024
Coraz częściej mówi się o tym, że media społecznościowe powoli stają się konkurencją dla wyszukiwarek internetowych. Chociaż głównym celem tych pierwszych jest pośredniczenie w interakcjach między użytkownikami, a te drugie wspomagają zdobywanie informacji, oba te kanały stanowią doskonałą przestrzeń dla reklamodawców. Nic więc dziwnego, że walka o uwagę internauty trwa między nimi na różnych polach. Póki co, Google wciąż jest liderem. Jednak niespodziewaną popularnością wśród młodych odbiorców cieszy się wyszukiwanie na TikToku.
Przedsiębiorstwo informatyczne Adobe podzieliło się wynikami swojej najnowszej ankiety, w której udział wzięło 808 konsumentów oraz 251 przedsiębiorców. Jak się okazało, aż 41% konsumentów wskazało w niej, że zdarzyło im się używać TikToka w roli wyszukiwarki. Aż 64% z osób, które się do tego przyznały, to przedstawiciele Pokolenia Z.
Tak więc można wnioskować, że 2 na 5 użytkowników TikToka wyszukuje informacje za jego pośrednictwem. Przy tym wszystkim warto jednak zauważyć, że popularną wśród młodych platformę wciąż znacząco wyprzedza Google oraz YouTube.
Według badania, 1 na 10 przedstawicieli Gen Z woli polegać na TikToku zamiast na Google w kwestii wyszukiwania informacji. Dlaczego tak się dzieje? Wskazane w ankiecie powody, dla których ta platforma góruje nad innymi wyszukiwarkami obejmują między innymi:
Jako preferowany rodzaj tiktokowych treści, które najczęściej zastępują wyniki tradycyjnej wyszukiwarki, wskazywane są wideoporadniki, recenzje produktów i usług oraz osobiste historie i anegdoty. Najczęściej wyszukiwane tematy to natomiast nowe przepisy, muzyka, wskazówki typu “zrób to sam”, porady modowe, plany treningowe, porady urodowe oraz rekomendacje produktów.
Nie da się ukryć, że w związku z tymi obiecującymi statystykami, TikTok staje się miejscem, które wiele firm może zagospodarować, aby zdobyć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć zyski. 54% ankietowanych przedsiębiorców korzystało z TikToka, żeby promować swój biznes. Jako największe wyzwania wymienili oni:
Mimo pewnych trudności, TikTok staje się dla przedsiębiorców miejscem, w którym mogą budować markę i sprzedawać. W najbliższym czasie raczej nie zastąpi Google, więc nie warto porzucać pozycjonowania, jednak wkrótce może stać się godnym rywalem tradycyjnych wyszukiwarek.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.