16 stycznia 2024

Zmiany w e-mail marketingu – nowe zasady Google dla maili masowych

Już w lutym Google wprowadza zmiany, które zapowiedziane zostały jakiś czas temu. Dotyczą one tzw. bulk e-mails, czyli maili wysyłanych masowo. Od teraz, kampanie marketingowe, opierające się na rozsyłaniu wiadomości ofertowych do więcej niż 5 tysięcy skrzynek dziennie, będą musiały spełniać określone wytyczne. 

Higiena mailowania według Google – jakie zmiany od lutego? 

Walka ze spamem w sieci to jedna z aktywności, która jest dla Google źródłem dumy. Co roku ukazuje się raport walki ze spamem, w którym wyliczone są sukcesy korporacji. Tym razem na celowniku znalazły się wiadomości, wysyłane przez niektóre firmy na masową skalę. Kampanie takie, jeśli nie trzymają się pewnych standardów, narażają użytkowników G-maila na kontakt ze spamowymi treściami. W związku z tym już w październiku zapowiedziano pewne restrykcje. 

Co się zmieni od lutego? 

  • Wiadomości powinny być uwierzytelnione, najlepiej za pomocą protokołów SPF, DKIM lub DMARC, które zabezpieczają przed phishingiem. 
  • Odbiorca musi mieć możliwość odsubscrybowania, która nie powinna być bardziej skomplikowana niż jedno kliknięcie. Firma musi uhonorować jego wolę w przeciągu 2 dni i wykreślić go z listy mailingowej. 
  • Należy unikać wysyłania niechcianych wiadomości. Niebawem ma zostać ustanowiony próg spamu, którego przekroczenie będzie powodowało, że G-mail zacznie odfiltrowywać nasze maile. 

Dobre praktyki – co warto zaimplementować? 

Restrykcje dotyczą przede wszystkim tych kampanii, które obejmują wysyłanie ponad 5 tysięcy maili dziennie. Jednak firmy z mniejszą bazą mailingową również mogą skorzystać na zastosowaniu się do wytycznych Google. 

Korzyści powinno przynieść: 

  • wybór zaufanego dostawcy usług mailingowych, 
  • czyszczenie listy mailingowej z nieaktywnych i zaangażowanych odbiorców, 
  • tworzenie treści istotnych dla odbiorców, 
  • personalizacja maili oraz dzielenie bazy pod kątem dopasowania treści do odbiorców, 
  • możliwość wykreślenia się z bazy. 

Dzięki temu zmniejszamy ryzyko, że nasze maile zostaną oznaczone jako Spam i pozostawimy w bazie osoby, z których faktycznie możemy spodziewać się konwersji.

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione pytania/wnioski.
    Dowiedz się więcej na temat ochrony Twojej prywatności
    Udostępnij dalej

    Podobał Ci się artykuł?

    Zobacz naszą ofertę!

    The First

    Pozycjonujemy Po Mistrzowsku

    Dodaj komentarz

    Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej

    Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.

    Zamknij